Gå til innhold

15 åring barnevakt i 14 dager

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

8

• IngenLurerDenneGutten

4

• Bård

2

• Caines

1

Gjest Det var det jaa

Dette er galskap å la en 15 åring barnevakt å være alene med to småssøsken. Hva om de to minste blir akutt syke?? Takler en 15 åring til det?

Jeg reagerte med en gang! Det høres jo helt sykt ut! Særlig i 14 dager!!

Men så kom jeg til å tenke på meg selv da jeg var 15...bodde for meg selv da, og tok godt ansvar. Ble tante da, og passet ofte babyen hjemme hos dem, eller hadde den i leiligheten min. Tok da veldig godt vare på ungen, og de var veldig fornøyde med meg!

Men så er det forskjell fra person til person..noen 15 åringer er rett og slett for "unge" til å ta vare på et barn..mens andre klarer det utmerket! (har da ei venninne som fikk barn da hun var 16..men var på nivå til ei på 24..for å si det slik..).

Men 14 dager! Det hørtes litt drøyt ut!

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest teatrika

Hoi.

Og jeg gruer meg til helga hvor eldstemann skal være alene hjemme. Han er 16 og har ingen andre enn en hamster å "passe på".

Min venninne var alene hjemme da mora dro til syden. Da var hun 14 år. De festene vi hadde i løpet av de 14 dagene, med diverse mannfolk fra nærmeste militærforlegning til stede vil jeg ikke engang tenke på....

Det er nå greit hvis 15-åringen er hjemme alene, selv om det kan bli en del utagerende fester...men at h*n skal ha ansvaret for 2 barn DET går IKKE an!!

• 1 måned senere...

Det hjelper ikke å ta kontakt med barnevernet da de synes at det er helt i orden.

Jeg nekter å tro at barnevernet alle steder i landet vil godta noe sånt.

Jeg tror det er ekstreme tilfeller i Oslo, som resultat av altfor lite ressurser til å løse alle sakene de har å ta seg av.

Håpløse forhold, men jeg tror som sagt ikke det du har opplevd er representativt for landets barnevernsmyndigheter.

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg reagerte med en gang! Det høres jo helt sykt ut! Særlig i 14 dager!!

Men så kom jeg til å tenke på meg selv da jeg var 15...bodde for meg selv da, og tok godt ansvar. Ble tante da, og passet ofte babyen hjemme hos dem, eller hadde den i leiligheten min. Tok da veldig godt vare på ungen, og de var veldig fornøyde med meg!

Men så er det forskjell fra person til person..noen 15 åringer er rett og slett for "unge" til å ta vare på et barn..mens andre klarer det utmerket! (har da ei venninne som fikk barn da hun var 16..men var på nivå til ei på 24..for å si det slik..).

Men 14 dager! Det hørtes litt drøyt ut!

Personer under 18 år burde ikke ha ansvaret for barn over så lang tid egentlig. Om noe skjer er det til syvende og sist foreldrene som er ansvarlige. Om en 15-åring klarer å ta seg av 2 barn kommer helt an på. Noen klarer, noen klarer ikke. En ting er kunnskapsnivået til 15-åringen men en annen og mer kritisk faktor er selveste power of action til vedkommende. (Evnen til å ta en avgjørelse). Det kan gå bra, men burde generelt frarådes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...