Gjest fortvilt! Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Har 3 barn,på 12, 16 og 18. det er to gutter, og en jente. jenta mi er 16. problemet er at min datter og min eldste sønn ikke tåler hverandre. Har snakket med de hva som er galt,men de nekter for alt. har forstått at sønnen min sin kompis har vært sammen med datteren min, men vet ikke om det er der det ligger. Hva skal jeg gjøre? de er begge svært pliktoppfyllende, har gode karakterer osv. men de sloss hele tiden. Jenta mi hadde brudd på nesebenet for to uker siden... er redd noe skal skje når jeg ikke er til stedet. vil ikke at de skal være uvenner, nå som de begge snart flytter.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189466-slossing-mellom-s%C3%B8sken/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Been there Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Hei. Jeg og min yngste bror (3 år mellom oss) snakket heller ikke sammen på mange år, fra 14/17 års-alderen til jeg var godt oppe i tjueåra. Det skyldtes i bunn og grunn stolthet. Ingen ville gi seg og begge hadde rett, og sånn var det med den saken. I dag - (er nå midt i tredve-åra) har vi et greit forhold, men ikke særlig varmt. Vi er like av utseende, men svært forskjellige ellers. Og han er fremdeles like stolt og sta... Jeg har erfart at det ikke er særlig smart og har måttet bøye av for lenge siden. Ta de med til en familierådgiver. Det tror jeg er det smarteste. Og bruk humor - men på de rette stedene. For tenåringer er svært... hårsåre. Men det har du vel for lengst funnet ut av. Stakkar deg, du befinner deg nok ikke i noen lett situasjon nei. Skulle virkelig ønske det fantes familierådgivere den gangen jeg var ung. Min mor var enke allerede da, og hun kunne umulig ha hatt det lett med oss to i huset. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189466-slossing-mellom-s%C3%B8sken/#findComment-1307937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hold ut Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Hei. Jeg og min yngste bror (3 år mellom oss) snakket heller ikke sammen på mange år, fra 14/17 års-alderen til jeg var godt oppe i tjueåra. Det skyldtes i bunn og grunn stolthet. Ingen ville gi seg og begge hadde rett, og sånn var det med den saken. I dag - (er nå midt i tredve-åra) har vi et greit forhold, men ikke særlig varmt. Vi er like av utseende, men svært forskjellige ellers. Og han er fremdeles like stolt og sta... Jeg har erfart at det ikke er særlig smart og har måttet bøye av for lenge siden. Ta de med til en familierådgiver. Det tror jeg er det smarteste. Og bruk humor - men på de rette stedene. For tenåringer er svært... hårsåre. Men det har du vel for lengst funnet ut av. Stakkar deg, du befinner deg nok ikke i noen lett situasjon nei. Skulle virkelig ønske det fantes familierådgivere den gangen jeg var ung. Min mor var enke allerede da, og hun kunne umulig ha hatt det lett med oss to i huset. Jeg er 24 og søsteren min er 21 for noen år siden, jeg var rundt 18-19, var det helt uutholdelig hos oss .vi snakket aldri m hverandre, sloss, kjeftet, kontrollerte hverandre og jeg vet ikke hva. jeg var forbanna fordi hun ble kjent og festet med mine kompiser og omvendt. Tilslutt brakk jeg et ribben på henne, og da løste på en måte konflikten seg. Legen sendte oss til familierådgivning og etter det har vi bare vært venner. familierådgivningen bør komme før det går galt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189466-slossing-mellom-s%C3%B8sken/#findComment-1308087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.