Gå til innhold

Ok, dere har selv bedt om det.... LANGT!

Anbefalte innlegg

Her kommer enda mer syting:

Kjenner jeg sitter her og KOKER inni meg over hva jeg vet og ikke vet, og hva AF sier og ikke sier om ventetid. Boktavlig talt nesten så jeg skjelver. Og jeg håper de leser dette hos AF, og tar det til seg. "Snø" er vel ganske gjennomskuelig mht hvem jeg er i virkeligheten, men so be it!

Hjemmesiden til AF sier 12-17 mnd ventetid. Mer enn det kan de ikke si. Sier de, og det er i grunnen helt forståelig. De er jo ikke ICBF, de vet ikke hva ICBF har tenkt å gjøre. Men så er det spørsmålet med hensyn til når AF får vite det de vet. Hvor lenge i forveien vet de hvem som vil få distrikt. Når får de tildelingene. Og hva sier de til oss.

Vi har selv spurt - hva skal vi gjøre med ferie?? Og svaret var - de kan ikke si hva som skjer "men lev som normalt" - LEV SOM NORMALT???? Vil det bety bestille ferie de to siste ukene i juli, da vi skal ha ferie. Vet de allerdede nå at vi ikke vil være i Colombia da?? Og hvordan kan de i så tilfelle vite det?? Og hvis de vet det, hvorfor i holante heita går de da ikke ut til hver enkelt søker og sier i fra om hva de vet?? Hvis det nå er sånn at vi ikke er dagsventende på distrikt, som vi håper at vi er så er det jo en skam hvis de lar oss gå rundt å håpe på noe de vet ikke vil skje!??? Da burde de si det rett ut - "Nei, det kommer nok til å ta et par mnd til for dere, ro fletta". I stedet for et difust "lev som normalt"...

For alt i verden, det er fullt mulig at de virkelig ikke vet. Men man opplever at de sier ting til enkelte som får en til å virkelig lure på om de vet noe likevel...

Og så forsøker man å spørre om de kan se noe som helst system i hvem som venter lenge og hvem som venter kort. Og får vite at nei, det kan de ikke. Men det ser ut som om det er de som venter på "eldre" barn som venter kortest. Javel?? Hvorfor har det knapt kommet hjem et barn på over to år på Colombialisten?? Ok, det er et mindretall som er registrert der, men det er jo relativt representativt vil jeg tro. Og JKS77, som fikk tildeling nå etter 12 mnd - de fikk et barn på 7,5 mnd. Og listen over hvem som har ventet lengst, som ICBF selv sender ut, viser at det er de som har de laveste aldersgodkjenningene som venter kortest, og lengre ventetid jo eldre barn man er godkjent for. Er det virkelig tilfelle at ICBF handler totalt annerledes overfor Norge, enn overfor andre land???

Og så er det oppdateringen av hjemmesiden... AF sier at de skal gjøre det to ganger i mnd, om de får tid. Og i år, hvor det er halvparten så mange barn som i fjor, så har de store problemer med å oppdatere to ganger i mnd. Er det fordi det er få nyheter, montro?? Men da bør de virkelig få med seg at beskjeden om at det skjer lite OGSÅ er nyheter for oss som venter!!

I mai ble det oppdatert 2. mai. Og så en ekstraordinær en 9. mai. Trodde vi. Men nei, det var de to oppdateringene som skulle komme i mai... Nå er det 1. juni, og den er enda ikke kommet. Jeg håper det er fordi de har det FRYKTELIG travelt med godkjenninger, distrikt og tildelinger....

Svenske AC svarte på et spørsmål på hjemmesiden sin mht informasjon. Det ble sagt at danske AC var flink på dette, og at dette måtte føre til at de fikk færre henvendelser fra søkere. Og svaret var "nei, vi har snakket med danske AC, og de får enda mer spørsmål enn oss". Altså, deres strategi var klar - vi gir ikke mer informasjon, for da spør bare folk enda mer... En skam! Adopsjonsorganisasjonene er der for oss søkere. Ja, det er medlemsorganissasjoner, men sekretariatet får faktisk lønn for å betjene oss....

