Gå til innhold

Må man bestemme navn raskt etter tildeling?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

jeg har lest at man først skal skrive navnet på noen papirer i Kina, så det er lurt å ha et klart før man reiser. Og så er det jo årleit å få bilde først så man ser om barnet ligner på det navnet man har lyst å gi :-)

Hva sier dere som har vært i Kina ?

mvh

Hei

Det er nå ingen papirer som skal fylles ut med det norske navnet før man reiser. Dette var tidligere ment for å lette arbeidet til den norske ambassaden i Kina (tror jeg). De har sluttet å utstede norske pass, man får visum i det kinesiske i stedet.

- I dag har jeg forresten min siste arbeidsdag på over ett år - helt utrolig. Torsdag reiser vi til Midtens Rike for å hente hjem prinsessa vår - HURRA!

hjertebarnet

Hei,

jeg har lest at man først skal skrive navnet på noen papirer i Kina, så det er lurt å ha et klart før man reiser. Og så er det jo årleit å få bilde først så man ser om barnet ligner på det navnet man har lyst å gi :-)

Hva sier dere som har vært i Kina ?

mvh

Vi brukte konsekvent det kinesiske navnet på alle papirer i Kina, samt pass og flybilletter osv.

Trenger ikke ha klart noe norsk navn da.

Kin1365380231

Egentlig ganske dumt at Kinaforeningen skriver detaljert reiseinfo. De kan da umulig klare å holde seg like oppdatert som adopsjonsforeningene? Det blir jo fort utdatert, og her fant jeg flere feil i forhold til hva foreningene skriver.

Hei

Det er nå ingen papirer som skal fylles ut med det norske navnet før man reiser. Dette var tidligere ment for å lette arbeidet til den norske ambassaden i Kina (tror jeg). De har sluttet å utstede norske pass, man får visum i det kinesiske i stedet.

- I dag har jeg forresten min siste arbeidsdag på over ett år - helt utrolig. Torsdag reiser vi til Midtens Rike for å hente hjem prinsessa vår - HURRA!

Ha en god tur til Midtens Rike!

Klem

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...