Gå til innhold

Klær i Sør-Kina i august

Anbefalte innlegg

Gjest Speedo, lykkelig trebarnsmor

Vi skal på hentereise til Chongqing i august, og regner med at det både er varmt og fuktig. Dette er vår første Kina-tur, og jeg lurer på om noen av dere som har vært på hentereise tidligere har noen tips angående kleskode?

Har tenkt å ha med skjørt/kjole til "overtakelse" av barnet, festmiddag etc, men hva har man på seg på sightseeing/shopping? Skal man dekke seg til når man besøker spesielle områder?

Tips mottas med takk!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190051-kl%C3%A6r-i-s%C3%B8r-kina-i-august/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest det blir nok varmt..

Vi skal være anstendige og det vil jo si litt lange shorts eller knebukser/capri osv. Selv opplevde vi å se at amerikanere gikk ganske så shabby i kleskoden i forhold til hva vi hadde fått beskjed om...

Men jeg synes kinesere generellt går tildekket og tekkelige så vi burde ta det til oss og kle oss "greit".

Vil råde dere til å ha med masse t-shorter!! Selv om man kan vaske klær på hotell så vil man måtte bytte flere ganger på en dag i den verste varmen så det ville jeg ikke spart på. Det er dessuten lett å ha med i kofferten. Ta med den tynneste kjolen eller skjørtet som du har i skapet. Noe som virker løst og flagrene. Jo tykkere stoff og tettere det sitter mot kroppen jo mer kjenner man svetten siler...

Annonse

Er du samme Korea05 som stå på listen "vi som har sendt papirer til landet" på FUB?

Hei!

Ja det er nok kanskje det. Jeg har ikke vært inne på FUB på lenge. Jeg prøvde meg, men det hadde vært omlegginger og jeg kom ikke inn.

Sorry hvis jeg har laget noe krøll!

Hilsen stolt tobarnsmamma

Hei!

Ja det er nok kanskje det. Jeg har ikke vært inne på FUB på lenge. Jeg prøvde meg, men det hadde vært omlegginger og jeg kom ikke inn.

Sorry hvis jeg har laget noe krøll!

Hilsen stolt tobarnsmamma

Helt i orden ;-)

Jeg oppdaterer deg der inne ihvertfall.

Gratulere med tildelingen!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...