Gå til innhold

Frysing av melk


miia

Anbefalte innlegg

Nå som datteren min har begynt å sove natten gjennom, har jeg pumpet meg sent på kvelden før jeg legger meg. Dette for å unngå altfor melkesprengte bryster om morgenen + at det er kjekt å ha litt til den dagen jeg trenger barnevakt... *S* Jeg har hittil brukt vanlige isterningsposer til å fryse ned melken i, etter råd fra en venninne. Synes det virket kjekt - da kan man enkelt tine opp den mengden melk man trenger. (En terning er ca. 15 ml.) Nå har jeg begynt å bekymre meg for at dette kanskje ikke er bra nok (les; renslig nok). Jeg koker jo pumpeutstyret og flasken - da bør jeg kanskje også bruke de sterile posene til å fryse melken i? Eller tåler hun såpass? Kan jo legge til at datteren min er 4 mnd.

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære Gumman. Du har gjort en flott jobb med ammingen. Det kan være lurt å fortsette ammingen på høyre bryst som du selv skriver og ønsker når det gjelder antall ganger. Dette kan gå helt fint uten at du trenger å pumpe noe i tillegg. La venstre bryst være og konsentrer deg om det brystet barnet ditt suger godt av. Det gir den beste stimuleringen. Langvarig bruk av Syntocinon kan hemme din egen naturlige utdrivningsrefleks så det kan være en fordel å trappe ned på bruken. Husk at litt morsmelk er bedre enn ingenting. Mange ammer morgen og kveld over en lang periode. Lykke til med jobben på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære Gumman. Du har gjort en flott jobb med ammingen. Det kan være lurt å fortsette ammingen på høyre bryst som du selv skriver og ønsker når det gjelder antall ganger. Dette kan gå helt fint uten at du trenger å pumpe noe i tillegg. La venstre bryst være og konsentrer deg om det brystet barnet ditt suger godt av. Det gir den beste stimuleringen. Langvarig bruk av Syntocinon kan hemme din egen naturlige utdrivningsrefleks så det kan være en fordel å trappe ned på bruken. Husk at litt morsmelk er bedre enn ingenting. Mange ammer morgen og kveld over en lang periode. Lykke til med jobben på mandag.

- Gumman

Kjære Gumman. Du har gjort en flott jobb med ammingen. Det kan være lurt å fortsette ammingen på høyre bryst som du selv skriver og ønsker når det gjelder antall ganger. Dette kan gå helt fint uten at du trenger å pumpe noe i tillegg. La venstre bryst være og konsentrer deg om det brystet barnet ditt suger godt av. Det gir den beste stimuleringen. Langvarig bruk av Syntocinon kan hemme din egen naturlige utdrivningsrefleks så det kan være en fordel å trappe ned på bruken. Husk at litt morsmelk er bedre enn ingenting. Mange ammer morgen og kveld over en lang periode. Lykke til med jobben på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...