anonymuse Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Jeg har tidligere skrevet her på sidene. Jeg er en 32 år gammel mann med dobbel inkontinens, som har vart siden begynnelsen av tenårene. Men jeg er nå i gang med blæretrening hos uroterapeut, samt at jeg har drevet med fysioterapi, Rosenmetoden og vært hos kiropraktor. Alt har hjulpet (men ikke mot hovedproblemet ), bortsett fra blæretreningen. Går til en uroterapeut som gjerne vil ha meg til å tro at jeg klarer å bli bedre. Dette har ikke skjedd så langt, og nå har dette vart siden påsken ( kontakten med henne ). Om det ikke skjer noe i løpet av de neste ukene, før jeg skal til henne igjen, hva gjør jeg da? Kan min reduserte blærekapasitet bli bedre? Eller må jeg finne meg i at den vil være liten. Hun har snakket om noe som skal stimulere kontakten mellom hjernen og blæra. Men ville avvente dette. Skal prøve akupunktur, men er redd for at dette også blir et bomskudd. Så: Hva gjør jeg??? ER meget frustrert over slik jeg nå har det. Senest i dag måtte jeg utelukke bading i sjøen, sammen med noen i familien, på et offentlig sted. Kan jeg kreve å få utredet muligheten for en stomi-operasjon, eller...? God sommer til alle der ute! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190394-hva-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stomia Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Be fastlegen din om å sende en henvisning for eventuell stomioperasjon. Da vil du kunne få et svar om det er mulig å hjelpe deg med stomi eller andre løsninger på problemet ditt. Jeg fikk min urostomi for et par år siden. Jeg hadde svært liten blærekapasitet og slapp lukkemuskel som det på grunn av lammelser ikke var mulig å trene opp. Nå trenger jeg ikke lenger være redd for lekkasjer, verken i sosiale sammenhenger eller ved bading. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190394-hva-n%C3%A5/#findComment-1318525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymuse Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Be fastlegen din om å sende en henvisning for eventuell stomioperasjon. Da vil du kunne få et svar om det er mulig å hjelpe deg med stomi eller andre løsninger på problemet ditt. Jeg fikk min urostomi for et par år siden. Jeg hadde svært liten blærekapasitet og slapp lukkemuskel som det på grunn av lammelser ikke var mulig å trene opp. Nå trenger jeg ikke lenger være redd for lekkasjer, verken i sosiale sammenhenger eller ved bading. Hei! Takk for svar! Håper jeg i løpet av høsten får en løsning jeg kan leve med. Har du hatt noen problemer i det hele tatt etter operasjonen, eller har det gått greit? Tok det lang tid før du fikk operasjonen? Har sendt et brev med noen spørsmål til min uroterapeut på sykehuset, innbefattet dette med stomi. Håper hun gir meg svar når jeg skal dit om ca. 1 1/2 uke. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190394-hva-n%C3%A5/#findComment-1333349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stomia Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Hei! Takk for svar! Håper jeg i løpet av høsten får en løsning jeg kan leve med. Har du hatt noen problemer i det hele tatt etter operasjonen, eller har det gått greit? Tok det lang tid før du fikk operasjonen? Har sendt et brev med noen spørsmål til min uroterapeut på sykehuset, innbefattet dette med stomi. Håper hun gir meg svar når jeg skal dit om ca. 1 1/2 uke. Hilsen Hei igjen. Jeg har ikke hatt problemer etter at jeg fikk den stomien jeg har nå, "pose på magen". Det ble først forsøkt med en stomi jeg skulle kateterisere, så kalt kontinent stomi, men det var ikke vellykket på meg, dessverre. Jeg lakk da både fra stomien og urinrøret. Etter ca 8 måneder fikk jeg den løsningen jeg har nå. Det har ikke vært problemer med den, heldigvis. Jeg har dessuten fått god hjelp både fra uroterapeut og stomisykepleier. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190394-hva-n%C3%A5/#findComment-1334645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymuse Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Hei igjen. Jeg har ikke hatt problemer etter at jeg fikk den stomien jeg har nå, "pose på magen". Det ble først forsøkt med en stomi jeg skulle kateterisere, så kalt kontinent stomi, men det var ikke vellykket på meg, dessverre. Jeg lakk da både fra stomien og urinrøret. Etter ca 8 måneder fikk jeg den løsningen jeg har nå. Det har ikke vært problemer med den, heldigvis. Jeg har dessuten fått god hjelp både fra uroterapeut og stomisykepleier. Lykke til! Takk for svaret! Men: Stod du lenge på venteliste til den første operasjonen, eller gikk det relativt raskt? Og hvor lang tid brukte du før du kom i "normal" gjenge igjen? Greit å vite hva slags perspektiv en må ha på tingene. