Gå til innhold

Hud & hår

Anbefalte innlegg

belma1365380841

Jeg har en jente fra Etiopia på under et år. I perioder synes jeg hun har veldig tørr hud, tørt hår samtidig med treg mage. Jeg vet at barn fra Etiopia kan ha tørr hud og tørt, hår men jeg synes det varierer så mye.

Vi bruker olje i badevannet + på huden, og balsam + hårkur i håret. Likevel er hun veldig tørr i enkelte perioder. Jeg lurer derfor på om hun får i seg for lite veske. Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188800-hud-h%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Hårbunnen til afrikanere produserer ikke fett, derfor er det viktig med MYE fett-tilskudd til håret. Spesialprodukter for afrohår er å anbefale, kjøpes på Bobbys Frisørsalong i Oslo, kan bestilles pr. post også tror jeg.

Mine to gutter fra Etiopia har tidvis tørr hud, bruker fet bodylotion på kroppen med god effekt, og babyolje i dusjen/badekaret.

Det har nylig stått en artikkel om dette tema i AF bladet.

Lykke til med hud og hår på lillemor!

Hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188800-hud-h%C3%A5r/#findComment-1299805
Del på andre sider

Hei!

Hårbunnen til afrikanere produserer ikke fett, derfor er det viktig med MYE fett-tilskudd til håret. Spesialprodukter for afrohår er å anbefale, kjøpes på Bobbys Frisørsalong i Oslo, kan bestilles pr. post også tror jeg.

Mine to gutter fra Etiopia har tidvis tørr hud, bruker fet bodylotion på kroppen med god effekt, og babyolje i dusjen/badekaret.

Det har nylig stått en artikkel om dette tema i AF bladet.

Lykke til med hud og hår på lillemor!

Hilsen fra

Jeg anbefaler også å bruke produktene fra Bobbys ( leste artikkelen i AF og bestiller på nett); vår datter har fått "bomullhår"som både er lett å gre og blankt og fint.Vasker håret 1-2g i uka men bruker tilføre ekstra fett flere gang i forb.m greing.

På huden bruker vi Aderma morgen og kveld + vanlig Spenol v/behov.Badeolje i vannet hver dag hører med.

Som du sier så kan hun være uttørket i tillegg- og nok væske er et "Must"( får hun for lite væske ser/lukter du det av urinen også-den blir mørkere og lukter..) Lykke til !

Hilsen Sør Afrika-mamma

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188800-hud-h%C3%A5r/#findComment-1299966
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...