Gå til innhold

Vagifem og amming


Gjest Lisemor

Anbefalte innlegg

Gjest Lisemor

Jeg har den siste uken brukt Vagifem mot tørr skjede. I samme periode kan det virke som om min 6 mnd gamle datter, som jeg mer eller mindre fullammer, har mye vondt i magen. Smertefullt når hun promper, tror jeg. Avføringene hennes er dessuten litt slimete. Er dette en vanlig "bivirkning"? Mener jeg har lest et eller annet sted at barnet kan få plager når menstrasjonen kommer tilbake. Kan noe motvirke hennes plager? Har fått anbefalt flytende fibertilskudd, men hjelper dette? Jeg vil snart redusere bruken av stikkpiller til to ganger per uke. vil barnets plager avta? Jeg vil nødig slutt med Vagifem, da skjeden min før var knusktørr, sår og helt ubrukelig. Syns forøvrig det gis lite informasjon om problemet med tørr skjede. Er leger tilbakeholden med å gi østrogentabletter eller har jeg en uvanlig plage?

Takknemlig for fagkyndig svar og eventuelt andres erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Lisemor. Vagifem virker lokalt og kan ikke være årsaken til din datters mageproblemer.Melkemengden kan reduseres før og under mensen. Melkem kan også forandre smak. Dette er årsakene til at barna da kan bli urolige, men det skaper ikke luftproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...