speedo Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Hei der ute. Er det noen som har kjennskap til Chongqing provinsen? Og er det flere fra VB som har fått tildelt barn fra denne provinsen nå i juni? 0 Siter
Gjest sofie34 Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Jeg ble litt nysgjerrig jeg da, så sjekket litt. Finner ikke noen provins som heter Chongqing, men en by som ligger i Shezuan (hvordan det nå skrives) provinsen heter Chongqing. Kan det stemme at det er dit dere skal? 0 Siter
AAA Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Jeg ble litt nysgjerrig jeg da, så sjekket litt. Finner ikke noen provins som heter Chongqing, men en by som ligger i Shezuan (hvordan det nå skrives) provinsen heter Chongqing. Kan det stemme at det er dit dere skal? Chongqing er visstnok verdens største by. Det er fordi det ikke er noen by i egentlig forstand, men et område slått sammen av flere byer. Chongqing er såvidt jeg vet delvis selvstyrt i forhold til Sichuan. ... Og iflg den siste boka til Torbjørn Færøvik er det verdens styggeste by. Ikke vet jeg. ;-) 0 Siter
yogi Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Chongqing er visstnok verdens største by. Det er fordi det ikke er noen by i egentlig forstand, men et område slått sammen av flere byer. Chongqing er såvidt jeg vet delvis selvstyrt i forhold til Sichuan. ... Og iflg den siste boka til Torbjørn Færøvik er det verdens styggeste by. Ikke vet jeg. ;-) Jeg har også lest den boka og er det ikke rart at vi knapt har hørt om den byen som skal være verdens største? Innser at jeg har utrolig mye å lære om Kina. Trodde at vesla kom fra en liten landsby utpå bondelandet en plass. "Landsbyen" viste seg å romme 7 mill. mennesker. Så feil kan man ta. ) Kribler det i magen for tiden? Har reisefeberen tatt dere? Hilsen 0 Siter
Gjest Luuu Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Heia Vi var i Chongqing for nøyaktig ett år siden og hentet hjem en liten tulle. Chongqing er en egen provins/stat ( likt som Beijing) og er en av verdens største ( og styggeste , ja ) byer. Var det ca 33 millioner mennesker i byen, tror jeg.)) Hvilket barnehjem har dere fått fra?? 0 Siter
noppy Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 http://www.travelchinaguide.com/picture/chongqing/port/0003185.htm 0 Siter
AAA Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Jeg har også lest den boka og er det ikke rart at vi knapt har hørt om den byen som skal være verdens største? Innser at jeg har utrolig mye å lære om Kina. Trodde at vesla kom fra en liten landsby utpå bondelandet en plass. "Landsbyen" viste seg å romme 7 mill. mennesker. Så feil kan man ta. ) Kribler det i magen for tiden? Har reisefeberen tatt dere? Hilsen Heia! Jada, reisefeberen har slått inn. Det nærmer seg nå, bare 9 dager igjen. Vi fikk reiseinformasjonen i posten idag, og da skal jeg love deg at det kriblet enda litt mer i magen! Hvor lenge skal du ha permisjon da, kommer du på treff i høst når det begynner igjen? Hilsen fra 0 Siter
yogi Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Heia! Jada, reisefeberen har slått inn. Det nærmer seg nå, bare 9 dager igjen. Vi fikk reiseinformasjonen i posten idag, og da skal jeg love deg at det kriblet enda litt mer i magen! Hvor lenge skal du ha permisjon da, kommer du på treff i høst når det begynner igjen? Hilsen fra Jeg begynner å jobbe i slutten av september, så hvis det er småbarnstreffet du mener, så ja, jeg stiller opp før jobben tar meg. ) Hilsen 0 Siter
noppy Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Jeg sendte linken før jeg fikk sett på bildene av Chonqing. Nå har jeg sett på dem. Syns ikke det ser så stygt ut? En stor by så klart, men ikke stygg. Tror dere får en spennende tur jeg! ) 0 Siter
Gjest Speedo Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Heia Vi var i Chongqing for nøyaktig ett år siden og hentet hjem en liten tulle. Chongqing er en egen provins/stat ( likt som Beijing) og er en av verdens største ( og styggeste , ja ) byer. Var det ca 33 millioner mennesker i byen, tror jeg.)) Hvilket barnehjem har dere fått fra?? Datteren vår bor på "Youyang Welfare Institutes, located in the Chongqing municipality of China (within Sichuan province, southwest China)". Da fant jeg provinsen også på nettet. 0 Siter
Gjest Speedo Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Ikke mye å glede seg til akkurat ;-) Joda - vi gleder oss veldig til å hente hjem datteren vår, selv om vi må være i verdens styggeste by ;-) takk for avklaring om Chongqing og Sichuan. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.