Jeg har fått høre fra AF (har det skriftlig!) at formidlingen fra Colombia er som forventet. Og da lurer jeg på om de har forventet denne nedgangen - noe de vitterlig burde ha onformert oss søkere om! Eller om det rett og slett er slik at man må forvente at en lands formidling halveres på et år, og at ventetiden går opp fra rundt 12 mnd til 12-17 mnd (og pluss det også for enkelte, kan det se ut som).

Dette ble langt, og det var deilig å få det ut!

Grrrrr.....

Frustert hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186459-ok-dere-har-selv-bedt-om-det-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner frustrasjonen veldig godt. Vi ventet selv veldig lenge på vår eldste fra Russland. Fikk beskjed om at det så ut til at noe begynte å skje for vår del rundt påsketider, noe som vi tolket som at vi kunne få tildeling. 1. desember fikk vi tildeling!!!!! Nå vet vi i etterkant at Russland er veldig uforutsigbart land å adoptere fra, og derfor ikke så enkelt for foreningene å gi korrekt informasjon om. Men jeg tror ikke bestandig de skjønner hvor viktig nøyaktig informasjon er for oss søkere.

Adopsjon nr 2 gikk veldig greit (Korea), og det ser også ut til at nr 3 skal gå grei (10 mnd på Korea og nå snart 7 mnd på Kina), men det ser iallefall ut til å være forutsigbart.

Vil bare ønske dere lykke til alle sammen. ventetiden er til tider uutholdelig!!!!!!! Det erfarte vi iallefall med nummer 1. MEN - vi kommer i mål!!!!!!!!!!!!!!

KLEM

Gjest NN i dag

Hei.

Jeg er så enig.

Vi har ventet i snart 19 mnd siden papirene ble sendt til "vårt" land. Visste i starten at det var nedgang i antall adopsjoner fra dette landet, men ikke at det skulle ta så lang tid.

Denne utviklingen føler jeg de må ha visst om på AF, men de har ikke sagt tydelig ifra underveis. Vi vurderte å bytte forening - og hadde vi gjort det, så hadde vi hatt to barn i hus nå. Dagens situasjon er at vi må håpe å være fire før jul, men det er ikke sikkert det går....

Synes absolutt de burde oppdatere hjemmesidene mye oftere. Info om at det ikke har skjedd noe siden siste er mye bedre enn gammelt nytt fra en mnd tilbake i tid. Når man ikke vet, så grubler man jo hele tiden.

Har mange ting på hjertet - som jeg vil si til AF når vi en dag er i mål med barna våre, men faktum er at nå er jeg forsiktig. Vil være så gode venner som mulig med alle saksbehandlere.

Ja, ja. Av og til er det en mager trøst å vite at man er en dag nærmere osv. osv. Hadde vært så godt å få litt mer eksakt info om ting. Hvis de sa 10 mnd, javel så må man forholde seg til det. Men når det hele bare strekker ut i tid, så blir man lett en blanding av apatisk og frustrert og nesten litt syk.

Heldigvis at parforholdet er godt, for det er ikke bare-bare å leve sammen når hormonene bruser! Nå har dette tatt nesten 3x et vanlig svangerskap, og da er man mildt sagt på overtid.

Vi får ønske hverandre lykke til alle sammen.

Gjest Snart Colombiamamma!

Jeg er så enig med deg....

Utrolig frustrerende å vente langt på overtid av hva vi var forespeilet i starten, og samtidig få lite informasjon underveis.

For å trekke det litt langt, så tror jeg mange arbeidsgivere hadde satt pris på mer eksakt informasjon. Hos meg er det i alle fall dårlig med effektivitet for tiden. Det hadde vært bedre å fått informasjon om at det ikke vil skje noe i deres sak den neste uken/de neste to ukene (alt etter hvor lang tid i forveien de vet). Det hadde selvfølgelig vært veldig skuffende å få en slik beskjed, men man kan i alle fall være effektiv på jobb i de dagene man vet at det ikke kommer til å skje noe.

Men kort og godt kan vi være enige om en ting, informasjon hadde gjort ventetiden litt enklere.

