Indian girl Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Hei. Vi venter på adopsjon fra India. Er det noen som er i samme situasjon eller som har vært? Ventetiden føles lang. Hvis noen har lyst til å skrive om erfaringer/tanker om adopsjonsprosessen i India, hvordan det var å reise på hentereise til India eller hvordan det går med barnet etterhvert, ville jeg blitt glad. 0 Siter
solinor Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Vi har to India jenter, de er blitt 7 og 11 år nå. Så det er en stund siden vi var i venteprosessen. Ventetiden da var heller ikke så lang som nå, og skjønner godt at du blir frustrert av å vente. Med barna våre har det gått veldig fint hele tiden, vi har også fått god kontakt med andre med India barn. Meget bra det også! Vil bare ønske dere lykke til videre i prosessen, og håpe at ventetiden ikke blir altfor lang. Hvor langt er dere kommet forresten? 0 Siter
påfugl Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Hei. Vi har en jente fra Pune som vi hentet i 2002.Da ventet vi 4mnd på tildeling,og 61/2mnd på å reise.Oppholdet i India var 1 uke. For 21/2mnd siden fikk vi verdens søteste lillebror,han ventet vi nesten 8mnd på før vi fikk tildeling.Vi regner med å hente ham i løpet av oktober.Denne gangen skal vi feriere litt før vi henter ham,vi fikk ikke sett så mye av India forrige gang.En hentereise kan oppleves forskjellig,det er en fantastisk opplevelse,samtideig som den kan være slitsom rent følelsesmessig. Mye kommer klart an på hvordan barnet takler overgangen. Jeg er ydmyk og full av takknemlighet over å få oppleve dette underet to ganger.Vår datter var 2 år da vi hentet henne,hun har utviklet seg veldig fint på alle måter. Lillebror var 9mnd da vi fikk ham tildelt.Vi bruker VB. Hvor langt er dere i prosessen? Førsteman? Og hvor i India er det dere skal? Kjekt å lese innlegg som omhandler India også:-) 0 Siter
Mamta Skrevet 16. juni 2005 Skrevet 16. juni 2005 Hei! Så moro med nye Indiasøkere! Jeg er stolt og lykkelig mamma til tre usedvanlig vakre og fantastiske gudegaver fra India. Vi har brukt VB, og eldstemann (gutt) hentet vi i Delhi okt'97, han er 9 år nå. Så hentet vi ei jente på BSSK i Pune aug '01 og minstejenta samme sted des'03. Jentene er hhv. 5,5 og 2,5 år gamle nå. Har skrevet om prosessene og hentereisene våre på hjemmesida, hvis du har lyst til å lese: http://home.online.no/~tk-solhe/hjertebarn/ Hvilken forening bruker dere, og er dere komment langt i prosessen? Ellers må du gjerne ta kontakt på mail om det er noe du lurer på, adr. er [email protected] Hilsener fra 0 Siter
tevil Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Vi har en gutt som blir 5 år i september og ei jente som akkurat har fylt 2 år. Ventetiden har ligget rundt to år fra vi startet prosessene til vi reiste nedover og hentet dem. Begge var 1 1/2 år ved hjemkomsten. De ser ut til å trives og er verdens søteste og snilleste barn ). Vi hentet jenta vår i desember 2004. Hun hadde mye feber og sterk diare der nede så det ble ganske slitsomt. Vi hadde jo med storebror. Det ble noen hektiske dager. Det var godt å komme hjem. Dere har utrolig mye å se frem til og ønsker dere lykke til med ventetiden og plutselig får dere den berømte telefonen og da er den lange ventetiden glemt ) 0 Siter
trekkfugl Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Vi er nettopp kommet hjem, dvs det nærmer seg to måneder...vi hentet en gutt på 19 mnd og det går utrolig bra. Hentereisen var en flott opplevelse men også et tøft møte og se all fattigdom.. det ble nok litt kultursjokk...Men nå kunne jeg tenke meg å ned igjen fortest mulig og få se og oppleve mer og ikke minst besøkt barnehjemmet igjen! Men det blir vel noen år til...Vi var i Pune. Håper du skriver litt mer om hvordan dere ligger an... 0 Siter
