Gå til innhold

Nobligan


Gjest Shira12

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12

Noen som har prøvd dette medikamentet, smertestillendes?

Blir en sløv av de? Ang bilkjøring og slike ting?

Har fått resept på de, men aner egentlig ikke hvorfor jeg skal ta de, smerter går jeg ut ifra.

Men om noen har prøvd, er det noen spesielle bivirkninger jeg må regne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har Nobligan.

De hjelper, bedre enn Paralgin Forte, og jeg blir ikke dopet. Derimot blir jeg veldig svimmel, litt ør og jeg vil ikke kjøre bil med dem, heller ikke være alene med minstemann våken. Jeg blir sånn litt merkelig og skjønner vel at jeg ikke reagerer normalt. Ikke kan jeg skrive på dol heller, det blir masse feil ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Jeg har Nobligan.

De hjelper, bedre enn Paralgin Forte, og jeg blir ikke dopet. Derimot blir jeg veldig svimmel, litt ør og jeg vil ikke kjøre bil med dem, heller ikke være alene med minstemann våken. Jeg blir sånn litt merkelig og skjønner vel at jeg ikke reagerer normalt. Ikke kan jeg skrive på dol heller, det blir masse feil ;o)

Og dette vil de at jeg skal ta... Er en smule forbanna på ferievikaren på Riksen, han har bare sendt meg ett brev og sagt jeg skal spise disse.

Men hva med guttungen på 4? Og det lille livet jeg har utenom hjemme, da er jeg avhenging av bilen min. Arg!!

Huff da, nå øste jeg alt ut til deg...

Står at jeg skal ta 50mg x3 daglig, så øke til makismalt 100mg x4 daglig. Og jeg skal ta det hver dag i 4 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Nobligan.

De hjelper, bedre enn Paralgin Forte, og jeg blir ikke dopet. Derimot blir jeg veldig svimmel, litt ør og jeg vil ikke kjøre bil med dem, heller ikke være alene med minstemann våken. Jeg blir sånn litt merkelig og skjønner vel at jeg ikke reagerer normalt. Ikke kan jeg skrive på dol heller, det blir masse feil ;o)

Det hørtes ut som beskrivelsen på _dopet_ på meg...

???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette vil de at jeg skal ta... Er en smule forbanna på ferievikaren på Riksen, han har bare sendt meg ett brev og sagt jeg skal spise disse.

Men hva med guttungen på 4? Og det lille livet jeg har utenom hjemme, da er jeg avhenging av bilen min. Arg!!

Huff da, nå øste jeg alt ut til deg...

Står at jeg skal ta 50mg x3 daglig, så øke til makismalt 100mg x4 daglig. Og jeg skal ta det hver dag i 4 uker.

Jeg har bare tatt 100 mg på en gang. En gang tok jeg 50 og det hjalp ikke men jeg fikk beskjed om å ta 100 mg men tenkte jeg skulle prøve 50 fordi jeg ble så ubehagelig svimmel.

Det er ikke sikkert du reagerer som meg da. Det er jo bare å prøve men jeg tror ikke jeg hadde kjørt bil i begynnelsen i hvert fall før du vet hvordan du reagerer.

Jeg har ofte kraftige reasjoner på smertestillende, blir skikkelig dopa på to Paralgin Forte og da kjører jeg i hvert fall ikke bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som beskrivelsen på _dopet_ på meg...

???

Hihi, nei jeg kaller ikke det for dopa, Dopa er når jeg snøvler, holder på å sovne og ikke skjønner hva som skjer rundt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, nei jeg kaller ikke det for dopa, Dopa er når jeg snøvler, holder på å sovne og ikke skjønner hva som skjer rundt meg.

