Gå til innhold

Er det greit å le med,når 14-åringen forteller groviser til oss?

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli

Vår 14-årige datter har fått tak i en vitsebok (bare groviser) og begynte fortelle oss den ene grisevitsen etter den andre i går.

Vi greide ikke å la være å le høyt, men burde vi kanskje ikke ha gjort det, men stoppet henne?

Jeg tenker at "ordentlige" foreldre koser seg kanskje ikke med grisevitser sammen med ungene sine, og fikk litt dårlig samvittighet, men bare litt.

Hva slags holdning har dere til slikt?

Fortsetter under...

Gjest KariKruskakli

Jeg hadde nok ledd jeg også, men benyttet anledningen til å forklare i hvilke sammenhenger det er greit med groviser.

Har nemlig brent meg sjøl en gang eller to på svært kristne kolleger ;-)

Det tror jeg hun skjønner helt av seg selv;o)

Gjest KariKruskakli

Vi ler vel også med når vår 15-åring kommer med et par groviser. Men vi har også (som GA) forklart at det ikke er i alle sammenhenger det ikke passer seg.

Jeg føler meg rimelig trygg på at vitsene bare fortelles på hjemmebane og blandt venner.

• 1 måned senere...

Annonse

Gjest Halling

Det er fint å få diskutert det med henne, og lære henne litt om kultur. Pene jenter forteller ikke grisevitser i alle sammenhenger :-)

En av mine slektninger, en 15-årig jente fortalte en grisevits høyt i en konfirmasjon. Jeg lo, men ikke mora, som ble temmelig skamfull. Det var det morsomste av alt.

Da sprakk immidsjen gitt. Mora var temmelig snerpete, og jeg skjønte at jenta gjorde det for å erte mora. Hele situasjonen var urkomisk for oss som kjente dem.

Gjest KariKruskakli

Jeg fant ut at jeg skulel kikke inne på Foreldre - Tenåringer - det er ikke akkurat så mange innlegg der da...:-)

Nei, så det etterpå at innlegget mitt sto på forrige siden, enda jeg skrev innlegget for ganske lenge siden. Det er ikke stor aktivitet der nei:)

Nei, det hadde jeg ikke likt.

Den type blemmer her i gården er det jeg som står for. Som feks da jeg slapt overlot ei sommer-lese-bok til lesing. For sent husket jeg DEN RÅ sex-scenen. Uff, h*n hadde aldri vært borte i eller lest noe sånt før *forbannet på meg selv*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...