Gå til innhold

Hvor lite morsmelk er nok ved 8 mnd?


Benni1

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på snart 8 måneder som jeg ammer tre ganger om dagen. Om morgenen har jeg rikelig med melk, men til de to senere måltidene er det heller lite i puppen. Han spiser godt ellers, så jeg er ikke redd for at han skal få for lite mat.

Jeg håper å kunne amme frem til han er et år (siden jeg synes erstatning virker som mye styr), men siden jeg sliter med dårlig utdrivingsrefleks og melkeproduksjonen ikke er helt på topp vet jeg ikke om jeg greier det. Hvor lite morsmelk kan han greie seg med før jeg må gi erstatning i tillegg? Han får to grøtmåltider (1,5 og 2 dl) og et middagsglass hver dag? Han får vann til maten, men drikker vanligvis ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Benni1. Jeg går utifra at grøten blir blandet med melk eller inneholder melk. Da får han endel kalsium der og fra matsorter i middagen. Behovet for barn over 1/2 år er ca 350 mg/døgn. Det er ikke lett å si hvor mye han får i seg ved diing. Slutter han helt med bryst er det aktuelt med morsmelkserstatnig, men så lenge han får noe morsmelk i tillegg til grøt skulle det være nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...