Hilsen

Annonse

Gjest No nick today

Jeg sitter også igjen med følelsen av at AF holder opplysninger for seg selv. Man må hele tiden mase og prøve å vri ting ut av dem. Har mange ganger følelsen av at de er på den andre siden og at de ikke jobber FOR oss, men MOT oss. Vi vurderer å bytte forening ved en eventuell ny adopsjon, siden vi har Kina som land er det mulig, men for dere som har f. eks. Colombia, så er dere jo prisgitt AF. Vet om mange Kinasøkere som bytter forening ved annen gangs adopsjon, og tror nok AF bør bli litt mer service-minded siden de ikke er den eneste foreningen som samarbeider med Kina.

Jeg har ikke lyst til å bruke mitt vanlige nick idag, siden vi venter tildeling om kort tid og jeg ønsker ikke å lage trøbbel for meg selv. Har dessuten allerede kranglet med AF ved flere anledninger.

Håper inderlig at dere Colombia-ventere snart kan komme med noen glade nyheter her på DOL!!

Gjest ChiengMai

*phuuu*

Jeg blir helt svett av å lese sånne innlegg, og jeg venter ikke en gang! Føler virkelig med alle som er frustrerte over manglende og ikke-eksisterende informasjon. Ville bare skrive et lykke-til-innlegg til deg snø, og til alle andre som venter på overtid.

Skjønner jo at våre tre måneder overtid for å få hente Storebror i sin tid blir bare blåbær. :-)

Emma&Martin

Tusen takk foe et fint innlegg. Jeg er enig i alle dine punkter. Dette med ventetiden, er jo vårt eget "svangerskap" og veldig godt å lese og oppfatte, at dette preger alle veldig mye. Je har hjemmesiden til AF som startside, og er helt enig at oppdateringen skjer litt for sjeldent. Vi har heldigvis ei knallbra lokalforening for Oppland/Hedmark som jobber knall hardt for oss medlemmer. De fortjener all ros, og håper dere andre søkere har bra erfaring med deres lokalgruppe. Vi ble jo veldig overrasket da vi leste at det kan ta 17 mnd å behandle saken bare i Colombia. Det kan også være et godt verktøy å skrive litt i ei dagbok, slik at du får tanker ut av hodet og ned på papir.Vi har selv laget ei dagbok,som vårt barn skal få lese , når det blir eldre og vil ha forståelse for hvilket tanker vi hadde mens vi satt her oppe i det merkelige landet Norge.Lykke til....

Jeg sitter også igjen med følelsen av at AF holder opplysninger for seg selv. Man må hele tiden mase og prøve å vri ting ut av dem. Har mange ganger følelsen av at de er på den andre siden og at de ikke jobber FOR oss, men MOT oss. Vi vurderer å bytte forening ved en eventuell ny adopsjon, siden vi har Kina som land er det mulig, men for dere som har f. eks. Colombia, så er dere jo prisgitt AF. Vet om mange Kinasøkere som bytter forening ved annen gangs adopsjon, og tror nok AF bør bli litt mer service-minded siden de ikke er den eneste foreningen som samarbeider med Kina.

Jeg har ikke lyst til å bruke mitt vanlige nick idag, siden vi venter tildeling om kort tid og jeg ønsker ikke å lage trøbbel for meg selv. Har dessuten allerede kranglet med AF ved flere anledninger.

Håper inderlig at dere Colombia-ventere snart kan komme med noen glade nyheter her på DOL!!

Jeg forstår veldig godt at noen ikke vil stå åpent fram med kritikk. Og jeg veide selv for og i mot å skrive dette i det hele tatt, og ikke minst mht å signere med nick. Siden jeg er temmelig sikker på at det ikke er noen hemmelighet at jeg er snø.

Men så synes jeg samtidig at de fortjener å vite hvem det er som fremsetter kritikken mot dem. Og jeg har heller ikke problemer med å forsvare kritikken. Så da lar jeg det stå til.

Jeg tror nok at AF gjør det de mener er best for oss - jeg tror bare at vi er uenige i hva som er best for oss... AF sender ut brev til oss søkere når vi sender papirne om at "nå inntrer den store stillheten". Og for noen så er nok det ok, mens for andre er det IKKE det. Og jeg er en av dem.