hilsen Skrevet 17. juni 2005 Skrevet 17. juni 2005 Hei Hyggelig å se at det finnes India-søkere her også :-) Selv er jeg heller sjelden inne på forumet. Vi har en gutt på snart 5 år. Han kom til oss da han var 1,5 år gammel. Da ventet vi nøyaktig 1 år fra tildeling til vi reiste. Hele saken tok 3 år. Nå håper vi å få reise i løpet av sommeren/høsten og hente hjem vårt neste barn, som snart fyller 2 år. Vi gleder oss veldig, men ventetiden føles lang nå som det nærmer seg slutten av prosessen. (Vi fikk tildeling i desember 04). Ønsker dere lykke til! 0 Siter
Tine-mamma Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Hei, hei. Litt India-stoff på DOL. Vi har ei skjønn India-prinsesse som nå er 4 år. Hentet henne i Mumbai da hun var 8,5 mnd gammel - det var i februar 2002. Alt går veldig fint med henne. Startet prosessen med nr. 2 så raskt som vi hadde "lov", men denne gangen tar det laaaang tid. Det er 2 år og 4 mnd siden vi startet prosessen, og 21 mnd siden papirene ble sendt til India. Har fremdeles ikke fått tildeling. Vi bruker AF. Men India er et flott land med flotte mennesker, så vi gleder oss til det blir vår tur til å reise ned igjen. 0 Siter
hilsen Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Hei, hei. Litt India-stoff på DOL. Vi har ei skjønn India-prinsesse som nå er 4 år. Hentet henne i Mumbai da hun var 8,5 mnd gammel - det var i februar 2002. Alt går veldig fint med henne. Startet prosessen med nr. 2 så raskt som vi hadde "lov", men denne gangen tar det laaaang tid. Det er 2 år og 4 mnd siden vi startet prosessen, og 21 mnd siden papirene ble sendt til India. Har fremdeles ikke fått tildeling. Vi bruker AF. Men India er et flott land med flotte mennesker, så vi gleder oss til det blir vår tur til å reise ned igjen. Angående ventetid: Vi valgte å bytte foreing da vi startet sak nr.2. (fra AF til VB).Ikke fordi vi var misfornøyd med foreningen, men fordi vi fikk inntrykk av at det ville gå raskere da. Så langt kan det se ut som om vi valgte rett.. Vi fikk tildeling etter ca.10 mnd fra dokumentene ble sendt til India. Nå håper vi som sagt på å få reise i løpet av august-sept. Jeg vet at en familie som lå noen mnd.før oss i prosessen, og som er i AF, fremdeles ikke har fått tildeling.. Til tross for lang ventetid, vil jeg anbefale India på det varmeste! 0 Siter
påfugl Skrevet 20. juni 2005 Skrevet 20. juni 2005 Hei Hyggelig å se at det finnes India-søkere her også :-) Selv er jeg heller sjelden inne på forumet. Vi har en gutt på snart 5 år. Han kom til oss da han var 1,5 år gammel. Da ventet vi nøyaktig 1 år fra tildeling til vi reiste. Hele saken tok 3 år. Nå håper vi å få reise i løpet av sommeren/høsten og hente hjem vårt neste barn, som snart fyller 2 år. Vi gleder oss veldig, men ventetiden føles lang nå som det nærmer seg slutten av prosessen. (Vi fikk tildeling i desember 04). Ønsker dere lykke til! Hei! Hvor skal dere hente barnet? Mumbay eller Pune? Vi skal til Pune og hente lillebror, men vi reiser mest sannsynlig etter 6-7 mnd. Ser at du skriver august/sept? 0 Siter
hilsen Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Hei! Hvor skal dere hente barnet? Mumbay eller Pune? Vi skal til Pune og hente lillebror, men vi reiser mest sannsynlig etter 6-7 mnd. Ser at du skriver august/sept? Hei Vi skal til Mumbai. Fikk telefon i går, så vi reiser antakelig i uke 29 eller 30! Jippi :-) 0 Siter
