Gjest vincent Skrevet 11. februar 2001 Del Skrevet 11. februar 2001 Kjære Monna, Du sa til avisen Computerworld 3.11.2000: " - Jeg vil trekke frem to viktige faktorer for vår suksess. Det første er det faglige aspektet. Staben består av 40 annerkjente leger som har dette som bijobb til ordinær legetjeneste. Videre spiller vi på interaktivitet og community. Det å få brukeren til å være aktiv og få dem til å kommunisere er fremtiden for nettsteder, sier Nordhagen." På en konferanse i Sveits (15.11.2000) uttalte du bl.annet: "The postings go up totally live, to maintain the sense of it being an interactive community, but unwanted postings are usually removed within 3 minutes. - We are gardeners more than publishers," Netopp. Styrking av "community"-følelsen og "aktivitet" skjer selvsagt ved stadig å begrense aktiviteten (småprat) til brukerne. Mitt spørsmål til deg er derfor: - Har du mistet troen på fremtiden? - Har du doppet tanken på å "spille" på "community"-følelsen ved stengingen av småprat? mvh, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18810-kj%C3%A6re-monna/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monna Nordhagen, daglig leder Skrevet 11. februar 2001 Del Skrevet 11. februar 2001 Kjære Vincent Nei, vi og jeg har slett ikke mistet troen på fremtiden, ei heller droppet tanken om å spille på "community". Det er snarere fordi vi gjør dette vi desverre har sett oss nødt til å stenge småprat intill videre. Som du selv viste som sitat ser vi oss som gartnere like mye (eller mer) enn tradisjonelle forleggere - det meste av innholdet i Doktor Online er det dere som brukere som skaper sammen med våre redaksjonelle og helsefaglige ressurser. Vi arbeider hele tiden med å balansere ansvar, hjelpsomhet og puls slik at tjenesten fremstår som god for dere som bruker oss. Folk skal føle seg trygge og bli vel ivaretatt på Doktor Online. Vi er de første til å innse at å stenge småprat ikke er det mest hjelpsomme vi kan gjøre - og at vi også tar vekk puls i tjenesten. Men det er altså den siste verdien - ansvarlighet som slo ut. Vi mente at brukerne ikke lenger kunne være trygge på hva de ville oppleve hos oss i deler av småprat og siden vi ikke bare kan stenge noen, men må ta en eller alle valgte vi det. Vi jobber med å finne løsninger, men jeg kan ikke her og nå si hva det blir. Jeg har likevel lyst til å si at vi hele tiden jobber for å gjøre Doktor Online best mulig for de som bruker oss. Vi tar alle forslag og kommentarer og vurderer disse selv om vi ikke alltid kan hverken etterkomme eller gjennomføre alle - mange av de endringer som gjøres er imidlertid basert på brukeres tilbakemelding. Jeg har sett kommentarer blant annet i forbindelse med stenging av småprat, men også i andre sammenhenger at vi i Doktor Online ikke tenker på brukerne våre. Det kan jeg love at vi gjør, og hver eneste dag - alle pr. nå 180.000 av dere hver måned (i Skandinavia). Vi legger mesteparten av våre ressurser inn i to områder: helsepersonellet som svarer og videreutvikling av tjenesten. Jeg synes derfor det er fint at vi får tilbakemelding - og takker for det. ...selv om jeg ikke oppfatter innlegget ditt som akkurat en hyldest er det bare en ting som vil skremme meg mer enn å høre deres meninger: stillhet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18810-kj%C3%A6re-monna/#findComment-83821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alpt Skrevet 11. februar 2001 Del Skrevet 11. februar 2001 Kjære Vincent Nei, vi og jeg har slett ikke mistet troen på fremtiden, ei heller droppet tanken om å spille på "community". Det er snarere fordi vi gjør dette vi desverre har sett oss nødt til å stenge småprat intill videre. Som du selv viste som sitat ser vi oss som gartnere like mye (eller mer) enn tradisjonelle forleggere - det meste av innholdet i Doktor Online er det dere som brukere som skaper sammen med våre redaksjonelle og helsefaglige ressurser. Vi arbeider hele tiden med å balansere ansvar, hjelpsomhet og puls slik at tjenesten fremstår som god for dere som bruker oss. Folk skal føle seg trygge og bli vel ivaretatt på Doktor Online. Vi er de første til å innse at å stenge småprat ikke er det mest hjelpsomme vi kan gjøre - og at vi også tar vekk puls i tjenesten. Men det er altså den siste verdien - ansvarlighet som slo ut. Vi mente at brukerne ikke lenger kunne være trygge på hva de ville oppleve hos oss i deler av småprat og siden vi ikke bare kan stenge noen, men må ta en eller alle valgte vi det. Vi jobber med å finne løsninger, men jeg kan ikke her og nå si hva det blir. Jeg har likevel lyst til å si at vi hele tiden jobber for å gjøre Doktor Online best mulig for de som bruker oss. Vi tar alle forslag og kommentarer og vurderer disse selv om vi ikke alltid kan hverken etterkomme eller gjennomføre alle - mange av de endringer som gjøres er imidlertid basert på brukeres tilbakemelding. Jeg har sett kommentarer blant annet i forbindelse med stenging av småprat, men også i andre sammenhenger at vi i Doktor Online ikke tenker på brukerne våre. Det kan jeg love at vi gjør, og hver eneste dag - alle pr. nå 180.000 av dere hver måned (i Skandinavia). Vi legger mesteparten av våre ressurser inn i to områder: helsepersonellet som svarer og videreutvikling av tjenesten. Jeg synes derfor det