Når AF sier at vi må "leve som normalt" så er nok det sagt i beste mening. Men for meg blir det sinnsykt provoserende. For det er ikke mulig å leve som normalt. Ikke når man har ørten familiemedlemmer, venner og kolleger som lurer på hvordan det går, om vi ikke hører noe snart. Og heller ikke når man har en liten datter som lengter veldig etter å bli storesøster. Når man er på overtid er man over det stadiet hvor det å "leve som normalt" er et alternativ.

Og jeg har full forsåelse for Adopsjonsforum sin arbeidssituasjon, men mengder av frustrerte, og sikkert til tider irrasjonelle søkere å forholde seg til. Samtidig er det jobben deres å forholde seg til oss, til å takle oss og alle våre spørsmål.

Når jeg tar kontakt forventer jeg ikke å få fasitsvaret, at de skal trylle fram kunnskap de ikke har. De må gjerne si "jeg har dessverre ikke noe nytt å fortelle". Men det hadde hjulpet veldig med et "men jeg forstår hvordan dere har det, og dere må bare ringe/maile".

AF har sikkert rett i at det beste for oss søkere er å flytte fokus, tenke på noe annet "leve som normalt". Men så lett er det ikke!!

Selv har jeg sittet her i timesvis og vært så sint at jeg omtrent rister. Og det begynte med noe så banalt som at AF ikke har oppdatert Colombiainformasjonen. Det er 1. juni, og det er tre uker siden sist. Jeg tror bare rett og slett AF ikke forstår hvor viktig slike "småting" kan være for oss som holder på å rive av oss håret....

Jeg representerer AF lokalt, og selv om jeg er sint på AF nå, så vil jeg fremdeles anbefale AF til nye søkere. Fordi jeg tror at det er et forbedringspotensiale, og fordi jeg håper at de vil ta til seg kritikken. Vi er kanskje ikke flinke nok til å si i fra??

Jeg er glad i AF, jeg, de har hjulpet meg til å få verdens beste datter, og snart er jeg i mål med en lillebror eller søster. Jeg tror nok de gjør det de føler at er riktig. Og jeg tror ikke de med vilje gjør ting for å være vanskelige mot oss. Det er vel rett og slett bare en forskjellig oppfattelse av hvilke behov vi har??

Mye av min irritasjon er sikkert irrasjonell for de som ikke selv er i prosessen, men det er nettopp der AF må "se lyset" - det er vår opplevelse som er viktig, ikke hvordan vi ideelt sett burde reagert...

Beste hilsen fra

Gjest litchi

ÅH - jeg føler med deg!

Har ikke erfaring med verken AF eller Columbia, men har generelt inntrykk av at foreningene gir så lite info som mulig. Kan jo skjønne dem, at de ikke vil bli "beskyldt" for noe i ettertid, men det gjør det ikke akkurat enkelt å vente.

Klar over at jeg som Kina-adoptant ikke skal klage (overhodet), men jeg synes det er rart at VB to dager før vår tildeling kom ikke absolutt ikke visste "noenting" om når vi kom til å få tildeling. Har foreningene virkelig så lite informasjon? Og det verste er at det tror jeg faktisk...¨

Fint at det hjalp å få ut frustrasjonen! Håper du slipper å vente så lenge nå!

Klem fra

Gjest No nick today

Jeg forstår veldig godt at noen ikke vil stå åpent fram med kritikk. Og jeg veide selv for og i mot å skrive dette i det hele tatt, og ikke minst mht å signere med nick. Siden jeg er temmelig sikker på at det ikke er noen hemmelighet at jeg er snø.

Men så synes jeg samtidig at de fortjener å vite hvem det er som fremsetter kritikken mot dem. Og jeg har heller ikke problemer med å forsvare kritikken. Så da lar jeg det stå til.

Jeg tror nok at AF gjør det de mener er best for oss - jeg tror bare at vi er uenige i hva som er best for oss... AF sender ut brev til oss søkere når vi sender papirne om at "nå inntrer den store stillheten". Og for noen så er nok det ok, mens for andre er det IKKE det. Og jeg er en av dem.

