Gå til innhold

postafen og gravid


Gjest bika

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

maanestraale

Det lurer jeg også på, faktisk!

Jeg var på tur med danskebåten når jeg var ca. 3 mnd. på vei. Det var dårlig vær og jeg tok 2 Postafener på vei til Danmark og 1 tilbake igjen + 1 reisesyketablett som jeg ikke vet hva var for noe (båtens "pille" som de delte ut til passasjerene!). Tenkte meg ikke om!!! Ville ikke tatt disse igjen, hvis jeg hadde tenkt litt mere. Spesielt den pillen som båten ga ut, og som jeg egentlig ikke vet hva inneholdt! Men reiseselskapet MÅ da ha sjekket at det ikke er noen stoffer i den som kan være farlige for gravide! Såpass langt må man ha kommet i år 2000!!! Eller?

Nå er jeg i 9. mnd. og alt virker bra, heldigvis. Sannsynligvis har intet skadelig skjedd, men man tenker jo tilbake og undres... Grøss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shira

Det lurer jeg også på, faktisk!

Jeg var på tur med danskebåten når jeg var ca. 3 mnd. på vei. Det var dårlig vær og jeg tok 2 Postafener på vei til Danmark og 1 tilbake igjen + 1 reisesyketablett som jeg ikke vet hva var for noe (båtens "pille" som de delte ut til passasjerene!). Tenkte meg ikke om!!! Ville ikke tatt disse igjen, hvis jeg hadde tenkt litt mere. Spesielt den pillen som båten ga ut, og som jeg egentlig ikke vet hva inneholdt! Men reiseselskapet MÅ da ha sjekket at det ikke er noen stoffer i den som kan være farlige for gravide! Såpass langt må man ha kommet i år 2000!!! Eller?

Nå er jeg i 9. mnd. og alt virker bra, heldigvis. Sannsynligvis har intet skadelig skjedd, men man tenker jo tilbake og undres... Grøss.

Dette svarte jordmor på for et par dager siden på forum for graviditet.

Der sto det at Postafen var trygt å ta, og kunne brukes mot svangerskapskvalme også. (Hvis jeg ikke misforsto henne, da)

Jeg tror det var du som spurte, maanestraale?

Her er innlegget i allefall:

http://www.doktoronline.no/forum/26/

"Postafen brukes som reisesyktablette og mot kvalme under graviditet. Den er da altså helt ok at ta når du reiste med båten. Den andre tabletten som du fikk på båten, burde være den samme.Jeg synes at det skulle vært meget merkelig hvis de delt ut "farlige" tabletter. For å være helt sikker kan du ringe til reiseselskapet for å spörre. Jeg tror ikke at du trenger å være urolig mere for dette. Lykke til videre!

"For en sikker vurdering av spörsmålet må du evt. rådföre deg med legen din"

- Åsa Prebensen, Jordmor "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Erik Landmark,lege

Det lurer jeg også på, faktisk!

Jeg var på tur med danskebåten når jeg var ca. 3 mnd. på vei. Det var dårlig vær og jeg tok 2 Postafener på vei til Danmark og 1 tilbake igjen + 1 reisesyketablett som jeg ikke vet hva var for noe (båtens "pille" som de delte ut til passasjerene!). Tenkte meg ikke om!!! Ville ikke tatt disse igjen, hvis jeg hadde tenkt litt mere. Spesielt den pillen som båten ga ut, og som jeg egentlig ikke vet hva inneholdt! Men reiseselskapet MÅ da ha sjekket at det ikke er noen stoffer i den som kan være farlige for gravide! Såpass langt må man ha kommet i år 2000!!! Eller?

Nå er jeg i 9. mnd. og alt virker bra, heldigvis. Sannsynligvis har intet skadelig skjedd, men man tenker jo tilbake og undres... Grøss.

Når det gjelder postafen og gravide er dette helt greit.Det dreier seg om korte perioder og få tabletter.Slikt sett er det ufarlig.I felles katalogen står det at fordeler skal veies mot risiko.Dette er ofte en formell uttalelse i slike bøker,men det ansees trygt å bruke det.Jeg ville anta at det var postafen som ble gitt på båten.Jeg kan ikke tenke meg at de ville dele ut noen annen.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...