Gå til innhold

Får hun virkelig nok mat?


mentira

Anbefalte innlegg

Dattera mi er nå 6 uker. De siste tre ukene har hun sovet omtrent hele natta. Den siste uka sover hun 9-10 timer før hun våkner. Da har jeg naturlig nok mye spreng og det renner. Burde jeg vekke henne om natta? (for hennes del) Om dagen er det vi som "avgjør" hvor mye hun skal sove. Sovner hun på fanget, kan hun sove der i timesvis. Legger vi henne ned mens hun sover, våkner hun etter maks ett kvarter. JEg tror nesten ikke det har hendt at hun sovner _etter_ vi har lagt henne ned. Jeg forsøkte å legge henne ned mange ganger en hel dag for å sove. Det førte til at jenta holdt seg våken i 15 timer, kun avbrutt av tre 10-minutters lurer. Jeg har forsøkt å la henne skrike en stund i vogga på stua.. Hun skriker _lenge_ og med kraftig stemme. Når hun er helt utslitt blir det stille i noen minutter før det er på'n igjen.

Hun sovner heller ikke ofte i vogna. Virker ikke som hun er så fryktelig glad i trilling i det hele tatt.

På dagtid får hun mat temmelig ofte (tror jeg). Hun suger ifra trekvarter til en og en halv time. Det går da ca én til to timer til neste måltid. dersom hun derimot sover i et fang, kan det gå timer mellom måltidene, og jeg vekker henne iblant for å spise. Helt fra begynnelsen har hun hatt lett for å sovne ved brystet, og må ofte stimuleres for å suge ordentlig. JEg tror likevel at utdrivningseffekten er stor, for om jeg klemmer på brystet står spruten. Dersom jeg slapper av iblant på dagtid har jeg rikelig med melk (tror jeg). Dager hvor jeg har gjort for mange ting uten å legge meg ned, har jeg vært omtrent helt fri for melk. Kun tomme lommer, og en hylskrikende baby.

Grunnen til at jeg tenker på om hun får nok melk, er rett og slett humøret hennes. Hun er ganske krevende, og jeg får gjort lite annet. Ikke så lett å få slappet av på dagtid mao. HUn virker stadig misfornøyd.

Dersom det er noe som vikelig plager henne, ville hun kanskje ikke sove så godt om natta, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære mentira. Går datteren din fint opp i vekt er det ingen grunn til å vekke henne.Har du spreng kan du jo bare melke ut litt slik at sprengen letter.Om hun sover 9-10 timer om natten er det ikke å forvente at hun sover så mye på dagen.Selv om et barn er mett så vil de gjerne ha fysisk kontakt. Den måten de signaliserer dette på er bla.ved gråt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...