Når AF sier at vi må "leve som normalt" så er nok det sagt i beste mening. Men for meg blir det sinnsykt provoserende. For det er ikke mulig å leve som normalt. Ikke når man har ørten familiemedlemmer, venner og kolleger som lurer på hvordan det går, om vi ikke hører noe snart. Og heller ikke når man har en liten datter som lengter veldig etter å bli storesøster. Når man er på overtid er man over det stadiet hvor det å "leve som normalt" er et alternativ.

Og jeg har full forsåelse for Adopsjonsforum sin arbeidssituasjon, men mengder av frustrerte, og sikkert til tider irrasjonelle søkere å forholde seg til. Samtidig er det jobben deres å forholde seg til oss, til å takle oss og alle våre spørsmål.

Når jeg tar kontakt forventer jeg ikke å få fasitsvaret, at de skal trylle fram kunnskap de ikke har. De må gjerne si "jeg har dessverre ikke noe nytt å fortelle". Men det hadde hjulpet veldig med et "men jeg forstår hvordan dere har det, og dere må bare ringe/maile".

AF har sikkert rett i at det beste for oss søkere er å flytte fokus, tenke på noe annet "leve som normalt". Men så lett er det ikke!!

Selv har jeg sittet her i timesvis og vært så sint at jeg omtrent rister. Og det begynte med noe så banalt som at AF ikke har oppdatert Colombiainformasjonen. Det er 1. juni, og det er tre uker siden sist. Jeg tror bare rett og slett AF ikke forstår hvor viktig slike "småting" kan være for oss som holder på å rive av oss håret....

Jeg representerer AF lokalt, og selv om jeg er sint på AF nå, så vil jeg fremdeles anbefale AF til nye søkere. Fordi jeg tror at det er et forbedringspotensiale, og fordi jeg håper at de vil ta til seg kritikken. Vi er kanskje ikke flinke nok til å si i fra??

Jeg er glad i AF, jeg, de har hjulpet meg til å få verdens beste datter, og snart er jeg i mål med en lillebror eller søster. Jeg tror nok de gjør det de føler at er riktig. Og jeg tror ikke de med vilje gjør ting for å være vanskelige mot oss. Det er vel rett og slett bare en forskjellig oppfattelse av hvilke behov vi har??

Mye av min irritasjon er sikkert irrasjonell for de som ikke selv er i prosessen, men det er nettopp der AF må "se lyset" - det er vår opplevelse som er viktig, ikke hvordan vi ideelt sett burde reagert...

Beste hilsen fra

Hei igjen!

Vanligvis pleier jeg absolutt å stå fram med nick selv i litt ømtålelige diskusjoner eller når jeg kommer med kritikk, men akkurat nå venter vi tildeling og jeg har ikke lyst til å være den som blir ringt til sist...

Det jeg har å utsette på AF, er at de ikke er imøtekommende og hyggelige når man henvender seg dit. Man blir bitt av med at man skal få informasjon når man "trenger det"! I denne prosessen trenger man å få svar på det man lurer på der og da, selv om det kanskje ligger litt fram i tid. Man trenger å møte litt medmenneskelighet når man henvender seg til de som tross alt har påtatt seg oppgaven med å hjelpe oss til å få vårt eget lille gull. Det savner jeg hos AF, og det er jeg ikke alene om.

Men som sagt, jeg hadde brukt nicket mitt dersom situasjonen hadde vært litt annerledes akkurat nå, det er faktisk første gang jeg bruker et anonymt nick!

Hei igjen!

Vanligvis pleier jeg absolutt å stå fram med nick selv i litt ømtålelige diskusjoner eller når jeg kommer med kritikk, men akkurat nå venter vi tildeling og jeg har ikke lyst til å være den som blir ringt til sist...

Det jeg har å utsette på AF, er at de ikke er imøtekommende og hyggelige når man henvender seg dit. Man blir bitt av med at man skal få informasjon når man "trenger det"! I denne prosessen trenger man å få svar på det man lurer på der og da, selv om det kanskje ligger litt fram i tid. Man trenger å møte litt medmenneskelighet når man henvender seg til de som tross alt har påtatt seg oppgaven med å hjelpe oss til å få vårt eget lille gull. Det savner jeg hos AF, og det er jeg ikke alene om.

