Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenkte at det kanskje var noen her inne som kunne hjelpe meg med litt tips i denne forbindelse. Førstemann skal begynne på skolen til høsten, og det er første adoptivbarn på denne skolen. Derfor tenkte jeg at litt generell info hadde vært på sin plass.

Jeg syntest at det heftet de har utarbeidet for barnehagene var veldig ok, men det finnes ikke et for skolestart. Har noen et tips til hva jeg kan bidra med...? Tenker at det sikkert er ganske uaktuelt for dem å lese en hel bok... Gode artikkler el? På forhånd -takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189583-skolestart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kinamamsen

Jeg vet ikke helt hva du er ute etter. Jeg har ikke gjort noe spesielt forbindelse med skolestart og har heller ikke lest så mye. Min eldste datter har nå tilbakelagt 3 år på barneskolen og har ikke hatt de store problemene. Litt mobbing, men det er har vi løst underveis på en grei måte i samtale med lærer, andre foreldre og oss. Nå skal vår yngste begynne på skolen i august og vi har ikke gjort noe spesielt. Vi har vært på en kveld på skolen og truffet du andre i hennes gruppe. Vi har avtalt gågruppe med de som bor i nærheten og vi prøver å sørge for at hun er en ukes tid på SFO før skolestart så hun blir litt kjent der før selve skolen begynner.

Lykke til !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189583-skolestart/#findComment-1308172
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...