Hvis du ikke kan ta hånd om sønnen din når du har tatt de tablettene, så vil jeg fortsatt kalle det for å være dopa... :-)

Men det er jo ulike typer dop & rus-følelser sikkert. Jeg er ikke så bevandret i denslags heldigvis. Har bare blitt temmelig berusa en gang av noen sterke smertestillende jeg fikk for ryggplager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Jeg har bare tatt 100 mg på en gang. En gang tok jeg 50 og det hjalp ikke men jeg fikk beskjed om å ta 100 mg men tenkte jeg skulle prøve 50 fordi jeg ble så ubehagelig svimmel.

Det er ikke sikkert du reagerer som meg da. Det er jo bare å prøve men jeg tror ikke jeg hadde kjørt bil i begynnelsen i hvert fall før du vet hvordan du reagerer.

Jeg har ofte kraftige reasjoner på smertestillende, blir skikkelig dopa på to Paralgin Forte og da kjører jeg i hvert fall ikke bil.

Pleier og bli bra sløv jeg også, tar nesten ikke smertestillendes lengre.

Ved unntak rett etter operasjoner, tar jeg bare paracet, pga at den idiotiske blæra mi ikke tåler noe annet.

Så blæra reagerer med mer smerter pga stoffene i tablettene.

Så nå er jeg sur ( he he, og jeg som var solstråle på værtesten på åpent ;-) )

Jeg mener de får fikse problemet som gir de verste smertene, og ikke bare døyve symptomene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke kan ta hånd om sønnen din når du har tatt de tablettene, så vil jeg fortsatt kalle det for å være dopa... :-)

Men det er jo ulike typer dop & rus-følelser sikkert. Jeg er ikke så bevandret i denslags heldigvis. Har bare blitt temmelig berusa en gang av noen sterke smertestillende jeg fikk for ryggplager.

Jeg spiser ikke smertestillende i det hele tatt når jeg er alene med ham. Nå blir jeg regnet for litt sær da så jeg spiser kun etterat han har sovnet eller når han ikke er hjemme. Det er ikke uten grunn at jeg spiser alle tablettene mine om kvelden før jeg legger meg. Jeg fikser ikke at noen skal se meg slik jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier og bli bra sløv jeg også, tar nesten ikke smertestillendes lengre.

Ved unntak rett etter operasjoner, tar jeg bare paracet, pga at den idiotiske blæra mi ikke tåler noe annet.

Så blæra reagerer med mer smerter pga stoffene i tablettene.

Så nå er jeg sur ( he he, og jeg som var solstråle på værtesten på åpent ;-) )

Jeg mener de får fikse problemet som gir de verste smertene, og ikke bare døyve symptomene.

Virker ikke som helsevesenet tenker slik. Sjuke folk skal ikke ha unger vet du ;o)

Forresten så hørte jeg at ei venninne av meg skulle skifte blærevegg? Har du hørt noe om at det går an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Virker ikke som helsevesenet tenker slik. Sjuke folk skal ikke ha unger vet du ;o)

Forresten så hørte jeg at ei venninne av meg skulle skifte blærevegg? Har du hørt noe om at det går an?

Skifte blærevegg har jeg ikke hørt at går an.

Eneste de har snakket om til meg er og fjerne hele blæra.

Men denne ferievikaren mener tydligvis at og "dope" meg ned er en mye enklere (og sikkert mindre kostbart) enn og faktisk fjerne problemet.

Legen min er på ferie, så jeg får bare vente til han kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifte blærevegg har jeg ikke hørt at går an.

Eneste de har snakket om til meg er og fjerne hele blæra.

Men denne ferievikaren mener tydligvis at og "dope" meg ned er en mye enklere (og sikkert mindre kostbart) enn og faktisk fjerne problemet.

Legen min er på ferie, så jeg får bare vente til han kommer tilbake.

Ja, jeg ble overrasket over at det gikk an. Aldri hørt om det jeg men jeg vet ikke hvordan det funker etterpå da. Tenkte faktisk på deg da jeg hørte det. Ja, og litt på meg sjøl også siden blæreveggen min er hullete og full av cyster. Jeg skal sjekke det ut litt mer. Jeg skal på sjukehuset neste uke og da skal jeg se om jeg ikke får noen opplysninger om akkurat det.

