Gå til innhold

Trene for å få finere kropp


Gjest VIL bli sporty

Anbefalte innlegg

Gjest VIL bli sporty

Hei!

Har hatt noen lite aktive år en stund, men nå har jeg begynt å merke at jeg har lagt på meg litt, så det vil jeg gjøre noe med! det jeg mest vil stramme opp er magen (hjelper det med mageøvelser??), underarmene (er push-up en fin ting?) og få tynnere legger...

Har aldri vært av den sporty typen, og SLITER med å komme meg ut og jogge (som er den eneste treninga jeg kan drive med her...) Burde vel egentlig trene sammen med noen, men det har jeg ikke sjansen til.. Noen som har tips for å øke motiuvasjonen??

Og en ting til: Så på TV at det fantes noen øvelser man kunne gjøre sånn at muskelen under brystet ble større og puppene så store ut (eller noe i den retning) NOen som har peiling på hva slags øvelser det er ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mage: mageøvelser hjelper litt, men du trenger antagelig litt fettforbrenning for å få tilbake formen. Dvs. jogging, sykling, gåturer m.m. Ting du holder på med i 45-60 minutter.

Mindre legger: umulig tror jeg. Fettforbrenning vil jo også påvirke dem, men det er nok veldig lite.

Underarmer. Mener du her fra albuen til håndledd. Det er jo underarmer. Tror kanskje du mener overarmens underside. Push-ups hjelper noe, men mer effektivt er: Sitt inntil en skammel/kjøkkenstol e.l. Ryggen mot stolen. Ta armene på stolsetet og heis deg opp og ned. Dvs. at rompa henger utenfor stolsetet. Kjempeeffektiv øvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest batteri

Mage: mageøvelser hjelper litt, men du trenger antagelig litt fettforbrenning for å få tilbake formen. Dvs. jogging, sykling, gåturer m.m. Ting du holder på med i 45-60 minutter.

Mindre legger: umulig tror jeg. Fettforbrenning vil jo også påvirke dem, men det er nok veldig lite.

Underarmer. Mener du her fra albuen til håndledd. Det er jo underarmer. Tror kanskje du mener overarmens underside. Push-ups hjelper noe, men mer effektivt er: Sitt inntil en skammel/kjøkkenstol e.l. Ryggen mot stolen. Ta armene på stolsetet og heis deg opp og ned. Dvs. at rompa henger utenfor stolsetet. Kjempeeffektiv øvelse.

den øvelsen du nevnte for overarmenes underside, med å sitte inntil noe og heise seg opp og ned, jeg har forsøkt litt på den i det siste, er 2 dager siden jeg gjorde den nå, og har fremdeles gangsperr..kjenner det bak øverst i ryggen, når jeg beveger på skuldrene/armene.. kjennes helt ødelagt ut! hvordan tøyer jeg ut etter denne? jeg tok den klassiske utstrekkingen med å stå inntil veggen og vri armen rundt...

og hvor mange bør jeg ta? jeg er veldi svak i armene, greier så vidt 5-10 stk etter hverandre..må ta pause raskt. det bedrer seg vel snart håper jeg?er denne øvelsen bra for brystmusklene også? armhevinger er jeg enda dårligere på, greier ikke mange jentearmhevinger, og 0 vanlige. men vil bli sterkere i armene og få litt mer muskler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den øvelsen du nevnte for overarmenes underside, med å sitte inntil noe og heise seg opp og ned, jeg har forsøkt litt på den i det siste, er 2 dager siden jeg gjorde den nå, og har fremdeles gangsperr..kjenner det bak øverst i ryggen, når jeg beveger på skuldrene/armene.. kjennes helt ødelagt ut! hvordan tøyer jeg ut etter denne? jeg tok den klassiske utstrekkingen med å stå inntil veggen og vri armen rundt...

og hvor mange bør jeg ta? jeg er veldi svak i armene, greier så vidt 5-10 stk etter hverandre..må ta pause raskt. det bedrer seg vel snart håper jeg?er denne øvelsen bra for brystmusklene også? armhevinger er jeg enda dårligere på, greier ikke mange jentearmhevinger, og 0 vanlige. men vil bli sterkere i armene og få litt mer muskler...

Du skal IKKE kjenne dette bak i ryggen. Kun i triceps (baksiden av overarmene). Dette er egentlig ingen tung øvelse. Jo høyere stol/bord du har bak deg og setter armene på, jo letter er øvelsen.

Bør kunne klare 8-12 ganger og gjøre dette 3-4 ganger.

Tøying hjelper jo ikke mot stølhet, men er bra for å opprettholde spenstigheten og holde musklene lange. Jeg står med siden inntil en vegg, bøyer albuen og tar albuen så høyt opp på veggen som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest batteri

Du skal IKKE kjenne dette bak i ryggen. Kun i triceps (baksiden av overarmene). Dette er egentlig ingen tung øvelse. Jo høyere stol/bord du har bak deg og setter armene på, jo letter er øvelsen.

Bør kunne klare 8-12 ganger og gjøre dette 3-4 ganger.

Tøying hjelper jo ikke mot stølhet, men er bra for å opprettholde spenstigheten og holde musklene lange. Jeg står med siden inntil en vegg, bøyer albuen og tar albuen så høyt opp på veggen som mulig.

ok, for jeg hadde egentlig ingen stol bak meg, kun en veldig lav greie som gjorde at jeg nesten var borti gulvet med rompa da jeg heiste meg ned...skal prøve med stol.

i tillegg holdt jeg håndflatene slik at fingrene pekte bakover..altså jeg vred litt på håndflata...kanskje feil det også...

takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, for jeg hadde egentlig ingen stol bak meg, kun en veldig lav greie som gjorde at jeg nesten var borti gulvet med rompa da jeg heiste meg ned...skal prøve med stol.

i tillegg holdt jeg håndflatene slik at fingrene pekte bakover..altså jeg vred litt på håndflata...kanskje feil det også...

takk:)

Fingrene skal peke mot rumpa. Å ha en lav sak er egentlig helt OK. Men jo lavere, jo tyngere. (Men du må jo kunne ha en ordentlig knekk i armen da).

Om det blir for tungt bør du ikke ha beina helt utstrekt. Ta en knekk i knærne så blir det ikke så tungt.

Du skal kjenne dette godt på baksiden av armene. Spesielt etter et par dager:-)

Dette er øvelsen for alle kvinnfolk med flaggermusarmer *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...