Gå til innhold

Arbeidsledig (søkende) !!!!

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg er en gutt på 18, har slutta skolen fordi jeg valgte feil retning i 2 år nå og dermed så har jeg gått skolelei, og har begynt å søke på jobber... Tror ikke det blir noe værre for meg å få jobb en andre, men saken er den att, etter jeg sluttet på skolen, så tok jeg ferdig førerkortet, oxo flyttet jeg til ett annet fylke... Betaler 3000,- i måneden i husleie, og jeg har jo ingen inntekt...foreløpig..

Søker hyppig på jobber, men grunnet jeg akkurat har flyttet hit, så har jeg ikke fått noen svar enda..

Er det mulig da å snylte litt på sosialen til jeg får jobb? Eller blir det vanskelig? Jeg har jo tross alt en husleie å betale..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18980-arbeidsledig-s%C3%B8kende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest madammim

Hei!

Jeg jobber på sosialkontor og tenkte jeg skulle prøve å svare:

Du bør ta kontakt med ditt lokale sosialkontor og legge frem situasjonen. Nå vet jeg jo ikke hvor du bor, men de fleste steder er det et godt arbeidsmarked når det gjelder feks butikkjobber osv. Kan hende kan sosialkontoret tilby deg hjelp til å søke? Du må uansett regne med at de vil stille krav om at du må ta i mot ethvert tilbud om jobb.

Lykke til.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...