snø Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 I dag er det fem år siden telefonen ringte på kotoret mitt, og min kjære sa "javel, mamma...." i andre enden av røret. En kjapp titt på mobiltelefonen som hadde ligget på pulten min mens jeg var på do - og ja, AF hadde ringt!!! Vi var blitt foreldre til en nyyyydelig lita jente på knappe 8 uker :-)) Nå har det pittelille vesenet vi fikk i Colombia blitt en stor, liten jente på 5 år. Verdens vakreste og smarteste lille frøken, selvfølgelig ;o) Så fort tiden går!!! Og nå sitter vi her og venter på nr to... Venter og venter og venter og venter og venter og venter... Og den eneste trøsten jeg finner er at det vil være verd all ventingen til slutt. Når Telefonen omsider ringer, så vil vi forstå hvorfor vi måtte vente så lenge. Vi hadde en gang to mislykka prøverørsforsøk. I lys av hvor vi er i dag så synes vi nå at de var veldig vellykka - med et annet resultat hadde vi jo ikke hatt Bella ;o) Dagen i dag skal selvfølgelig feires - både Pappa sin bursdag og Telefonen. Så får vi bare håpe at det ikke er så lenge igjen å vente på neste Telefon. Og denne gangen skal jeg ha med meg Telefonen på do også ;o) Beste hilsen fra 0 Siter
Wibecke Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Kjære snø:-) Du skriver at 5 år går så uendelig fort....... ja tenk det gjør det!!! Merkelig at tiden etter at man får disse små vidundre går så fort, mens når man venter på de går det så ulideeeeelig tregt. Måtte dere snart høre noe og at Colombia får fart på alle søknader(for det er mange). Gratulerer med dagen til mannen og husk at den neste telefonen er nok ikke så langt unna!!! Stor sommerklem fra 0 Siter
Themar Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Hei Snø. Hvor lenge har dere ventet? Høres ut som om du er ferdig ventet:o) Krysser fingrene for at telefonen ringer snart... Hilsen 0 Siter
Gjest kinamamsen Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Ja, fem år gå fort! Etter min siste adopsjonsreise for litt over fem år siden ble jeg anbefalt dette forumet og husker godt at du ble mamma til Bella. I dag har jeg en stor flott jente på 9 år som akkurat har reist på sin første togtur alene for å ha en ukes sommerferie hos mormor. Den yngste (som jeg enda føler er liten ...) skal begynne i 1. klasse til høsten. Hun har siste barnehagedag i morgen før hun skal ha en lang sommerferie. I dag ville hun ikke følges inn men gikk selv inn porten med sekken på ryggen og forkynte høylytt at hun er stor nå og klarer seg selv ..! Jeg føler at årene bare raser avgårde (i motsetning til ventetiden; som dere sikkert vet). Hos oss har vi virkelig følelsen av at "de små blir store" for tiden. Ha en hyggelig feiring av dagen! Jeg håper telefonen kommer snart og at det ikke er lenge før dere kan reise tilbake til Col. og hente en lillesøster eller lillebror. God sommer! 0 Siter
Gjest alegre Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Gratulerer med jubileumet!Kanskje dette er lykkedagen denne gangen også!?! Her i huset har vi også en jubilant. Pappa´n er 35 år i dag, og ble vekket av to gull som sang "Happy birthday" og hadde pakket inn gaver selv. Tror nesten de synes det er mer stas med bursdag enn jubilanten selv ;-) Nå skal vi ut å nyte været, endelig smak av sommer på disse kanter av landet også. Mvh 0 Siter
snø Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Skrevet 29. juni 2005 Kjære snø:-) Du skriver at 5 år går så uendelig fort....... ja tenk det gjør det!!! Merkelig at tiden etter at man får disse små vidundre går så fort, mens når man venter på de går det så ulideeeeelig tregt. Måtte dere snart høre noe og at Colombia får fart på alle søknader(for det er mange). Gratulerer med dagen til mannen og husk at den neste telefonen er nok ikke så langt unna!!! Stor sommerklem fra Takk :-)) Ventetiden er lang, ja, men samtidig så flyr ukene, og det er nifst å tenke på at det er 13,5 mnd siden papirne gikk til Colombia og snart 10 mnd siden godkjenning... Og snart er det juli!! Men, men: vi er en dag nærmere for hver dag som går, og den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves... Beste hilsen fra 0 Siter
