Gå til innhold

Skilsmisse blant adoptiveforeldre?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest reparere-kverulere...

Jeg mener å ha hørt at en del mennesker skiller seg etter å ha fått biologiske barn, kan noen (du) fortelle meg årsaken til det?

Dersom du kommer med tall som viser at adoptivforeldre skilles oftere enn "vanlige" foreldre, så skal jeg ta spørsmålet ditt alvorlig.

Jeg tipper at statistikken viser det motsatte...

Gjest Henja

Fordi vi er som alle andre...

På mange måter er det verre for våre barn (som har opplevd en og i mange tilfeller flere adskillelser fra omsorgspersoner) at foreldrene skiller seg. Men hvis begge foreldrene er tilgjengelig for barnet, og barnet slipper å føle at det har mistet noen (igjen) så tror jeg det kan gå veldig bra.

Annonse

skorpionfisken

Hmmm.

Så min mann fant seg ny dame fordi vi har adoptert ett barn?

Artig vinkling...

Ja for det kan jo selvfølgelig ikke ha andre årsaker, har ikke noe med at han og hans nye kone har mye mer felles enn vi hadde noen gang.

Akkurat som alle problemen min datter vil få i hele sitt liv kommer på grunn av at hun er adoptert. Hun må jo da bli full av problemer siden hun på toppen av å være adoptert er skilsmissebarn. Da får kanskje sønnen vår som ikke er adoptert bare halvparten av problemen han da, siden han bare er skilsmissebarn...

Alt har en årsak, det bunner aldri i en selv og hvordan man velger å leve...

??

Gjest a-foreldre skilles sjeldnere

Det er faktisk nylig gjort en dansk studie på dette, som konkluderer med at skilsmissetallene er LAVERE blant adoptivforeldre enn blant "vanlige" foreldre - mens barna er i oppveksten.

For familier med voksne barn er tallene omtrent de samme for begge grupper.

Saken kan finnes ved å søke i Politikens nettsider.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...