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190394-hva-n%C3%A5/#findComment-1341286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stomia Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Takk for svaret! Men: Stod du lenge på venteliste til den første operasjonen, eller gikk det relativt raskt? Og hvor lang tid brukte du før du kom i "normal" gjenge igjen? Greit å vite hva slags perspektiv en må ha på tingene. Hilsen Jeg var på min første konsultasjon på poliklinikken og gjennomgikk en såkalt cystoskopi i februar. Der målte de trykket i blæra, kapasiteten mm. I Oktober ble jeg operert. Da hadde jeg flere runder på poliklinikken bak meg, bl.a. samtale med legen om ulike løsninger, samtale med stomisykepleier og undersøkelse av nyrefunksjonen. Selve operasjonen tok 6-7 timer. Jeg var på sykehuset i 14 dager og kom meg forbausende raskt. Jeg var opp av senga etter to dager, tror jeg det var. Legene ba meg ta det litt mer med ro :-) Jeg var sykemeldt en god stund etter på. Etter den først operasjonen, stomi som jeg skulle kateterisere var jeg tilbake på sykehuset etter snaue to måneder. Da fjernet de kateteret jeg hadde i stomien og jeg skulle lære å kateterisere denne. Da var jeg på sykehuset en snau uke. Ble du litt klokere nå? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190394-hva-n%C3%A5/#findComment-1343963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymuse Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Jeg var på min første konsultasjon på poliklinikken og gjennomgikk en såkalt cystoskopi i februar. Der målte de trykket i blæra, kapasiteten mm. I Oktober ble jeg operert. Da hadde jeg flere runder på poliklinikken bak meg, bl.a. samtale med legen om ulike løsninger, samtale med stomisykepleier og undersøkelse av nyrefunksjonen. Selve operasjonen tok 6-7 timer. Jeg var på sykehuset i 14 dager og kom meg forbausende raskt. Jeg var opp av senga etter to dager, tror jeg det var. Legene ba meg ta det litt mer med ro :-) Jeg var sykemeldt en god stund etter på. Etter den først operasjonen, stomi som jeg skulle kateterisere var jeg tilbake på sykehuset etter snaue to måneder. Da fjernet de kateteret jeg hadde i stomien og jeg skulle lære å kateterisere denne. Da var jeg på sykehuset en snau uke. Ble du litt klokere nå? Hei! Takk for kjempefint svar! Jeg ble mye klokere nå! Da vet jeg sånn omtrent hva jeg må tenke på, om det blir samme løsning for meg som for deg. Men regner ikke med at beslutningen taes før om 2-3 måneder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190394-hva-n%C3%A5/#findComment-1344031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Jeg var på min første konsultasjon på poliklinikken og gjennomgikk en såkalt cystoskopi i februar. Der målte de trykket i blæra, kapasiteten mm. I Oktober ble jeg operert. Da hadde jeg flere runder på poliklinikken bak meg, bl.a. samtale med legen om ulike løsninger, samtale med stomisykepleier og undersøkelse av nyrefunksjonen. Selve operasjonen tok 6-7 timer. Jeg var på sykehuset i 14 dager og kom meg forbausende raskt. Jeg var opp av senga etter to dager, tror jeg det var. Legene ba meg ta det litt mer med ro :-) Jeg var sykemeldt en god stund etter på. Etter den først operasjonen, stomi som jeg skulle kateterisere var jeg tilbake på sykehuset etter snaue to måneder. Da fjernet de kateteret jeg hadde i stomien og jeg skulle lære å kateterisere denne. Da var jeg på sykehuset en snau uke. Ble du litt klokere nå? Hei. Beklager at jeg blander meg inn i tråden, men er har så mange spm som det er vanskelig og få svar på, da urostomi ikke er så vanlig. Har spurt deg om ting før og da svarte du :-) Jeg var på Rikshospitalet (er det der du ble operert?) første gang i februar. Har prøvd diverse, som dessverre ikke har virket. Har fått slått fast at blæren er syk, og vanskelig og behandle. Derfor skal vi nå se på muligheten for operasjon. Nå i sommer har det ikke skjedd noe pga ferie på Riksen. Har ett par spm ang selve operasjonen: -Må en innlegges lenge før selve operasjonen? Jeg har tatt cystoskopi og biopsi flere ganger på Riksen til nå. -Må en faste i mangen dager før? -Og , æh, må en ta klyster? Går ut ifra at en må det, men det er noe jeg ikke er så begeistret for ;-) -Må du ha kateter fast i stomien de første ukene når en er utskrevet? Og så reise tilbake og fjerne det? -Er selve stomien stor? Altså den en stikker kateteret inni for og tappe. Er den den lett og skjule? Ble en del spm dette, jeg håper du gidder og svare meg. