Gå til innhold

Au!! Tenner i sprukket pupp!


Aida

Anbefalte innlegg

Var bortreist forrige helg, og pumpet meg. Tydeligvis ikke godt nok, for den ene brystvorten har sprukket i underkant, med antydning til blødning. AUUU!

Og når det da kommer 2 sylskarpe tenner som gjerne skal ta i litt ekstra for å få godt tak, gjør det noe så sinnsykt vondt! Tårene spretter og tenner skjæres (mine, altså!)

Jenta er 8 1/2 mnd og ammes morgen, formiddag og kveld. Og såret rekker jo ikke å gro, før det blir "bitt" opp igjen!

Nå har det gått en uke - hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære Aida. Jeg forstår godt det er ubehaglig når barnet biter og stadig gjør at sårene ikke gror. Prøv

å trekke barnet tett inntil brystet for delvis å blokkere luftveiene. Dette fører som regel til

at barnet slipper taket selv. Andre strategier for å

hindre biting er å gi barnet oppmerksomhet mens han dier. Snakk til ham og gi

ham øyekontakt underveis. Når du ser han er ved slutten av måltidet tar du

ham vekk ved å putte en finger inn på siden av munnen på en rolig måte. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...