snø Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Skrevet 29. juni 2005 Hei Snø. Hvor lenge har dere ventet? Høres ut som om du er ferdig ventet:o) Krysser fingrene for at telefonen ringer snart... Hilsen Vi har ventet alt for lenge :-( Det er 13,5 siden papirene gikk til Colombia, og 10 mnd siden vi ble godkjent av ICBF... Så vi har et litt anstrengt forhold til postbudet for tiden, kan du si ;o) Beste hilsen fra 0 Siter
snø Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Skrevet 29. juni 2005 Ja, fem år gå fort! Etter min siste adopsjonsreise for litt over fem år siden ble jeg anbefalt dette forumet og husker godt at du ble mamma til Bella. I dag har jeg en stor flott jente på 9 år som akkurat har reist på sin første togtur alene for å ha en ukes sommerferie hos mormor. Den yngste (som jeg enda føler er liten ...) skal begynne i 1. klasse til høsten. Hun har siste barnehagedag i morgen før hun skal ha en lang sommerferie. I dag ville hun ikke følges inn men gikk selv inn porten med sekken på ryggen og forkynte høylytt at hun er stor nå og klarer seg selv ..! Jeg føler at årene bare raser avgårde (i motsetning til ventetiden; som dere sikkert vet). Hos oss har vi virkelig følelsen av at "de små blir store" for tiden. Ha en hyggelig feiring av dagen! Jeg håper telefonen kommer snart og at det ikke er lenge før dere kan reise tilbake til Col. og hente en lillesøster eller lillebror. God sommer! Ja tiden går fort! Tenker det er rart for deg at minstann begynner på skolen :-) Jeg synes det er veldig rart å tenke på at jeg neste år har ei lita skolejente... Men det passer jo perfekt at jeg skal være hjemme det året med Lillebror/søster da :-)) Håper du har rett i at Telefonen kommer snart! God sommer :-) beste hilsen fra 0 Siter
snø Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Skrevet 29. juni 2005 Gratulerer med jubileumet!Kanskje dette er lykkedagen denne gangen også!?! Her i huset har vi også en jubilant. Pappa´n er 35 år i dag, og ble vekket av to gull som sang "Happy birthday" og hadde pakket inn gaver selv. Tror nesten de synes det er mer stas med bursdag enn jubilanten selv ;-) Nå skal vi ut å nyte været, endelig smak av sommer på disse kanter av landet også. Mvh Ja du har jo også en jubliant hjemme i dag! :-)) Og at unger nesten er mer glad i bursdager enn voksne er ikke tull en gang. Vi var og kjøpte gave til Pappa i går, Bella og jeg. Fikk ikke tak i det vi skulle ha, og Bella fortalte gledesstrålende da vi kom hjem at "vi har ikke kjøpt koffert til pc'en din, pappa". Hihihi... Heldigvis glemte hun å fortelle hva vi faktisk hadde kjøpt :-) Ha en fin bursdag i det nydelige været! Vi skal ha hele familien på jordbær og is i dag - satser på at det blir sitte-ute-vær :-) Beste hilsen fra 0 Siter
ahg Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Ja, fem år går fort, og nå har du jammen ventet lenge nok på lillebror/søster! Det må være litt sårt å se at kinatildelingene (og nå en gledelig koreatildeling også!) formelig renner inn, mens du er godt på overtid i forhold til opprinnelige forhåpninger. Håper tiden går fort-fort i sommer og at distrikt og tildeling er like rundt hjørnet! 0 Siter
bao bao Skrevet 29. juni 2005 Skrevet 29. juni 2005 Gratulerer så mye med jubileet. Ja, tida går sannelig fort - det ser man på barna!! Storesøster er 4 1/2 år og skolejente neste høst hun også (julebarn) - utrolig at det er 3 1/2 år siden vi fikk henne i Kina. Lillesøster har allerede vært hjemme 1 år nå og har fyllt 2 år. Hun har virkelig utviklet seg - nå har hun gått uten bleie i over 1 uke, sier ifra og går på potta selv (herlig med flott sommervær da!!). Får se hvordan det går - 2 år og 3 mnd er jo ganske ungt, men hun er motivert. Krysser fingrene for at det skjer noe for dere veldig snart. God sommer 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.