Gå til innhold

Kan jeg få melk igjen i et nesten tørt bryst?


Gumman

Anbefalte innlegg

Jeg har ammet Sigurd 7 mnd siden han ble født. Han har hele veien hatt forkjærlighet for høyre bryst, og det ble mindre og mindre i den venstre da han etter hvert nektet å ta den. Etter hvert gav jeg opp venstre bryst, noe jeg ikke tok som en stort problem da jeg hadde hørt at det i prinsippet skal gå greit å fullamme med ett bryst.

Nå har jeg da selvsagt fått problemer med høyrepuppen også, det er så lite melk, enda Sigurd drikker 4-5 ganger om dagen i tillegg til grøt/middag. Jeg må spe på med erstatning for at han skal få nok. Om morgenen er det rikelig med melk, men ut over dagen mindre og mindre, og en tom _lefse_ til kvelds.

Jeg lurer da på om det er noen vits å forsøke å få igang melkeproduksjonen i venstre bryst igjen. Det kommer noen få dråper ved håndmelking. Jeg legger nå Sigurd til høyre brystet så ofte jeg kan (han nekter fortsatt på venstre), samt at jeg forsøker å pumpe begge bryst flere ganger om dag. Det ser ikke ut til å ha noen virkning. Bruker også Synticinon Spray for å få fortgang på utdrivingseffekten. Er det noe mer jeg kan gjøre?

Skal begynne å jobbe på mandag, og hadde tenkt å amme morgen, ettermiddag og kveld. Jeg er da livredd for at melkeproduksjonen skal gå ytterligere ned. Har ingen anledning til å pumpe meg på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anette Huitfeldt, jordmor

- Gumman

Kjære Gumman. Du har gjort en flott jobb med ammingen. Det kan være lurt å fortsette ammingen på høyre bryst som du selv skriver og ønsker når det gjelder antall ganger. Dette kan gå helt fint uten at du trenger å pumpe noe i tillegg. La venstre bryst være og konsentrer deg om det brystet barnet ditt suger godt av. Det gir den beste stimuleringen. Langvarig bruk av Syntocinon kan hemme din egen naturlige utdrivningsrefleks så det kan være en fordel å trappe ned på bruken. Husk at litt morsmelk er bedre enn ingenting. Mange ammer morgen og kveld over en lang periode. Lykke til med jobben på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...