Gå til innhold

Mageknip


Gjest Edel

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 7 uker har de siste 3 dagene hatt tydelig mageknip. Hun gråter mye, har mye luftavgang, krøller seg sammen og knytter hendene. Jeg begynte selv på antibiotika på fredag, og dette begynte dagen etter, så jeg går ut fra at det er derfor. Har ikke spist anderledes. Hun har aldri grått slik før, det var så galt at vi reise til legevakten i går kveld. Legen fastslod at det ikke var noe galt, at det antageligvis var antibiotikaen, eller rett og slett kolikk. Hadde litt problemer med å få med meg alt han sa, for jenta mi hylskreik!

Jeg har ikke lyst til å utsette henne for dette, så jeg lurer på hva som er best for henne nå, morsmelk eller erstatning? Må jo i tilfelle pumpe meg til jeg er ferdig med kuren (en uke til).

Har ellers omtrent på samme tidspunkt gått over til såkalt selvregulering. (Hadde et slags system etter å ha lest G. Ezzo sin bok "Babyguiden", men har lest så mye kritikk av ham. Har derfor gått vekk fra dette.) Dette resulterer i at hun helst bare vil ligge ved puppen hele tiden. Måltidene varer jo i halvannen time, får ikke tid til annet. Syns soving, mating og våkentid går helt i surr. Blir også veldig trett av dette, mannen min er veldig opptatt med andre ting, så mesteparten faller på meg. Håper at noen har noen gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Edel. Det høres strevsomt ut om du skal gi tillegg og oppretholde produksjonen ved pumping. Hva med å diskutere med legen om dere kan prøve et annet medikament som kanskje ikke påvirker magen hennes i så stor grad som nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...