Gå til innhold

Språk :-)

Anbefalte innlegg

linus1365380366

Vår lille skøyer på 4,5 lekte i hagen, da nabokona kom forbi. Hun stopper selvfølgelig for å "slå av en prat" med lillegutt.

"Så kjempeflink du har blitt til å snakke", sier hun, "du prater bare norsk du nå, da?"

"Neida", sier skøyer´n, " når jeg er i andre land, snakker jeg svensk".

Hi, hi.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188161-spr%C3%A5k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

carla1365380461

Hihi!!

Jeg har også en her nede som liker å fortelle om språkene sine. Her i Sørvest-Frankrike er ikke de voksne særlig spreke i annet enn fransk, og når de oppdager at storebror snakker et så eksotisk språk som _norsk_ også, så blir de så imponerte. "Snakker du både norsk og fransk?" var det en som spurte her om dagen. "Ja, jeg snakker fransk og norsk, og så snakker jeg nokså mye engelsk, og en del kinesisk" var det kontante svaret han fikk. Kinasøster sto like ved siden av, så det kunne jo høres sant ut. Mannen ble stum, og jeg måtte ta meg skikkelig sammen for ikke å sprute ut i latter.

Det er også stilig å se enkeltes reaksjoner når de oppdager at jeg snakker et uforståelig og merkelig språk til min kinesiskfødte datter. De forstår at hun jo "selvsagt" forstår fransk (for det gjør jo alle franskmenn), men at et kinesiskfødt barn kan snakke _norsk_ av alle ting, nei, det er det enkelte som synes er skikkelig rart!

;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188161-spr%C3%A5k/#findComment-1294165
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...