Gjest Jemma Skrevet 12. februar 2001 Skrevet 12. februar 2001 Forrige år var jeg sykemeldt fra april og ut året. Pga at jeg nå er gravid og allerede har begynt å kjenne av bekkenløsning, risikerer jeg å bli sykemeldt igjen (har termin i slutten av juni). Hvordan blir det da med sykepenger hvis jeg skulle bli sykemeldt allerede nå og frem til fødsel, går jo da over 1 år sykemeldt med forrige års sykemelding). Har hørt om noe som heter rehabiliteringspenger...? Hva er forskjellen på dette og sykepenger? 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 12. februar 2001 Skrevet 12. februar 2001 Hvis du gikk sykmeldt fra aprisl og ut året hadde du 7-8 mndr med sykepenger. Denne perioden regnes med hvis du blir sykmeldt igjen før du har vert friskmeldt i 6 mndr. Dvs du kan få sykepenger i 52 uker minus de ukene du hadde i fjor. Deretter kan du får rehabiliteringspenger. Her er det viktig at du passer på å ikke ha rehab.penger mer enn 4 mndr før du tar permisjon, ellers vil du ikke få fødselspenger! Ta gjerne kontakt med meg via http://trygdehjelpen.no dersom du trenger hjelp i den forbindelse. 0 Siter
Gjest (Anonymous) Skrevet 21. februar 2001 Skrevet 21. februar 2001 Hvis du gikk sykmeldt fra aprisl og ut året hadde du 7-8 mndr med sykepenger. Denne perioden regnes med hvis du blir sykmeldt igjen før du har vert friskmeldt i 6 mndr. Dvs du kan få sykepenger i 52 uker minus de ukene du hadde i fjor. Deretter kan du får rehabiliteringspenger. Her er det viktig at du passer på å ikke ha rehab.penger mer enn 4 mndr før du tar permisjon, ellers vil du ikke få fødselspenger! Ta gjerne kontakt med meg via http://trygdehjelpen.no dersom du trenger hjelp i den forbindelse. Er i samme situasjon som Jemma, og vil ved permisjonsstart ha motatt rehab penger i 5 mnd. Hvis jeg da ikke mottar rehab penger den femte måneden vil jeg da ha rett til 80% lønn under permisjon. Eller er det retten til engangs stønaden på 32000 jeg kan miste. (ER litt bekymret for den fremtidige økonomien) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.