Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest kinamamsen

Herlig *lol*.

Min 6 åring kom hjem en dag og fortalte at hun var forelsket. Jeg antok det var en liten sjarmør i barnehagen, men dengang ei. Hun er forelsket i Tarzan for han er så tøff og modig ...! Men, enda så er det hemmelig altså mamma, for han vet det ikke; kunne den lille fortelle.

Herlig *lol*.

Min 6 åring kom hjem en dag og fortalte at hun var forelsket. Jeg antok det var en liten sjarmør i barnehagen, men dengang ei. Hun er forelsket i Tarzan for han er så tøff og modig ...! Men, enda så er det hemmelig altså mamma, for han vet det ikke; kunne den lille fortelle.

Ja. de vet å få sagt det disse store småbarna våre.

Minsten har fått en ny måte å reagere på når jeg ber henne om noe.

Hun går vekk fra meg rister på hodet og sier.

Alltid må faktisk jeg gjøre dette. Aldri mamma.

hm..

ordet faktisk har blitt en stor del av treåringens vokabular. Det er vel bare å analysere seg selv så skjønner man som oftes hvor det kommer fra.

Ha en fin dag .O)

Ja. de vet å få sagt det disse store småbarna våre.

Minsten har fått en ny måte å reagere på når jeg ber henne om noe.

Hun går vekk fra meg rister på hodet og sier.

Alltid må faktisk jeg gjøre dette. Aldri mamma.

hm..

ordet faktisk har blitt en stor del av treåringens vokabular. Det er vel bare å analysere seg selv så skjønner man som oftes hvor det kommer fra.

Ha en fin dag .O)

Faktisk.... det er mye brukt å jeg har kommet til at det må være barne tv som har satt det i gang. Barna bruker det mye mer enn vi voksene her i allfall.

Faktisk...

Det er et ord som vi også har tenkt mye på hvor kommer i fra.

Eller er det mye brukt i barnehagene?

Faktisk.... det er mye brukt å jeg har kommet til at det må være barne tv som har satt det i gang. Barna bruker det mye mer enn vi voksene her i allfall.

Faktisk...

Det er et ord som vi også har tenkt mye på hvor kommer i fra.

Eller er det mye brukt i barnehagene?

Jeg tror faktisk at jeg er litt skyldig i vårt tilfelle :o)

Bruker "det vet jeg faktisk ikke" ganske mye...

Men måten snuppa vår bruker det på er ikke sånn jeg sier.

Jeg tror faktisk at jeg er litt skyldig i vårt tilfelle :o)

Bruker "det vet jeg faktisk ikke" ganske mye...

Men måten snuppa vår bruker det på er ikke sånn jeg sier.

Ja snodig er det å oppdage hvordan de setter ord på sine meninger, på en så veldig riktig måte.

Det er da vi skulle husket på å ha boka foran oss å skrive ned både dato å setningene de bruker. men som regel skal vi jo huske på det , tror ikke at det går i glemmeboka, men det gjør det desverre.

Annonse

Gjest Wenmiao's mamma

Ja snodig er det å oppdage hvordan de setter ord på sine meninger, på en så veldig riktig måte.

Det er da vi skulle husket på å ha boka foran oss å skrive ned både dato å setningene de bruker. men som regel skal vi jo huske på det , tror ikke at det går i glemmeboka, men det gjør det desverre.

Min 2,5 åring har fått dilla på ordet Etterpå. Det er et av de få ordene hun kan si veldig feilfritt og tydelig. Og ordet er veldig anvendelig!

- Kan du rydde lekene dine nå?

- Etterpå!

- Nå tror jeg du har bæsj i bleien, nå går vi og skifter den.

- Etterpå!

Og så var det forleden dag da, jeg fortalte henne at når hun blir stor, skal hun også begynne på skolen, slik som kusinen. Og når hun ble enda større, skulle hun gå på en annen skole, slik som fetteren. Og når hun ble voksen, slik som mamma, skulle hun jobbe.

Da så hun tankefullt på meg, og så sa hun alvorlig:

- Etterpå.

Min 2,5 åring har fått dilla på ordet Etterpå. Det er et av de få ordene hun kan si veldig feilfritt og tydelig. Og ordet er veldig anvendelig!

- Kan du rydde lekene dine nå?

- Etterpå!

- Nå tror jeg du har bæsj i bleien, nå går vi og skifter den.

- Etterpå!

Og så var det forleden dag da, jeg fortalte henne at når hun blir stor, skal hun også begynne på skolen, slik som kusinen. Og når hun ble enda større, skulle hun gå på en annen skole, slik som fetteren. Og når hun ble voksen, slik som mamma, skulle hun jobbe.

Da så hun tankefullt på meg, og så sa hun alvorlig:

- Etterpå.

:o))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...