påfugl Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Hei Vi skal til Mumbai. Fikk telefon i går, så vi reiser antakelig i uke 29 eller 30! Jippi :-) God tur til vakre India? Er det gutt eller jente? 0 Siter
Indian girl Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Skrevet 21. juni 2005 Vi har to India jenter, de er blitt 7 og 11 år nå. Så det er en stund siden vi var i venteprosessen. Ventetiden da var heller ikke så lang som nå, og skjønner godt at du blir frustrert av å vente. Med barna våre har det gått veldig fint hele tiden, vi har også fått god kontakt med andre med India barn. Meget bra det også! Vil bare ønske dere lykke til videre i prosessen, og håpe at ventetiden ikke blir altfor lang. Hvor langt er dere kommet forresten? Hei Takk for at så mange har svart. Jeg ble så glad når jeg leste det dere har skrevet. Vi søkte for snart 1,5 år siden i VB. Søknaden er nå i India. Håper på tildeling før eller etter jul og hentereise mot høsten neste år. Evt før eller senere! Vi var jo veldig innstilt på lang ventetid, ellers hadde vi valgt et annet land. Valget ble India pga den spennende kulturen og fordi det var et land vi begge kunne tenke oss å ha et nært forhold til å årene som kommer. 0 Siter
Indian girl Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Skrevet 21. juni 2005 Hei! Så moro med nye Indiasøkere! Jeg er stolt og lykkelig mamma til tre usedvanlig vakre og fantastiske gudegaver fra India. Vi har brukt VB, og eldstemann (gutt) hentet vi i Delhi okt'97, han er 9 år nå. Så hentet vi ei jente på BSSK i Pune aug '01 og minstejenta samme sted des'03. Jentene er hhv. 5,5 og 2,5 år gamle nå. Har skrevet om prosessene og hentereisene våre på hjemmesida, hvis du har lyst til å lese: http://home.online.no/~tk-solhe/hjertebarn/ Hvilken forening bruker dere, og er dere komment langt i prosessen? Ellers må du gjerne ta kontakt på mail om det er noe du lurer på, adr. er [email protected] Hilsener fra Hei Jeg var innom og så på sidene dine, så utrolig fine de var! Jeg har sittet og lest, grått og kost meg nå i lengre tid! Det rareste blir hentereisen og når en får se det nye barnet sitt, lære det å kjenne, om det er sint, stille, tilpasser seg, vil det godta oss osv. Det vil jo uansett bli en drøm som går i oppfyllelse - om den blir marerittaktig eller roserød i starten! Har hørt om at begge deler kan skje. Ang hentereisen så er det kanskje lurt å bruke litt tid på å se seg rundt/være turist før en får hente barnet? Har lest en veldig bra bok"India-et stevnemøte med skjebnen" av Torbjørn Færøvik. Gleder meg til å oppleve India! Har aldri vært der før, men det har mannen min. Uansett hørtes det bra ut at dere fikk litt oppfølging etter dere kom til India. Vi har et barn fra før som vi har tenkt til å ta med. Er jo litt spent på hvordan det går også... 0 Siter
hilsen Skrevet 22. juni 2005 Skrevet 22. juni 2005 God tur til vakre India? Er det gutt eller jente? Hei igjen. En gutt. Snart 2 år. Vi har en gutt fra før, også fra Mumbai. Gler oss veldig. Holder på å ordne med flybilletter nå. :-) 0 Siter
