Gå til innhold

Adopsjonsforberedende kurs, Colombia

Anbefalte innlegg

kristin691365380881

Ser på AF sine sider at Colombia har et ønske, men ikke et krav om adopsj.forber.kurs for førstegangssøkere.

Hvilke erfaringer har dere andre Colombia-søkere med slikt kurs og når er det på tide å gå på kurset? Ser at man kan ettersende kursbeviset...

Vi er i startgropen, med papirene hos BUFetat.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190309-adopsjonsforberedende-kurs-colombia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nestleder Østfold AF

Hei

Selv startet vi på kurs like før vi fikk godkjenning i Norge og synes det passet oss bra. Spesielt fordi vi traff mange som var i samme situasjon som oss. Jeg synes kurset er absolutt å anbefale og vi hadde mye utbytte av det. Både da vi gikk på kurset og i ettertid.

Jeg anbefaler deg ta kontakt med din lokalavdeling og høre hvordan de tenker ift avvikling av kurs. Kurs blir avviklet etter behov, så det kan hende dere må sette dere på en venteliste el.

Vi gikk på foreldreforberedende kurs i tiden før vi ventet på godkjenning. Det tror jeg var et bra tidspunkt. Man har rukket å tenke gjennom en del saker og ting når man er kommet såpass langt i prosessen, men jeg fikk mange aha-opplevelser. Den gang syntes jeg at kurset var litt mye problemfokusert. I ettertid forstår jeg at det er nok sånn det bør være.

I tillegg kommer du i kontakt med andre blivende adoptivforeldre.

Vi har vært på adopsjonsforberedende kurs i regi av AF.

Vi var på en helgesamling med overnatting. Det var veldig artig å møte andre som var i prosessen, men dessverre var den ene kursholderen litt for hyperaktiv så vi holdt på fra tidlig morgen til sent på kvelden med hennes plapring!

Vi fikk nesten ingen pauser så vi kunne bli kjent med de andre deltakerne og på kveldene var vi helt utslitte av å høre på henne så da var det bare å køye.

Vi hadde litt mail-kontakt med 1 par etterpå.

Det var ingen andre som skulle adoptere fra Colombia - kanskje litt dumt. Synes nok også at kurset var vel problemfokusert.

Det var endel fokus på rasisme - noe som egentlig er greit nok, men jeg mistet nok respekten for kursholderen når hun i løpet av en pause fikk ut en lang tirade om de teite Amerikanerne (hørtes veldig rasistisk ut for meg!).

Vi hadde 1 egenfødt barn når vi deltok. Vil nok til tross for vår opplevelse anbefale dere å være med på kurs. Det er nok ikke samme kursholder der du bor?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...