Velouria Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Jeg hadde ikke overlatt barna mine til en femtenåring i 14 dagen. Hadde det vært snakk om en natt hadde det vært greit. 0 Siter
Gjest rosa 73 Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Definitivt ikke! Hvis du kjenner til et sånt tilfelle bør du melde fra til barnevernet. 0 Siter
Gjest rosa 73 Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Jeg er helt enig med deg jeg men det offentlige er altså ikke enig. Hvordan vet du det? Kjenner du til slike tilfeller? 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Hvordan vet du det? Kjenner du til slike tilfeller? Jeg har søkt om å få avlastning for ungene da jeg skulle på sykehuset og kunne ikke få fordi dattera mi på 15 kunne passe ham i de tre ukene. Jeg kranglet da og tilslutt fikk jeg avlastning for minstemann men hun måtte være alene hjemme og klare seg i 3 uker, noe jeg synes hun var altfor ung til. Men jeg hadde ikke noe valg. 0 Siter
ariadne Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Absolutt ikke. Jeg mener som andre her at dette bør meldes videre. 0 Siter
Bård Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Jeg har søkt om å få avlastning for ungene da jeg skulle på sykehuset og kunne ikke få fordi dattera mi på 15 kunne passe ham i de tre ukene. Jeg kranglet da og tilslutt fikk jeg avlastning for minstemann men hun måtte være alene hjemme og klare seg i 3 uker, noe jeg synes hun var altfor ung til. Men jeg hadde ikke noe valg. Var det INGEN andre som kunne stille opp? Familie/slekt? Naboer? Jeg mener i så fall dette er så grovt at det som et minimum burde resultert i et presseoppslag (anonymt, hvis dere ikke vil stå fram offentlig). 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Var det INGEN andre som kunne stille opp? Familie/slekt? Naboer? Jeg mener i så fall dette er så grovt at det som et minimum burde resultert i et presseoppslag (anonymt, hvis dere ikke vil stå fram offentlig). Det er ikke vanlig at naboer og venner tilbyr seg å hjelpe. Det er bare i hjemmetjenestens papirer det at de gjør det. Virkeligheten er nok en helt annen. Kanskje det er annerledes på landet, hva vet jeg, jeg har bodd i Oslo nesten hele mitt liv og de andre årene bodde jeg i en enda større by hvor man var helt anonym. 0 Siter
Gjest Leit men sant Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Det er ikke vanlig at naboer og venner tilbyr seg å hjelpe. Det er bare i hjemmetjenestens papirer det at de gjør det. Virkeligheten er nok en helt annen. Kanskje det er annerledes på landet, hva vet jeg, jeg har bodd i Oslo nesten hele mitt liv og de andre årene bodde jeg i en enda større by hvor man var helt anonym. Bor som deg i by, men ville ikke hatt noe problem med å få venner til å stille opp. Kostnaden er at en selv også må stille opp, selv om det ikke alltid passer. Som man sår høster man. 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Bor som deg i by, men ville ikke hatt noe problem med å få venner til å stille opp. Kostnaden er at en selv også må stille opp, selv om det ikke alltid passer. Som man sår høster man. Jeg har nok ikke anledning til å være barnevakt for andres unger i tre uker. Det har gått veldig fint med mine egne men jeg tror nok andre er skeptiske til å la meg være barnevakt for deres unger. Jeg klarer ikke å oppdra andres unger til å gjøre som mine på tre uker ) 0 Siter
kaffepiken Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Reiser foreldrene 14 dager til syden og lar tre barn være igjen alene hjemme??? Har du snakket med foreldrene om dette her? Hvis de ikke vil høre, ring barnevernet! Hvis ikke barnevernet vil gjøre noe håper jeg inderlig det finnes andre voksenpersoner i nærmiljøet som kan stille opp og hjelpe disse stakkars ungene så de slipper å være fullstendig overlatt til seg selv. 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Jeg har nok ikke anledning til å være barnevakt for andres unger i tre uker. Det har gått veldig fint med mine egne men jeg tror nok andre er skeptiske til å la meg være barnevakt for deres unger. Jeg klarer ikke å oppdra andres unger til å gjøre som mine på tre uker ) Jeg trenger barnevakt til noen "snille" tenåringer i august, melder du deg? 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Jeg trenger barnevakt til noen "snille" tenåringer i august, melder du deg? Det er greit det, bare de har med senger. Jeg har bare en ledig seng på 150 cm. 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Det er greit det, bare de har med senger. Jeg har bare en ledig seng på 150 cm. Du måtte jo komme hit. Full rulle her med fesival og greier:) 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Det er greit det, bare de har med senger. Jeg har bare en ledig seng på 150 cm. Så kan du ta med jasminparfymeflaska;) 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Du måtte jo komme hit. Full rulle her med fesival og greier:) Nei, jeg får nok holde meg hjemme ) 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Nei, jeg får nok holde meg hjemme ) Pysa;) 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Nei, for helsike. Det er jo helt fullstendig på trynet! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.