er fint at vi får tilbakemelding - og takker for det. ...selv om jeg ikke oppfatter innlegget ditt som akkurat en hyldest er det bare en ting som vil skremme meg mer enn å høre deres meninger: stillhet. Hva med å hyre inn noen som er profesjonelle på den tekniske siden også? Det gjøres litt for mange nybegynner-feil på den tekniske siden som ikke kan tilskrives annet enn manglende kompetanse eller vilje. Derfor er det litt skremmende at dere satser på videreutvikling. Jeg tror det beste dere kunne gjøre, før dere startet med videreutvikling, er å legge inn litt ressurser på å få den funksjonaliteten som allerede er lagt inn til å fungere prikkfritt. Når det er gjort kan man fortsette å videreutvikle tjenesten. Hvis ikke kommer hele systemet til å falle sammen en dag pga. et totalt sviktende fundament. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18810-kj%C3%A6re-monna/#findComment-83873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monna Nordhagen, daglig leder Skrevet 12. februar 2001 Del Skrevet 12. februar 2001 Hva med å hyre inn noen som er profesjonelle på den tekniske siden også? Det gjøres litt for mange nybegynner-feil på den tekniske siden som ikke kan tilskrives annet enn manglende kompetanse eller vilje. Derfor er det litt skremmende at dere satser på videreutvikling. Jeg tror det beste dere kunne gjøre, før dere startet med videreutvikling, er å legge inn litt ressurser på å få den funksjonaliteten som allerede er lagt inn til å fungere prikkfritt. Når det er gjort kan man fortsette å videreutvikle tjenesten. Hvis ikke kommer hele systemet til å falle sammen en dag pga. et totalt sviktende fundament. Jo,da - du har et godt poeng som vi kjenner til og tåler å bli minnet på. Vi la om hele systemet i sommer til databaseløsning og nytt publiseringssystem, og senere skiftet søkesystemet. Men småprat har vi ikke rukket enda. Teknisk webmaster kan dette mye bedre enn meg, men robusthet er noe vi selvsagt legger vekt på. Som de fleste web-tjenester skulle vi gjerne gjort alt på en gang, men både ressurstilgang og økonomi gjør at vi må prioritere knallhardt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18810-kj%C3%A6re-monna/#findComment-83903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vincent Skrevet 12. februar 2001 Del Skrevet 12. februar 2001 Kjære Vincent Nei, vi og jeg har slett ikke mistet troen på fremtiden, ei heller droppet tanken om å spille på "community". Det er snarere fordi vi gjør dette vi desverre har sett oss nødt til å stenge småprat intill videre. Som du selv viste som sitat ser vi oss som gartnere like mye (eller mer) enn tradisjonelle forleggere - det meste av innholdet i Doktor Online er det dere som brukere som skaper sammen med våre redaksjonelle og helsefaglige ressurser. Vi arbeider hele tiden med å balansere ansvar, hjelpsomhet og puls slik at tjenesten fremstår som god for dere som bruker oss. Folk skal føle seg trygge og bli vel ivaretatt på Doktor Online. Vi er de første til å innse at å stenge småprat ikke er det mest hjelpsomme vi kan gjøre - og at vi også tar vekk puls i tjenesten. Men det er altså den siste verdien - ansvarlighet som slo ut. Vi mente at brukerne ikke lenger kunne være trygge på hva de ville oppleve hos oss i deler av småprat og siden vi ikke bare kan stenge noen, men må ta en eller alle valgte vi det. Vi jobber med å finne løsninger, men jeg kan ikke her og nå si hva det blir. Jeg har likevel lyst til å si at vi hele tiden jobber for å gjøre Doktor Online best mulig for de som bruker oss. Vi tar alle forslag og kommentarer og vurderer disse selv om vi ikke alltid kan hverken etterkomme eller gjennomføre alle - mange av de endringer som gjøres er imidlertid basert på brukeres tilbakemelding. Jeg har sett kommentarer blant annet i forbindelse med stenging av småprat, men også i andre sammenhenger at vi i Doktor Online ikke tenker på brukerne våre. Det kan jeg love at vi gjør, og hver eneste dag - alle pr. nå 180.000 av dere hver måned (i Skandinavia). Vi legger mesteparten av våre ressurser inn i to områder: helsepersonellet som svarer og videreutvikling av tjenesten. Jeg synes derfor det er fint at vi får tilbakemelding - og takker for det. ...selv om jeg ikke oppfatter innlegget ditt som akkurat en hyldest er det bare en ting som vil skremme meg mer enn å høre deres meninger: stillhet. "Som du selv viste som sitat ser vi oss som gartnere like mye (eller mer) enn tradisjonelle forleggere..." trygt å høre. jeg regner fortsatt med såvel regelmessig vanning og gjødsling - men pass på når plenen klippes. blir det like kjedelig som en green - er det fare på ferde. :-) noe ugress bør det være i enhver hage... "...selv om jeg ikke oppfatter innlegget ditt som akkurat en hyldest er det bare en ting som vil skremme meg mer enn å høre deres meninger: stillhet." jeg hylder de som bør hyldest når det er grunnlag for det - på samme måte som jeg kritiserer når jeg finner grunnlag for det. stillhet er både skremmende og befriende. skremmende blir det når DOL bortimot "tier" ihjel beslutningene som foretas. men - æres den som æres bør - og litt hyldest får du for ditt raske svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18810-kj%C3%A6re-monna/#findComment-83931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.