Gå til innhold

Avslag på strattera

Anbefalte innlegg

lissi1365380351

Hei.Er ganske fortvilet nå,har nemlig fått avslag på strattea fra trygdekontor på blå resept.

Føler nå et desperat behov for medisiner til min sønn som har asperger og ad/hd,hadde liksom troen på at det kunne lette hverdagen noe.

Jeg er veldig skuffet over avslaget og har selvsagt anket avgjørelsen,eller legen har bedt om at de ser på saken på nytt.

Her den dagen fikk jeg nytt brev fra trygdekontoret hvor det sto at det var jeg som måtte klage,fikk med ett skjema som skal fylles ut om begrunnelsen for klagen.

Trodde det gikk greit at legen ordnet dette,men den gang ei,legen er selvsagt på ferie og blir borte fire uker så der kan jeg jo ikke få hjelp til utfyllingen, synes det haster såpass mye at jeg ikke har lyst å vente så lenge,er det noen som har noen erfaring på dette området?

Hva skal jeg skrive om hva?

Må jo nevne at jeg er imot sentral stimulerende midler med evt.alle de bivirkningene det kan bli og derfor har søkt om strattera,synes jo det er litt sykt at vi ikke kan få de medisinene som kan hjelpe oss i hverdagen.

Er det noen her som bruker strattera og hvordan klarte dere å få det til?

Er det sånn at vi må prøve en annen type medisiner først?

Er det noen som vet hva som er bra å skrive i anken?

Blir veldig glad for svar,er litt sliten nå,og mistet litt motet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/188807-avslag-p%C3%A5-strattera/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jente med ADD

Straterra har jo bivirkninger , likedan vet de ikke langtidseffekten hos barn ..

Står det spesifisert i anken hvorfor du fikk avslag ?

Kjære deg. Så synd at du fikk avslag på straterra.

Hos oss var det legen som søkte (barnepsykiater) om å få straterra. Vi hadde da prøvd ritalin og conserta med store bivirkninger.

Sist vi fikk resept var straterra blitt frigitt i Norge og da fortalte han at de kom til å prøve den ut i større grad enn før.

Når det gjelder anken, så synes jeg det virker rart at dere skal anke og ikke legen som skrev søknaden.

Prøv å poste innlegget ditt på trygdespørsmål her på doktor online så kanskje du får mere hjelp der.

Vår datter har ikke bivrkninger med straterra, og når det gjelder langtidseffekten så vet man vel lite om den. Men det viktigste for oss er at vår datter har et liv, og det hadde hun ikke uten medisin og iallefall ikke med ritalin/conserta.

Ble litt langt dette, og jeg vet ikke om du fikk de svarene du ville ha. Ønsker deg i allefall lykke til og så håper jeg dere får godkjent anken.

Klem

annen adhd-mamma

Jeg har forstått det sånn at man kun får Straterra hvis Ritalin og Concerta ikke kan brukes.

Jeg bruker begge deler til mine gutter, og jeg bekymrer meg mer for langtidseffektene med Straterra enn Ritalin fordi Straterra er så nytt ennå. Tenker ofte at tenk om de om 20 år finner ut en eller annen bivirkning som ikke kommer før etter mange år?

Ritalin er brukt i mange år, den føler jeg meg tryggere på.

Straterra er vel en eller annen form for lykkepille?? Jeg skulle ønske at begge guttene tålte Ritalin.

Når det gjelder bivirkninger har begge mine gutter fått redusert matlyst.

annen adhd-mamma

Hei igjen

Gå inn på siden nedenfor, og til siden for helsepersonell trykk deretter på refusjoner. Kanskje du blir litt klokere?

http://www.strattera.no/

Der står det jo helt klart at pasienter som ikke ønsker å bruke sentralstimulerende skal få refundert Straterra.

merkelig at det da er blir avslått!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...