Men som sagt, jeg hadde brukt nicket mitt dersom situasjonen hadde vært litt annerledes akkurat nå, det er faktisk første gang jeg bruker et anonymt nick!

Hei igjen,

Som sagt, jeg forstår deg veldig godt, jeg :-)

Og den biten du nevner er faktisk noe jeg også savner - forståelsen av hvordan jeg har det og at det ikke bare er å slappe av og vente på informasjon. Jeg har flere ganger fått følelsen av at jeg helst burde forstått at de har annet å ta seg til enn å svare på spørsmål - når de ikke tar kontakt har det ikke skjedd noe.... Jeg er jo også klar over det, men man burde bli møtt med forståelse for at man har behov for å høre det også - at det ikke er noe nytt...

Jeg har en rolle i lokalforeningen vår som gjør at jeg er i kontakt med en del søkere, og jeg vet det er mange som føler at terskelen for konakte AF og spørre om ging er høy. Noe den ikke burde være! Også ganske mange som får ektemenn til å ringe, fordi de føler at de får bedre svar.

Imidlertid vet jeg at det ikke bare er et AF-fenomen.

Og tro det eller ei, jeg har også snakket med Colombiasøkere som er kjempefornøyde med hvordan de blir møtt og hvilken informasjon de får ;o)

Men det er vel oss som er misfornøyde de burde strekke seg etter å finne ut hvordan de skal tilfredsstille...

Det handler jo ikke om at vi mener at de skal gjøre noe med ventetiden, den har de ingen påvirkning på. Det handler bare om å være der for oss mens vi venter, og prøve å fortå hvordan vi har det. Det er et godt stykke mellom hvordan man ideelt sett burde forholdt seg i ventetiden, og hvordan det reelt sett oppleves å gå slik og vente i fullstendig uvisshet...

Beste hilsen fra

Annonse

Gjest No nick today

Hei igjen,

Og den biten du nevner er faktisk noe jeg også savner - forståelsen av hvordan jeg har det og at det ikke bare er å slappe av og vente på informasjon. Jeg har flere ganger fått følelsen av at jeg helst burde forstått at de har annet å ta seg til enn å svare på spørsmål - når de ikke tar kontakt har det ikke skjedd noe.... Jeg er jo også klar over det, men man burde bli møtt med forståelse for at man har behov for å høre det også - at det ikke er noe nytt...

Jeg har en rolle i lokalforeningen vår som gjør at jeg er i kontakt med en del søkere, og jeg vet det er mange som føler at terskelen for konakte AF og spørre om ging er høy. Noe den ikke burde være! Også ganske mange som får ektemenn til å ringe, fordi de føler at de får bedre svar.

Og tro det eller ei, jeg har også snakket med Colombiasøkere som er kjempefornøyde med hvordan de blir møtt og hvilken informasjon de får ;o)

Men det er vel oss som er misfornøyde de burde strekke seg etter å finne ut hvordan de skal tilfredsstille...

Det handler jo ikke om at vi mener at de skal gjøre noe med ventetiden, den har de ingen påvirkning på. Det handler bare om å være der for oss mens vi venter, og prøve å fortå hvordan vi har det. Det er et godt stykke mellom hvordan man ideelt sett burde forholdt seg i ventetiden, og hvordan det reelt sett oppleves å gå slik og vente i fullstendig uvisshet...

Beste hilsen fra

Vi er egentlig helt enig vi, snø! ;o)

Det som AF bør bite seg merke i, er jo nettopp det at det er mange som er misfornøyd og at de for det meste er misfornøyd med den mottakelsen de får når de henvender seg dit. Skulle være en smal sak og ordne opp i, som du sier har de jo ikke noen innflytelse over behandlingstiden i giverlandet, men de kan selv velge hvordan de vil behandle medlemmene sine.

