Gjest liljekonvallen Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hvis min stemor ville adoptere meg og jeg samtykket, er det noen regler som skal følges da i forhold til alder? Min stemor er 13 år eldre enn meg og hvis du skulle vært min biologiske mor hadde hun vært svært ung da hun fødte meg. Skal det være noen alersforskjell som er akseptabel, eller kunne hun også vært ett år eldre enn meg, eller til og med yngre enn meg noen som peiling på lovverket? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189775-hva-er-reglene-for-voksenadopsjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Det må søkes fylkesmannen om adopsjon. Om du er over 18 år holder det at dere to skriver under. Er du under 18 år må din mor skrive under på at hun adopterer deg bort. Aldersforskjellen mellom foreldre og adoptivbarn er ikke presisert i lovverket så det er mulig det ikke er et problem vanligvis. Jeg kjenner et par som er 15 og 16 år eldre enn sin adoptivdatter. Hun var 10 år da de tok henne til seg (fjern slektning), og det tok 3-4 år å få adopsjonen formelt i orden. Hva problemstillingen ville vært om adoptivmor er yngre enn barnet vet jeg ikke, det er ikke sikkert det er prøvd ennå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189775-hva-er-reglene-for-voksenadopsjon/#findComment-1313726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest liljekonvallen Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Det må søkes fylkesmannen om adopsjon. Om du er over 18 år holder det at dere to skriver under. Er du under 18 år må din mor skrive under på at hun adopterer deg bort. Aldersforskjellen mellom foreldre og adoptivbarn er ikke presisert i lovverket så det er mulig det ikke er et problem vanligvis. Jeg kjenner et par som er 15 og 16 år eldre enn sin adoptivdatter. Hun var 10 år da de tok henne til seg (fjern slektning), og det tok 3-4 år å få adopsjonen formelt i orden. Hva problemstillingen ville vært om adoptivmor er yngre enn barnet vet jeg ikke, det er ikke sikkert det er prøvd ennå. har en veninne som har bodd i fosterhjem siden hun var 15. Fostermoren er 10 år eldre enn henne. jenta er nå 19 og nå vil hun gjerne at de skal adoptere henne. Jeg bare lurer på om det lar seg gjøre siden fostermoren tross alt kunne vært søstera hennes. Fosterfaren er 16 år eldre. Derfor lurte jeg litt på om det var noen regler som sa noenting om dette her Men den bilogiske moren MÅ underskrive på at hun adopterer bort barnet altså? Det holder ikke at hun har vannskjøttet barnet i alle år? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189775-hva-er-reglene-for-voksenadopsjon/#findComment-1313738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 har en veninne som har bodd i fosterhjem siden hun var 15. Fostermoren er 10 år eldre enn henne. jenta er nå 19 og nå vil hun gjerne at de skal adoptere henne. Jeg bare lurer på om det lar seg gjøre siden fostermoren tross alt kunne vært søstera hennes. Fosterfaren er 16 år eldre. Derfor lurte jeg litt på om det var noen regler som sa noenting om dette her Men den bilogiske moren MÅ underskrive på at hun adopterer bort barnet altså? Det holder ikke at hun har vannskjøttet barnet i alle år? Hvis jenta er 19 år er hun myndig. Da holder det at hun skriver under selv sammen med adoptivforeldrene. Da må ikke bioligisk mor skrive på noe som helst. Hun blir informert via fylkesmannen at barnet ikke lenger er hennes juridiske barn, og at barnet ikke lenger er arveberettiget etter henne eller hennes familie. Jeg vil tro at fylkesmannen ikke legger seg opp i at aldersforskjellen er så liten, hvis de allerede har fungert som hennes foreldre en tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189775-hva-er-reglene-for-voksenadopsjon/#findComment-1313934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.