Gå til innhold

Til ikke - kinasøkere

Anbefalte innlegg

Gjest litchi

Kan dere fortelle litt om prosessene i de landene dere skal adoptere/har adoptert fra, hvor lang tid det tar (i teori og praksis) osv? Jeg skjønner ikke helt hva det betyr feks når noen de sier at de har fått distrikt.

Kunne naturligvis sjekke i VBs infopakke som vi fikk en gang, men de formidler jo ikke til "alle" land, dessuten så ligger den pakket ned.... (og inneholdt vel ikke så spesifikk info heller, tror jeg) Har hentet hjem jenta vår, og papirene er laaangt unna nå...:)

Kunne vært kjekt og fått litt info, slik at vi lettere kan følge med og glede oss på deres vegne når det er noe å glede seg over (selv om det ikke alltid betyr tildeling, skjønner jeg) - evt. sette oss inn i frustrasjonene...

Hvis noen gidder...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186493-til-ikke-kinas%C3%B8kere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

trk1365380645

Hei!

En liten oppdatering om Etiopia: Fra vi sender papirene dit er det litt usikkert hvor lang tid det tar til tildeling, men det siste året har jeg inntrykk av at det har tatt 8 mnd eller mindre (4 for oss vinteren i fjor) og vanlig vis venter man opp til 3 mnd før man får hente pga rettsmøte i E, som må være unnagjort før vi får hente. Men i det siste har visst folk reist etter bare 3 UKER! Vi reiste etter 7 uker i fjor vår:) Så for tiden tror jeg Etiopia i perioder er det desidert "kjappeste" landet, men ikke så forutsigbart som Kina:)

Kjekt at du spør!

Jeg kan svare for Sør- Afrika;Da vi fikk tildeling i fjor var ventetiden 6-9mnd fra papirene ble sendt(vi ventet 6mnd), i år operer VB med 6-12mnd. Du får hente barnet ca 14dager etterpå (vi reiste etter 8dager..)og oppholdet i SA er 14 dager.

Anbefaler VELDIG Sør-Afrika !!

Jeg kan svare for Sør- Afrika;Da vi fikk tildeling i fjor var ventetiden 6-9mnd fra papirene ble sendt(vi ventet 6mnd), i år operer VB med 6-12mnd. Du får hente barnet ca 14dager etterpå (vi reiste etter 8dager..)og oppholdet i SA er 14 dager.

Anbefaler VELDIG Sør-Afrika !!

Ifølge siste nyhetsbrev har ventetiden til tildeling faktisk vært helt nede i 3 måneder!, men ser at de opprettholder 6-12 måneder på siste landsoversikt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...