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190394-hva-n%C3%A5/#findComment-1355924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stomia Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Hei. Beklager at jeg blander meg inn i tråden, men er har så mange spm som det er vanskelig og få svar på, da urostomi ikke er så vanlig. Har spurt deg om ting før og da svarte du :-) Jeg var på Rikshospitalet (er det der du ble operert?) første gang i februar. Har prøvd diverse, som dessverre ikke har virket. Har fått slått fast at blæren er syk, og vanskelig og behandle. Derfor skal vi nå se på muligheten for operasjon. Nå i sommer har det ikke skjedd noe pga ferie på Riksen. Har ett par spm ang selve operasjonen: -Må en innlegges lenge før selve operasjonen? Jeg har tatt cystoskopi og biopsi flere ganger på Riksen til nå. -Må en faste i mangen dager før? -Og , æh, må en ta klyster? Går ut ifra at en må det, men det er noe jeg ikke er så begeistret for ;-) -Må du ha kateter fast i stomien de første ukene når en er utskrevet? Og så reise tilbake og fjerne det? -Er selve stomien stor? Altså den en stikker kateteret inni for og tappe. Er den den lett og skjule? Ble en del spm dette, jeg håper du gidder og svare meg. Mvh Hei igjen! Ja, jeg ble operert på Riksen. Ble lagt inn fredag og operert mandag. Du må på en måte faste, dvs. jeg fikk en spesiell diett disse tre dagene. Bl.a. loff, yoghurt, is og puddinger. Det er ikke sikkert du trenger klyster, du kan få noe du må drikke. jeg prøvde det, men klarte ikke svelge det, kastet opp (for det smaker ikke godt).Uansett må tarmen være ren for det er den de bruker å lage stomien av. Stomien man kateterierer er ikke stor.Som et slags hull på magen. Den kan sjules med et plaster. Jeg hadde kateter i stomien i noen uker (5-6 uker tror jeg det var...)før jeg var tibake på Riksen, da ble kateteret fjernet og jeg lærte å kateterisere og stelle stomien. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190394-hva-n%C3%A5/#findComment-1361114 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Hei. Beklager at jeg blander meg inn i tråden, men er har så mange spm som det er vanskelig og få svar på, da urostomi ikke er så vanlig. Har spurt deg om ting før og da svarte du :-) Jeg var på Rikshospitalet (er det der du ble operert?) første gang i februar. Har prøvd diverse, som dessverre ikke har virket. Har fått slått fast at blæren er syk, og vanskelig og behandle. Derfor skal vi nå se på muligheten for operasjon. Nå i sommer har det ikke skjedd noe pga ferie på Riksen. Har ett par spm ang selve operasjonen: -Må en innlegges lenge før selve operasjonen? Jeg har tatt cystoskopi og biopsi flere ganger på Riksen til nå. -Må en faste i mangen dager før? -Og , æh, må en ta klyster? Går ut ifra at en må det, men det er noe jeg ikke er så begeistret for ;-) -Må du ha kateter fast i stomien de første ukene når en er utskrevet? Og så reise tilbake og fjerne det? -Er selve stomien stor? Altså den en stikker kateteret inni for og tappe. Er den den lett og skjule? Ble en del spm dette, jeg håper du gidder og svare meg. Mvh Nå bryr jeg meg også. Jeg har sett et slikt hull nå og det var ikke avskrekkende men større enn jeg hadde ventet. Sånn lillefingerstørrelse omtrent. Har du spurt igjen ang å gjøre det gjennom navelen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190394-hva-n%C3%A5/#findComment-1361160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Nå bryr jeg meg også. Jeg har sett et slikt hull nå og det var ikke avskrekkende men større enn jeg hadde ventet. Sånn lillefingerstørrelse omtrent. Har du spurt igjen ang å gjøre det gjennom navelen? Jeg har ikke fått spurt enda, har ringetime på riksen idag. Regner med at jeg skal tilbake dit, men urologen jeg har hatt skal slutte nå, derfor har jeg ringetime, får sikkert en ny lege idag. Hvis de nå greier og få fingeren ut og starte utredningen på stomi, skal jeg nytte sjangsen til og spørre om bl.a gjennom navelen. Men alt har jo stått stille nå i sommer pga ferie, så de har bare gitt meg