Gå til innhold

Hyggelige lovendringer :-) :-) :-) :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I tillegg har de nå endret Arbeidsmiljøloven når det gjelder rett til 2 ukers permisjon i forbindelse med overtakelse av barnet - vi blir også der likestilt med de som får egenfødte. Jammen på tide spør du meg!!

Nå mangler det vel litt mer for å blir likestilt helt - feks rett på fri for utarbeidelse av sosialrapport (slik de som føder selv får fri med lønn for å gå på svangerskapskontroll). I tillegg hadde det vært veldig praktisk å kunne ta ut permisjon samtidig når man er på hentereise!

I tillegg har de nå endret Arbeidsmiljøloven når det gjelder rett til 2 ukers permisjon i forbindelse med overtakelse av barnet - vi blir også der likestilt med de som får egenfødte. Jammen på tide spør du meg!!

Nå mangler det vel litt mer for å blir likestilt helt - feks rett på fri for utarbeidelse av sosialrapport (slik de som føder selv får fri med lønn for å gå på svangerskapskontroll). I tillegg hadde det vært veldig praktisk å kunne ta ut permisjon samtidig når man er på hentereise!

Ja, det var på tide med litt lovendringer. Når man får barn som er over 1 år og ikke får kontantstøtte før permisjonen er over så blir det ikke mye tid igjen.

Hva har andre fedre gjort når de har hentet barn ? Tatt ut ferie eller velferdsperm.? Jeg husker rett og slett ikke hva som ble gjort da vi dro for snart 9 år siden og hentet lillebror. Jeg kan ikke huske at vi tok ut ferie for å dra.

Hvor står det om endringer i arbeidsmiljøloven???? Rett til permisjon i to uker ved hentereise?? Gjelder det faren, eller gjelder det begge?

Hvor står det om endringer i arbeidsmiljøloven???? Rett til permisjon i to uker ved hentereise?? Gjelder det faren, eller gjelder det begge?

Hei!

Her er linken til bestemmelsen i Arbeidsmiljøloven: §12-3. Det står ikke helt klart om det gjelder en eller begge, men regner med at det er som for de som føder selv at det er for den ene for å "bistå" den andre foreldren.

www.lovdata.no/ltavd1/lt2005/t2005-1-08-29.html#12-3

Hvis det ikke funker med linken er det bare å gå inn på lovdata og søke der.

Annonse

Hei!

Her er linken til bestemmelsen i Arbeidsmiljøloven: §12-3. Det står ikke helt klart om det gjelder en eller begge, men regner med at det er som for de som føder selv at det er for den ene for å "bistå" den andre foreldren.

www.lovdata.no/ltavd1/lt2005/t2005-1-08-29.html#12-3

Hvis det ikke funker med linken er det bare å gå inn på lovdata og søke der.

Jeg klarer ikke å finne ut når dette gjelder fra. Det står ikrafttredelse: "når kongen bestemmer". Hvordan finner vi ut hva kongen bestemmer?

Lykkelig kinamor

Jeg klarer ikke å finne ut når dette gjelder fra. Det står ikrafttredelse: "når kongen bestemmer". Hvordan finner vi ut hva kongen bestemmer?

"Når kongen bestemmer" betyr nok at dette fastsettes av "kongen i statsråd" dvs ved regjeringskonferansen som finner sted hver fredag på slottet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...