Gjest Mringen Skrevet 11. februar 2001 Del Skrevet 11. februar 2001 Hei. Jeg har en gutt født feb. 93 . Problemet er at han ofte tisser på seg på dagtid. Dette har han gjort 1 til 3ganger i uka i flere år. Det rare er at han aldri gjør det på skolen. Det skjer som oftest når han ler. Det har hent jeg ber han om å gå på do når han begynner å le av noe og da sier han at han ikke vil tisse, og noen sek. etterpå så tisser han på seg. Vi som foreldre , og også gutten blir veldig frustrert av dette og mener at dette er noe han ikke kan noe for. Vi ber han ofte om å gå på do så han skal ungå uhell men det er nytteløst .Han har faktisk hatt perioder på fler uker da det går bra men så faller det tilbake igjen. Han trives på skolen og er flink. Vi har ellers hatt problemer med hans sinne på skolen der de har vurdert pp- tjeneste .Men tilsynelatende tror vi han har bedret seg. jeg håper du kan komme med noen råd om hva vi bør gjøre og evt. medisinsk behandling. Og forresten hva tror du dette kommer av? På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18856-8-%C3%A5ring-tisser-p%C3%A5-seg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri Harket, uroterapeut Skrevet 13. februar 2001 Del Skrevet 13. februar 2001 Til Mringen Problemet du beskriver deler du med mange andre familier, selv om det ikke er noe trøst. En del barn har utviklet en ustabil blære. Det er ikke noe de kan noe for,men det beror ofte på dårlige dovaner over tid. De kan gå å holde seg i lang tid, med når det først kommer rekker de knapt toaletet.I tillegg ser vi ofte at de blir våte uten at de kjenner i forkant at de skal på toalettet Det er viktig at barnet går på toalettet i løpet av skoledagen. En del barn går ikke på do der. Det som kan være lurt for dere er å snakke med barnelegen og evt. få en henvisning til uroterapeut om det finnes der dere bor. Da vil man kunne snakke med barnet om dette med tissingen og inngå et samarbeid med tanke på dotrening.Her er det viktig å få barnet motivert for å ønske en endring på dette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18856-8-%C3%A5ring-tisser-p%C3%A5-seg/#findComment-84559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.