Gjest trist i dag

Hei igjen,

Beste hilsen fra

Synes synd på deg.

mvh

Gjest girasol

Beste hilsen fra

Hei, hei! Først og fremst; jeg forstår godt frustrasjonen din/deres, og håper inderlig dere slipper å vente mye lenger!

Vet dere hva? Jeg visste ikke om dette forumet før etter at vi hadde fått tildelingen av sønnen vår!!! I oktober i fjor var første gang jeg fikk nyss om det... Jeg bare tenker med meg sjøl, at hadde jeg hatt dette forumet å kikke på og skrive på i august/september eller før det og, i fjor, tror jeg jeg hadde blitt gal - dvs.galere enn jeg var ;-) Vi var forespeilet 12 mnd.venting, og vi var forespeilet stillhet i ventetida! På en eller annen måte forholdt jeg meg til det. Og derfor var jeg ikke nevneverdigf frustrert under ventinga heller. Men regner med at jeg hadde blitt det hvis det hadde begynt å gå på overtid med tildeling!

Lykke til til snø og alle dere andre som venter! Det blir!!!

M.v.h.

Åh, dette høyrest kjent ut!

Veldig parallelt til slik eg opplevde det ved vår førre adopsjon, berre at då var ventetida endå meir usikker. Ting endra seg radikalt frå me starta adopsjonen og til me kom fram i køen, og informasjonen me fekk frå AF var sprikande, halvkveda og svært frustrerande.

No har me bytta land for adopsjon nr 2, og håååpar det same ikkje skjer her!

Føler med dykk, og alle andre som ventar på tildeling/distrikt!

Gjest girasol

AF gir ikke ut informasjon om de enkelte søkere som de har liggende forann seg en gang ;-) Vi ringte AF omtrent på den tiden vi trodde vi skulle få tildeling, og spurte om de trodde det var greit at vi begynte å skaffe til veie de nye politiattestene som Colombia krever skal være oppdaterte. Svaret vi fikk var at "ja, det kan dere godt gjøre, for her kan det gå fort i svingene." Det var selvfølgelig gla'nyhet for oss det :-) Men i etterkant har vi fått vite at de satt med første pulje av tildelingspapirene våre omtrent forann seg da de sa det! Det fortalte de ikke til oss. Og da vi lurte på hvorfor ikke tildelinga kom før nesten 2 uker senere, var de svar skyldige. Men vi vet at tildeligspapirene kom fra Colombia (en del av dem) 2 uker før vi fikk tildelinga...

??? ER det for å "skåne" oss for ett eller annet kanskje? Et eller annet udefinerbart??

Gjest trist i dag

AF gir ikke ut informasjon om de enkelte søkere som de har liggende forann seg en gang ;-) Vi ringte AF omtrent på den tiden vi trodde vi skulle få tildeling, og spurte om de trodde det var greit at vi begynte å skaffe til veie de nye politiattestene som Colombia krever skal være oppdaterte. Svaret vi fikk var at "ja, det kan dere godt gjøre, for her kan det gå fort i svingene." Det var selvfølgelig gla'nyhet for oss det :-) Men i etterkant har vi fått vite at de satt med første pulje av tildelingspapirene våre omtrent forann seg da de sa det! Det fortalte de ikke til oss. Og da vi lurte på hvorfor ikke tildelinga kom før nesten 2 uker senere, var de svar skyldige. Men vi vet at tildeligspapirene kom fra Colombia (en del av dem) 2 uker før vi fikk tildelinga...

??? ER det for å "skåne" oss for ett eller annet kanskje? Et eller annet udefinerbart??

Hei.

Jeg har fått høre fra Colombia at AF mottar et første forslag til en "uformell" tildelingsliste som AF kan gjøre endringsforslag til. AF sender sitt endringsforslag som ender med den formelle tildelingslisten. Dermed anser man i Colombia at "matching" har funnet sted.

Dette tar ca. 2 uker. På den måten er det egentlig AF som avgjør hvem som får hvem av gruppen tildelte barn uten noen innblanding fra de som venter på tildelingen. Man kan lure på hvem som blir tildelt de mest ettertraktede barna av AF, men utad ser det ut som tildelingen har skjedd fra colombiansk side alene.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...