Gå til innhold

Hvor høy er en kinesisk 4 åring?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har jeg ingen 4-åring, men en 3,5 åring .... og hun er 94 cm lang (eller kort) alt etter som man ser det.

Men hun er ikke så kort at hun aldri må bøye seg - og heller ikke så lang at hun aldri må tøye seg ..... så da så :oD

.. Og for ikke snakke om at hun er frisk og rask ... og akkurat det teller mest .... syns nå jeg :o)

Hvor lang er din 4-åring?!

hilsen fra

Annonse

Datteren min er 3 år og 8 mnd og er ca 105 cm høy og veier i underkant av 14 kg, lang og slank med andre ord. hun er så ca middels høy sammenlignet med de etnisk norske barn vi kjenner på samme alder

Jeg har ingen barn fra Kina, men en sønn fra Colombia. Han er 4 år og 105 cm lang. Ser ut som om han ligger helt på normalen.

Norske vekstkurver viser at gjennomsnittet på 4 åringe gutter er 104 cm.

Hun blir nok akkurat passe lang uansett!

Det er viktig med variert og godt kosthold for lengdeveksten. Gi gjerne tran daglig.

Annonse

Min kinajente er nå 4 år og 8 mnd. og er 100 cm.

.... og min er 4 1/2 år (viktig med det halve året gitt!!! Hun er litt i overkant av 103 cm og veier snaue 15 kg. Lillesøster på 2 år og 3 mnd er 87 cm og ca 11,5 kg. Ingen er spesielt små i forhold til andre barn på samme alder.

hjertebarnet

Det finns mange folkeslag i Kina, så det blir egentlig litt feil å snakke om at kinesiske barns høyde/vekt under ett. I Sør-Kina er mange ofte litt små, mens lenger nord er de mer som oss i høyde/vekt.

Her er likevel et nettsted som viser gjennomsnittlig høyde/vekt for kinesiske barn. Det går an å bla fram og tilbake og finne flere grafer.

http://www.cuhk.edu.hk/proj/growthstd/english/gheight.htm

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...