tablettkurer, som ikke har effekt, men jeg blir skikkelig dårlig av bivirkningene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190394-hva-n%C3%A5/#findComment-1362242 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Hei igjen! Ja, jeg ble operert på Riksen. Ble lagt inn fredag og operert mandag. Du må på en måte faste, dvs. jeg fikk en spesiell diett disse tre dagene. Bl.a. loff, yoghurt, is og puddinger. Det er ikke sikkert du trenger klyster, du kan få noe du må drikke. jeg prøvde det, men klarte ikke svelge det, kastet opp (for det smaker ikke godt).Uansett må tarmen være ren for det er den de bruker å lage stomien av. Stomien man kateterierer er ikke stor.Som et slags hull på magen. Den kan sjules med et plaster. Jeg hadde kateter i stomien i noen uker (5-6 uker tror jeg det var...)før jeg var tibake på Riksen, da ble kateteret fjernet og jeg lærte å kateterisere og stelle stomien. Takk for svar. Sånn drikkegreier har jeg prøvd en gang, men kastet bare opp. Merkelig at de ikke greier og lage god smak på slikt... Hvor lenge gikk det fra du var operert til du fikk hjem? Har ringetime på riksen idag, så jeg håper inderlig at de starter utredningen for stomi nå, nå er jeg lei av at de skal gi meg tabletter som ikke hjelper, men med masse bivirkninger. Må nok sikkert igjennom en biopsi til, og vips så er det gått 2 nye måneder. Litt lei av og vente nå, men skjønner jo at det er en stor operasjon, og både legene og jeg må være sikre i vår sak. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190394-hva-n%C3%A5/#findComment-1362249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Nå bryr jeg meg også. Jeg har sett et slikt hull nå og det var ikke avskrekkende men større enn jeg hadde ventet. Sånn lillefingerstørrelse omtrent. Har du spurt igjen ang å gjøre det gjennom navelen? Har snakket med Riksen nå. Men ble jo ikke særlig klok av det. Siden legen min skulle slutte, skulle han be overlegen om å bestemme om jeg skulle på poliklinikken eller innlegges. Da jeg spurde hva de ville gjøre med meg nå, fikk jeg til svar at han viste ikke. Om selve stomien så kunne ikke han bestemme, jeg skulle visstnok diskutere det når jeg kom dit igjen. Håper jeg slipper og vente så alt for lenge da! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190394-hva-n%C3%A5/#findComment-1363162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Har snakket med Riksen nå. Men ble jo ikke særlig klok av det. Siden legen min skulle slutte, skulle han be overlegen om å bestemme om jeg skulle på poliklinikken eller innlegges. Da jeg spurde hva de ville gjøre med meg nå, fikk jeg til svar at han viste ikke. Om selve stomien så kunne ikke han bestemme, jeg skulle visstnok diskutere det når jeg kom dit igjen. Håper jeg slipper og vente så alt for lenge da! Jeg skjønner ikke at det er så mye frem og tilbake hele tida, kan de ikke bare si ja eller nei da. Jeg har fått tilbud jeg også men da var det liksom mitt valg og jeg har ikke valgt enda. Må snakke med legen først. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190394-hva-n%C3%A5/#findComment-1363239 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Jeg skjønner ikke at det er så mye frem og tilbake hele tida, kan de ikke bare si ja eller nei da. Jeg har fått tilbud jeg også men da var det liksom mitt valg og jeg har ikke valgt enda. Må snakke med legen først. De sier at det er mitt valg, jeg har valgt, men de får jo ikke gjort noe! De skal bare prøve ditt og datt først. Men nå tror jeg det må gå mot stomi. Jeg orker ikke dette styret mer, de vet ikke hvordan de skal få meg frisk, og jeg vil ha litt livskvalitet tilbake. Slik det er nå, styrer blæra livet og jeg er bare dårlig hele tiden. Kroppen blir jo bare mer og mer utslitt. Og disse cellene i blæra skal jo ikke være der, ergo blir blæra og kroppen syk. Huff så jeg sutrer nå da ;-) Ta deg god tid før du velger, det er jo ett stort valg og ta. Hvilket sykehus er villige til og gi deg operasjonen da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190394-hva-n%C3%A5/#findComment-1363259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 De sier at det er mitt valg, jeg har valgt, men de får jo ikke gjort noe! De skal bare prøve ditt og datt først. Men nå tror jeg det må gå mot stomi. Jeg orker ikke dette styret mer, de vet ikke hvordan de skal få meg frisk, og jeg vil ha litt livskvalitet tilbake. Slik det er nå, styrer blæra livet og jeg er bare dårlig hele