Gå til innhold

35 i hvilepuls veldig lavt?


pirko

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 30 som trener ca 3 ganger i uken. Mest løping. ca 30 min hver gang. Og så sykler jeg til skolen hver dag.

Jeg har målt pulsen ned i 35 en gang. Men flere ganger målt den i 38. Ofte målt den i 42(målt manuelt også og det stemmer med pulsklokka). Er det vanlig at en hobbymosjonist har puls nede i 35?. Eller skal hvilepuls måles over litt tid?. For hvis jeg måler over f.eks 15 min hvis jeg sitter i ro, tviler jeg på at jeg klarer å oppnå et gjennomsnitt som er noe laverere enn 45.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener jeg leste en gang at 50 er lav hvilepult. 35 er jo nærmest død:-)

Men hvilepulsen avhenger ikke bare av om man er i god form. Kroppenen våre er også veldig forskjellige. Kanskje du ikke klarer å få en veldig høy makspuls?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dame på 40

Det har nok litt med både vekt og form å gjøre. For 2 pr siden var jeg nærmest mager, trente jevnlig, ganske intenst og hadde en hvilepuls i underkant av 40. I dag,med 10 kg mer på baken trener jeg fremdeles men ikke så intenst som før og har hvilepuls på rundt 60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...