Mamta Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Hei Jeg var innom og så på sidene dine, så utrolig fine de var! Jeg har sittet og lest, grått og kost meg nå i lengre tid! Det rareste blir hentereisen og når en får se det nye barnet sitt, lære det å kjenne, om det er sint, stille, tilpasser seg, vil det godta oss osv. Det vil jo uansett bli en drøm som går i oppfyllelse - om den blir marerittaktig eller roserød i starten! Har hørt om at begge deler kan skje. Ang hentereisen så er det kanskje lurt å bruke litt tid på å se seg rundt/være turist før en får hente barnet? Har lest en veldig bra bok"India-et stevnemøte med skjebnen" av Torbjørn Færøvik. Gleder meg til å oppleve India! Har aldri vært der før, men det har mannen min. Uansett hørtes det bra ut at dere fikk litt oppfølging etter dere kom til India. Vi har et barn fra før som vi har tenkt til å ta med. Er jo litt spent på hvordan det går også... Hei, Indian girl! Så koselig at du har hatt utbytte av å lese våre historier, da. Har ikke selv lest Torbjørn Færøviks bok, men det må jeg se å få gjort... India er en opplevelse og setter varige spor, enten man reiser som vanlig turist eller for å hente hjem et barn. Vi har prøvd både å være turist før vi har hentet barnet og etter at vi har overtatt barnet. Begge deler kan fungere greit, men det avhenger mye av barnet og evt. andre barn man har med på reisen. Sa du noe om hvor langt dere er kommet i prosessen og hvilken forening dere bruker? Er nysgjerrig selv om vi for lengs er ferdigventet. Lykke til videre uansett! Hilsener 0 Siter
Mamta Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Hei igjen. En gutt. Snart 2 år. Vi har en gutt fra før, også fra Mumbai. Gler oss veldig. Holder på å ordne med flybilletter nå. :-) Gratulerer med gutten og snarlig hentereise, hilsen! Husker deg fra forrige prosess, moro å se deg igjen og med slike gladnyheter! Ha en riktig god reise til vakre India, da! 0 Siter
Indian girl Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Skrevet 29. juni 2005 Hei, Indian girl! Så koselig at du har hatt utbytte av å lese våre historier, da. Har ikke selv lest Torbjørn Færøviks bok, men det må jeg se å få gjort... India er en opplevelse og setter varige spor, enten man reiser som vanlig turist eller for å hente hjem et barn. Vi har prøvd både å være turist før vi har hentet barnet og etter at vi har overtatt barnet. Begge deler kan fungere greit, men det avhenger mye av barnet og evt. andre barn man har med på reisen. Sa du noe om hvor langt dere er kommet i prosessen og hvilken forening dere bruker? Er nysgjerrig selv om vi for lengs er ferdigventet. Lykke til videre uansett! Hilsener Hei Mamta Vi har sendt søknaden til India og venter på tildeling. via VB. Er veldig fornøyd foreløpig med organisasjonen. Også da jeg ser flere her på siden har kommentert at det går fortest der. vi har lyst til å oppleve India når vi først skal reise dit, så jeg tror vi satser på mest rundreise/turist før vi henter barnet. Blir litt stress å reise rundt på sightseeing alene i store, ukjente India - spesielt siden vi umulig kan vite hvordan barnet reagerer. Veldig koselig at du har tatt deg tid til å svare her selv om det er lenge siden du adopterte. Også fordi det er mest Kina-stoff på siden. Ha en god sommer! 0 Siter
Mamta Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Hei Mamta Vi har sendt søknaden til India og venter på tildeling. via VB. Er veldig fornøyd foreløpig med organisasjonen. Også da jeg ser flere her på siden har kommentert at det går fortest der. vi har lyst til å oppleve India når vi først skal reise dit, så jeg tror vi satser på mest rundreise/turist før vi henter barnet. Blir litt stress å reise rundt på sightseeing alene i store, ukjente India - spesielt siden vi umulig kan vite hvordan barnet reagerer. Veldig koselig at du har tatt deg tid til å svare her selv om det er lenge siden du adopterte. Også fordi det er mest Kina-stoff på siden. Ha en god sommer! Så spennende. Gleder meg til å følge med dere videre, for det gjør jeg selv om vi er ferdigventet... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.