tiden. Kroppen blir jo bare mer og mer utslitt. Og disse cellene i blæra skal jo ikke være der, ergo blir blæra og kroppen syk. Huff så jeg sutrer nå da ;-) Ta deg god tid før du velger, det er jo ett stort valg og ta. Hvilket sykehus er villige til og gi deg operasjonen da? Jeg har bedt om at sykehuset skal sende rekvisiskjon til riksen men jeg vet at jeg blir overført til ullevål men det finner jeg meg ikke i fordi jeg vet at de er flinker på riksen. Så jeg vil dit. Nå tror jeg at de tilbyr meg stomi fordi da blir alt lettere for dem, det har ikke noe med hva som er best for meg å gjøre. Her er det plutselig snakk om stomi av begge slag, kan man ha to hull i magen, tro ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190394-hva-n%C3%A5/#findComment-1363421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Hei igjen! Ja, jeg ble operert på Riksen. Ble lagt inn fredag og operert mandag. Du må på en måte faste, dvs. jeg fikk en spesiell diett disse tre dagene. Bl.a. loff, yoghurt, is og puddinger. Det er ikke sikkert du trenger klyster, du kan få noe du må drikke. jeg prøvde det, men klarte ikke svelge det, kastet opp (for det smaker ikke godt).Uansett må tarmen være ren for det er den de bruker å lage stomien av. Stomien man kateterierer er ikke stor.Som et slags hull på magen. Den kan sjules med et plaster. Jeg hadde kateter i stomien i noen uker (5-6 uker tror jeg det var...)før jeg var tibake på Riksen, da ble kateteret fjernet og jeg lærte å kateterisere og stelle stomien. Etter hvor lang tid klarte du deg sjøl? Venninna mi ble avhengig av hjelp i 3 mnd og ble derfor liggende på sykehus så jeg er litt usikker på akkurat det. Vet i såfall ikke helt hvor jeg skal gjøre av minstemann, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190394-hva-n%C3%A5/#findComment-1363428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stomia Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Takk for svar. Sånn drikkegreier har jeg prøvd en gang, men kastet bare opp. Merkelig at de ikke greier og lage god smak på slikt... Hvor lenge gikk det fra du var operert til du fikk hjem? Har ringetime på riksen idag, så jeg håper inderlig at de starter utredningen for stomi nå, nå er jeg lei av at de skal gi meg tabletter som ikke hjelper, men med masse bivirkninger. Må nok sikkert igjennom en biopsi til, og vips så er det gått 2 nye måneder. Litt lei av og vente nå, men skjønner jo at det er en stor operasjon, og både legene og jeg må være sikre i vår sak. Jeg lå på sykehuset i 14 dager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190394-hva-n%C3%A5/#findComment-1363492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stomia Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Etter hvor lang tid klarte du deg sjøl? Venninna mi ble avhengig av hjelp i 3 mnd og ble derfor liggende på sykehus så jeg er litt usikker på akkurat det. Vet i såfall ikke helt hvor jeg skal gjøre av minstemann, Jeg er rullestolbruker, lam fra brystet og ned så jeg er avhengig av hjelp hver dag, jeg. Er så heldig å ha personlig assistent. Jeg var avhengig av noe mer hjelp enn vanlig de første ukene, mest i forbindelse med forflytning, men hvor lenge det var slik det husker jeg ikke helt. Så lenger oppe i tråden at du lurte på om man kan ha "to hull", og ja, det kan man. Kjenner noen som har det, og det fungerer fint for dem! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190394-hva-n%C3%A5/#findComment-1363498 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Jeg er rullestolbruker, lam fra brystet og ned så jeg er avhengig av hjelp hver dag, jeg. Er så heldig å ha personlig assistent. Jeg var avhengig av noe mer hjelp enn vanlig de første ukene, mest i forbindelse med forflytning, men hvor lenge det var slik det husker jeg ikke helt. Så lenger oppe i tråden at du lurte på om man kan ha "to hull", og ja, det kan man. Kjenner noen som har det, og det fungerer fint for dem! Jeg har bare 14 timer med assistent og bor alene med minstemann og er redd for at det ikke går å bli sendt hjem etter ev. operasjon. Jeg er helt selvhjulpen til vanlig da, assistenten er mer ansatt til husarbeid og slike ting jeg ikke kan gjøre men ikke til personlig stell. Takk for opplysningen om to hull, det er bra for da utelukker ikke det ene det andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190394-hva-n%C3%A5/#findComment-1363534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.