Gå til innhold

Han vil ikke spise


mida

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en gutt på snart åtte måneder. Han får nå to grøtmåltider (Nestle)om dagen i tillegg til pupp. Han får et måltid om morgenen og et om kvelden. Problemet er at han er så uvillig til å spise. Han gråter ofte og vil heller ha sutten. Jeg må ofte underholde han for å få lurt i han noe. Han spiser også dersom han får noen skjeer med grøt også sutt en stund. Jeg har også prøvd med middagsmat uten hell.

Han har sopp i munnen. Jeg har prøvd å behandle dette uten at det ble bra. Da smurte både han og jeg oss med mycostatin i seks uker. Kanskje kan dette plage han?

Jeg er så usikker på om det er bra å lure i han grøten, om jeg skal fortsette med det, eller om jeg skal gi han flere mindre måltider. Han får nå 1,5 dl grøt i hvert måltid. Eventuelt om det er andre tips. Jeg vil jo ikke at det å spise skal bli noe negativt for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære mida. Soppinfeksjon kan føre til sårhet i munnen. Vedrørende at han ikke spiser så er det viktig at han ikke presses. Du bestemmer hva han skal ha, men han bestemmer hvor mye. Om du fortsatt opplever det som et problem bør du diskutere det med helsesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære mida. Soppinfeksjon kan føre til sårhet i munnen. Vedrørende at han ikke spiser så er det viktig at han ikke presses. Du bestemmer hva han skal ha, men han bestemmer hvor mye. Om du fortsatt opplever det som et problem bør du diskutere det med helsesøster.

Vegard hadde sopp i munnen rundt juletider, og var svært uvillig til å spise. Og ikke ville han ha smukken heller, bare pupp.

Hos oss hjalp mycostatin iløpet av 1 1/2 ukes tid. (Men smukken ville han ikke ha mer!)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...