Kan ikke skjønne at Nobligan skal være løsningen på problemet ditt men jeg tror de prøver alt før de fjerner blæra og legger ut urinrøret. Men jeg er ikke noen lege da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått snakket med legen i telefonen ?

Bortsett fra at du kanskje blir trøtt de første dagene, så ser jeg ikke helt at du har så mye å tape på å forsøke. Det vil jo ikke skje noe annet mht blæreproblemet ditt midt på sommeren uansett, og det å ha prøvd ut alternative løsninger til operasjon vil sannsynligvis være en forutsetning for evt. senere operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira12

Ja, jeg ble overrasket over at det gikk an. Aldri hørt om det jeg men jeg vet ikke hvordan det funker etterpå da. Tenkte faktisk på deg da jeg hørte det. Ja, og litt på meg sjøl også siden blæreveggen min er hullete og full av cyster. Jeg skal sjekke det ut litt mer. Jeg skal på sjukehuset neste uke og da skal jeg se om jeg ikke får noen opplysninger om akkurat det.

Kan ikke skjønne at Nobligan skal være løsningen på problemet ditt men jeg tror de prøver alt før de fjerner blæra og legger ut urinrøret. Men jeg er ikke noen lege da.

Blir spennendes og høre om du finner ut noe.

Kan de fjerne den så skulle en tro at mangen kan få hjelp, vet om flere der det er blæreveggen som er problemet.

Hos meg er det hele blæra, så jeg har sagt at de kan få den gratis av meg ;-)

Jo de prøver alt før de tar hele, men legen sa at nå hadde vi prøvd alt, jeg ble jo ikke bedre av og dempe symptomene, problemet blir jo bare verre og verre (de gror noen allergiceller i blæra som de har fjernet flere ganger, men kommer bare mer og mer hissig tilbake).

Jeg har prøvd den behandlingen som finnes, men det hjelper ikke. Da var operasjon løsning sa han.

Men så kom denne ferievikaren da.... Han gjør i og for seg rett, men det blir feil på akkurat meg. Han har sikkert ikke lest journalen min, og den er jo like tykk som bibelen snart ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Har du fått snakket med legen i telefonen ?

Bortsett fra at du kanskje blir trøtt de første dagene, så ser jeg ikke helt at du har så mye å tape på å forsøke. Det vil jo ikke skje noe annet mht blæreproblemet ditt midt på sommeren uansett, og det å ha prøvd ut alternative løsninger til operasjon vil sannsynligvis være en forutsetning for evt. senere operasjon.

Legen er på ferie, skal prøve igjen på mandag, var ingen som helt kunne si meg når han kom tilbake.

Jeg er villig til og prøve alt jeg, har prøvd ganske mye til nå.

Vil jo ikke ta en operasjon uten og ha prøvd behandling.

Men disse tablettene vil ikke fjerne de cellene som har tatt bolig i blæra mi.

Derfor vil jeg gjerne snakke med legen min først.

Dette er jo en ferievikar som har bestemt dette, og siden min historie er ganske spesiell, vil jeg høre det fra min faste lege som kjenner meg og hele min journal.

Men nå i ferien vil det jo ikke skje så mye uansett.

Jeg skal på ferie på mandag, og vil vente med og starte med noe til jeg kommer tilbake.

Kroppen er nok nedkjørt og jeg vil helst slippe at jeg får noen reaksjoner når jeg er på ferie. Da skal jeg bare kose meg :-)

Som sagt er jeg villig til og prøve det meste, men det har jeg nå gjort i mangen år og er blitt litt utålmodig. men jeg setter som krav at de skal forklare meg hva og hvorfor jeg prøver ut ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen er på ferie, skal prøve igjen på mandag, var ingen som helt kunne si meg når han kom tilbake.

Jeg er villig til og prøve alt jeg, har prøvd ganske mye til nå.

Vil jo ikke ta en operasjon uten og ha prøvd behandling.

