pirko Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Jeg er en mann på 30 som trener ca 3 ganger i uken. Mest løping. ca 30 min hver gang. Og så sykler jeg til skolen hver dag. Jeg har målt pulsen ned i 35 en gang. Men flere ganger målt den i 38. Ofte målt den i 42(målt manuelt også og det stemmer med pulsklokka). Er det vanlig at en hobbymosjonist har puls nede i 35?. Eller skal hvilepuls måles over litt tid?. For hvis jeg måler over f.eks 15 min hvis jeg sitter i ro, tviler jeg på at jeg klarer å oppnå et gjennomsnitt som er noe laverere enn 45. 0 Siter
Gjest Benny Borg Skrevet 21. juni 2005 Skrevet 21. juni 2005 Du har en relativt lav hvilepuls. 0 Siter
Speak Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Mener jeg leste en gang at 50 er lav hvilepult. 35 er jo nærmest død:-) Men hvilepulsen avhenger ikke bare av om man er i god form. Kroppenen våre er også veldig forskjellige. Kanskje du ikke klarer å få en veldig høy makspuls? 0 Siter
Gjest dame på 40 Skrevet 24. juni 2005 Skrevet 24. juni 2005 Det har nok litt med både vekt og form å gjøre. For 2 pr siden var jeg nærmest mager, trente jevnlig, ganske intenst og hadde en hvilepuls i underkant av 40. I dag,med 10 kg mer på baken trener jeg fremdeles men ikke så intenst som før og har hvilepuls på rundt 60. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.