Gå til innhold

15 åring barnevakt i 14 dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ikke overlatt barna mine til en femtenåring i 14 dagen. Hadde det vært snakk om en natt hadde det vært greit.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

8

• IngenLurerDenneGutten

4

• Bård

2

• Caines

1

Gjest rosa 73
Skrevet

Definitivt ikke! Hvis du kjenner til et sånt tilfelle bør du melde fra til barnevernet.

Gjest rosa 73
Skrevet

Jeg er helt enig med deg jeg men det offentlige er altså ikke enig.

Hvordan vet du det? Kjenner du til slike tilfeller?

Skrevet

Hvordan vet du det? Kjenner du til slike tilfeller?

Jeg har søkt om å få avlastning for ungene da jeg skulle på sykehuset og kunne ikke få fordi dattera mi på 15 kunne passe ham i de tre ukene. Jeg kranglet da og tilslutt fikk jeg avlastning for minstemann men hun måtte være alene hjemme og klare seg i 3 uker, noe jeg synes hun var altfor ung til. Men jeg hadde ikke noe valg.

Skrevet

Absolutt ikke. Jeg mener som andre her at dette bør meldes videre.

Skrevet

Jeg har søkt om å få avlastning for ungene da jeg skulle på sykehuset og kunne ikke få fordi dattera mi på 15 kunne passe ham i de tre ukene. Jeg kranglet da og tilslutt fikk jeg avlastning for minstemann men hun måtte være alene hjemme og klare seg i 3 uker, noe jeg synes hun var altfor ung til. Men jeg hadde ikke noe valg.

Var det INGEN andre som kunne stille opp? Familie/slekt? Naboer?

Jeg mener i så fall dette er så grovt at det som et minimum burde resultert i et presseoppslag (anonymt, hvis dere ikke vil stå fram offentlig).

Skrevet

Var det INGEN andre som kunne stille opp? Familie/slekt? Naboer?

Jeg mener i så fall dette er så grovt at det som et minimum burde resultert i et presseoppslag (anonymt, hvis dere ikke vil stå fram offentlig).

Det er ikke vanlig at naboer og venner tilbyr seg å hjelpe. Det er bare i hjemmetjenestens papirer det at de gjør det. Virkeligheten er nok en helt annen. Kanskje det er annerledes på landet, hva vet jeg, jeg har bodd i Oslo nesten hele mitt liv og de andre årene bodde jeg i en enda større by hvor man var helt anonym.

Gjest Leit men sant
Skrevet

Det er ikke vanlig at naboer og venner tilbyr seg å hjelpe. Det er bare i hjemmetjenestens papirer det at de gjør det. Virkeligheten er nok en helt annen. Kanskje det er annerledes på landet, hva vet jeg, jeg har bodd i Oslo nesten hele mitt liv og de andre årene bodde jeg i en enda større by hvor man var helt anonym.

Bor som deg i by, men ville ikke hatt noe problem med å få venner til å stille opp.

Kostnaden er at en selv også må stille opp, selv om det ikke alltid passer.

Som man sår høster man.

Skrevet

Bor som deg i by, men ville ikke hatt noe problem med å få venner til å stille opp.

Kostnaden er at en selv også må stille opp, selv om det ikke alltid passer.

Som man sår høster man.

Jeg har nok ikke anledning til å være barnevakt for andres unger i tre uker. Det har gått veldig fint med mine egne men jeg tror nok andre er skeptiske til å la meg være barnevakt for deres unger. Jeg klarer ikke å oppdra andres unger til å gjøre som mine på tre uker :o)

Skrevet

Reiser foreldrene 14 dager til syden og lar tre barn være igjen alene hjemme???

Har du snakket med foreldrene om dette her? Hvis de ikke vil høre, ring barnevernet! Hvis ikke barnevernet vil gjøre noe håper jeg inderlig det finnes andre voksenpersoner i nærmiljøet som kan stille opp og hjelpe disse stakkars ungene så de slipper å være fullstendig overlatt til seg selv.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg har nok ikke anledning til å være barnevakt for andres unger i tre uker. Det har gått veldig fint med mine egne men jeg tror nok andre er skeptiske til å la meg være barnevakt for deres unger. Jeg klarer ikke å oppdra andres unger til å gjøre som mine på tre uker :o)

Jeg trenger barnevakt til noen "snille" tenåringer i august, melder du deg?

Skrevet

Jeg trenger barnevakt til noen "snille" tenåringer i august, melder du deg?

Det er greit det, bare de har med senger. Jeg har bare en ledig seng på 150 cm.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Du måtte jo komme hit. Full rulle her med fesival og greier:)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Så kan du ta med jasminparfymeflaska;)

Skrevet

Du måtte jo komme hit. Full rulle her med fesival og greier:)

Nei, jeg får nok holde meg hjemme :o)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Nei, jeg får nok holde meg hjemme :o)

Pysa;)

Ørkenvandreren
Skrevet

Nei, for helsike. Det er jo helt fullstendig på trynet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...