Men disse tablettene vil ikke fjerne de cellene som har tatt bolig i blæra mi.

Derfor vil jeg gjerne snakke med legen min først.

Dette er jo en ferievikar som har bestemt dette, og siden min historie er ganske spesiell, vil jeg høre det fra min faste lege som kjenner meg og hele min journal.

Men nå i ferien vil det jo ikke skje så mye uansett.

Jeg skal på ferie på mandag, og vil vente med og starte med noe til jeg kommer tilbake.

Kroppen er nok nedkjørt og jeg vil helst slippe at jeg får noen reaksjoner når jeg er på ferie. Da skal jeg bare kose meg :-)

Som sagt er jeg villig til og prøve det meste, men det har jeg nå gjort i mangen år og er blitt litt utålmodig. men jeg setter som krav at de skal forklare meg hva og hvorfor jeg prøver ut ting.

Du har selvfølgelig krav på skikkelige forklaringer.

God ferie:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennendes og høre om du finner ut noe.

Kan de fjerne den så skulle en tro at mangen kan få hjelp, vet om flere der det er blæreveggen som er problemet.

Hos meg er det hele blæra, så jeg har sagt at de kan få den gratis av meg ;-)

Jo de prøver alt før de tar hele, men legen sa at nå hadde vi prøvd alt, jeg ble jo ikke bedre av og dempe symptomene, problemet blir jo bare verre og verre (de gror noen allergiceller i blæra som de har fjernet flere ganger, men kommer bare mer og mer hissig tilbake).

Jeg har prøvd den behandlingen som finnes, men det hjelper ikke. Da var operasjon løsning sa han.

Men så kom denne ferievikaren da.... Han gjør i og for seg rett, men det blir feil på akkurat meg. Han har sikkert ikke lest journalen min, og den er jo like tykk som bibelen snart ;-)

Det er kjipt med sommervikarer. De leser ikke akkurat journaler så tjukke som onde år. Det er forståelig men kjedelig hvis noe oppstår når fastlegen er borte. Forresten så tror jeg ikke fastlegen har lest journalen heller, han gidder ikke engang å lese epikriser etterat jeg har vært på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Det er kjipt med sommervikarer. De leser ikke akkurat journaler så tjukke som onde år. Det er forståelig men kjedelig hvis noe oppstår når fastlegen er borte. Forresten så tror jeg ikke fastlegen har lest journalen heller, han gidder ikke engang å lese epikriser etterat jeg har vært på sykehuset.

Fastlegen min har jeg nesten ikke kontakt med lengre, han skjønner ikke hva som feiler meg.

Han mente at jeg kunne jo bare slutte og gå så mye på do!

Men da kreperer jeg jo av smerter.

Men han har innrømmet at han ikke har peiling når det gjelder meg, og at han skal heretter høre på det som Riksen sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Du har selvfølgelig krav på skikkelige forklaringer.

God ferie:-)

Takk! :-)

Når en har vært syk lenge, blir enn mer oppsatt på og få vite hva legene driver med.

Tror legene synes jeg maser litt mye av og til ;-)

Men igjen så sier de jo at det er bra at jeg har innsikt i sykdommen min og følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen min har jeg nesten ikke kontakt med lengre, han skjønner ikke hva som feiler meg.

Han mente at jeg kunne jo bare slutte og gå så mye på do!

Men da kreperer jeg jo av smerter.

Men han har innrømmet at han ikke har peiling når det gjelder meg, og at han skal heretter høre på det som Riksen sier.

Jeg bruker fastlegen til reseptskriving. Han vil ikke engang skrive ut henvisninger og følger ikke opp anmodninger fra sjukehuset. Til og med reseptskrivingen krangler vi om, han vil gi en tredagers kur når jeg har UTI og jeg vil ha en 10 dagers kur som urologen sier.

Men ikke lett å bytte heller, jeg har hatt samme legen i 17 år og feilt det samme hele tida og hvem gidder å lese en journal som er kjempetjukk og da er jeg like langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...