Gå til innhold

Irene G, ang permisjon og fødsel

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting. På skjemaet jeg søker om engangsstønaden står det at vi må oppgi når mor skal ta permisjon og når far skal ta permisjon. Ettersom jeg er arbeidsledig skal ikke jeg ha det, men hva med far? Vi tenkte å ta det som det kommer. Må man fylle ut noe da, hvis arbeidsgiver er fleksibel i forhold til permisjonen og hva slags lønn får han i permisjonen? Kan han ta mer enn 4 uker?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18715-irene-g-ang-permisjon-og-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Hvis du er sikker på at du ikke har rett på permisjon, så skriverr du ikke noe i feltet som gjelder deg.

Far kan ta ut permisjon som han måtte ønske dersom du begynner i minst 75% jobb eller studerer på full tid, eller kombinerer jobb og studier slik at det tilsammen blir full tid. Far kan etter avtale med arbeidsgiver ta permisjon når som helt i perioden fra barnet er 6 uker og frem til barnet er 35 uker (han får da 100% lønn, opp til 294 000 pr år) eventuelt til barnet er 45 uker med 80%lønn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...