Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har AF oppdatert Colombiainformasjonen igjen, og skrevet litt om hva som skjer med papirene våre i Cololombia - kjempebra :-))

Godt å se at våre frustrasjoner og ønsker om å vite mer-mer-mer blir hørt!

Og vi har nettopp bestilt oss ferie. En uke i sol & varme i slutten av juli. Godt å ha noe annet enn distrikt og tildeling å se fram til! AF sier jo at vi skal leve som normalt, og det er vel lite realistisk å tro at vi får både distrikt, tildeling og utreise før utgangen av juli. Så vi ble lei av dårlig vær i Norge og hoppet på en tur til Hellas.

Tvi-tvi til alle som venter!!

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/187960-p%C3%A5-tide-%C3%A5-skryte-litt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest farslykke

Jepp - det skrytes generelt for lite av andre her i verden. Slutter meg til skrytekoret og roser AF for alt vi har opplevd i forbindelse med vår kontakt med dem. Alt har gått som lovet og planlagt. Alltid vennlige og høflige. Ingen grunn til misnøye fra denne kanten. Så var det sagt.

Jepp - det skrytes generelt for lite av andre her i verden. Slutter meg til skrytekoret og roser AF for alt vi har opplevd i forbindelse med vår kontakt med dem. Alt har gått som lovet og planlagt. Alltid vennlige og høflige. Ingen grunn til misnøye fra denne kanten. Så var det sagt.

Ja, jeg tenkte når jeg staret hylekoret med hva jeg _ikke_ var fornøyd med, så kunne jeg jammen si i fra når jeg er fornøyd også. Og oppdatering som "lovet" og i tillegg ekstra informasjon, som vi tørster etter, det er kjempebra :-))

Beste hilsen fra

camilo1365380782

Takk for at du holder oss andre litt oppdatert på Adopsjonsforum medlemssider. Jeg lurte på om du også forsto det sånn at når distriktet er tildelt er det på måte et barn allerede tiltenkt oss men hvorfor går det da så lenge mellom distrikt og tildeling? Vi fikk distrikt for 3,5 uke siden, men har enda ikke hørt noe om et mulig barn. Det er fortvilende å gå og vente slik også. Ønsker dere en kjempefin sommerferie i Juli. Mulig vi også trenger litt ferie fra all venting.

Takk for at du holder oss andre litt oppdatert på Adopsjonsforum medlemssider. Jeg lurte på om du også forsto det sånn at når distriktet er tildelt er det på måte et barn allerede tiltenkt oss men hvorfor går det da så lenge mellom distrikt og tildeling? Vi fikk distrikt for 3,5 uke siden, men har enda ikke hørt noe om et mulig barn. Det er fortvilende å gå og vente slik også. Ønsker dere en kjempefin sommerferie i Juli. Mulig vi også trenger litt ferie fra all venting.

Hei,

jeg forstod det sånn at ICBF i Bogota får beskjed om at det er et barn klar for adopsjon i en region, og at de så sender _tre_ sett med papirer på aktuelle foreldre til regionen. Regionen vil så velge det av de tre parene som de synes passer best som foreldre til barnet.

De vil beholde de to andre settene og vurdere disse opp mot andre barn, etter hvert som disse blir klare for adopsjon.

Jeg tolker det derfor som at man enten vil få tildeling ganske snart etter distrikt, hvis ikke kan man risikere å vente lengre. Jeg har hørt - men det er bare rykter! - at de forskjellige regionene har møter med to ukers mellomrom, hvor de vurdere barn opp mot søkere.

Hvorfor det tar så lang tid fra distrikt til tildeling? Så vidt jeg vet går det ofte bort en del uker i Colombia - papirer som skal gjøres klare, før tildelingen kan sendes til Norge. Det er vel en del som skal signere og stemple...

I tillegg skal papirene oversettes når de kommer til Norge.

Håper du hører noe snart, Camilo, kan tenke det er spennende dager for dere :-))

Beste hilsen fra

camilo1365380782

Hei,

jeg forstod det sånn at ICBF i Bogota får beskjed om at det er et barn klar for adopsjon i en region, og at de så sender _tre_ sett med papirer på aktuelle foreldre til regionen. Regionen vil så velge det av de tre parene som de synes passer best som foreldre til barnet.

De vil beholde de to andre settene og vurdere disse opp mot andre barn, etter hvert som disse blir klare for adopsjon.

Jeg tolker det derfor som at man enten vil få tildeling ganske snart etter distrikt, hvis ikke kan man risikere å vente lengre. Jeg har hørt - men det er bare rykter! - at de forskjellige regionene har møter med to ukers mellomrom, hvor de vurdere barn opp mot søkere.

Hvorfor det tar så lang tid fra distrikt til tildeling? Så vidt jeg vet går det ofte bort en del uker i Colombia - papirer som skal gjøres klare, før tildelingen kan sendes til Norge. Det er vel en del som skal signere og stemple...

I tillegg skal papirene oversettes når de kommer til Norge.

Håper du hører noe snart, Camilo, kan tenke det er spennende dager for dere :-))

Beste hilsen fra

Ja det er nesten for spennende. Vi ventet i grunnen ikke så mye før distriktet kom, men nå holder jeg på å gå ut av mitt gode skinn.

Annonse

Gjest kinamamsen

Så bra at informasjonen har blitt bedre. God ferie i Hellas og lykke til med den siste ventetiden. Håper det skjer noe snart! Jeg synes dere Colombia-søkere må utvise en veldig tålmodighet nå på grunn av den økte ventetiden. Jeg føler med dere.

Oppmuntrende hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...