Gå til innhold

Nobligan


Gjest Shira12

Anbefalte innlegg

mariaflyfly

Hvis du ikke kan ta hånd om sønnen din når du har tatt de tablettene, så vil jeg fortsatt kalle det for å være dopa... :-)

Men det er jo ulike typer dop & rus-følelser sikkert. Jeg er ikke så bevandret i denslags heldigvis. Har bare blitt temmelig berusa en gang av noen sterke smertestillende jeg fikk for ryggplager.

Fikk Lobac mot ryggplager du også? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira12

Jeg bruker fastlegen til reseptskriving. Han vil ikke engang skrive ut henvisninger og følger ikke opp anmodninger fra sjukehuset. Til og med reseptskrivingen krangler vi om, han vil gi en tredagers kur når jeg har UTI og jeg vil ha en 10 dagers kur som urologen sier.

Men ikke lett å bytte heller, jeg har hatt samme legen i 17 år og feilt det samme hele tida og hvem gidder å lese en journal som er kjempetjukk og da er jeg like langt.

Det er ikke enkelt det der.

Jeg bruker min til reseptskriving. Nå funker det bra, men før kranglet vi som busta føyk! Han ville ikke skrive ut den medisinen som faktisk funker, men mente jeg var deprimert og trengte piller for det.

Det verste er at han er egentlig en flink lege, helt super når jeg er der med guttungen og vi snakker om "vanlige" problem, men med min sykdomshistorie har han ikke peiling og har veldig vondt for og innrømme akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke enkelt det der.

Jeg bruker min til reseptskriving. Nå funker det bra, men før kranglet vi som busta føyk! Han ville ikke skrive ut den medisinen som faktisk funker, men mente jeg var deprimert og trengte piller for det.

Det verste er at han er egentlig en flink lege, helt super når jeg er der med guttungen og vi snakker om "vanlige" problem, men med min sykdomshistorie har han ikke peiling og har veldig vondt for og innrømme akkurat det.

Det virker som du og jeg har samme erfaring med fastlegen. Jeg skjønner at de ikke kan vite alt om spesielle ting men at de kanskje var litt flinkere til å innrømme at de ikke vet det og sende pasienten videre til spesialister og så følge opp det de får beskjed om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Lobac mot ryggplager du også? ;)

Hihi, ikke snakk om Lobac da. De var jo helt fryktelige men Somadril er bare hakket bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Det virker som du og jeg har samme erfaring med fastlegen. Jeg skjønner at de ikke kan vite alt om spesielle ting men at de kanskje var litt flinkere til å innrømme at de ikke vet det og sende pasienten videre til spesialister og så følge opp det de får beskjed om.

Enig.

Og så bør de rette seg etter det som står i epikrisen.

Fastlegen min ble helt forstyrra når det var snakk om operasjon (fjerne blæra), jøss sa han, er du virkelig sååå syk?! Men du må vel være det da, siden Riksen sier det.

Måtte flire litt jeg da. Svarte han at jeg hadde vel ikke fått vært så mye på riksen som jeg er, hvis jeg ikke var syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Og så bør de rette seg etter det som står i epikrisen.

Fastlegen min ble helt forstyrra når det var snakk om operasjon (fjerne blæra), jøss sa han, er du virkelig sååå syk?! Men du må vel være det da, siden Riksen sier det.

Måtte flire litt jeg da. Svarte han at jeg hadde vel ikke fått vært så mye på riksen som jeg er, hvis jeg ikke var syk?

Hi hi hi.

Min er likedan, skjønner ikke hvorfor jeg kan komme inn på sykehuset stadig vekk. Jeg har inngått avtale med sykehuset når jeg er der at de skriver til meg neste gang jeg kan få komme så jeg hopper rett og slett over fastlegehenvisningen.

Da jeg ikke hadde vært ordentlig på do på en mnd så ringte jeg fortvilet fastlegen og fikk til svar at det kommer nok ut en eller annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira12

Hi hi hi.

Min er likedan, skjønner ikke hvorfor jeg kan komme inn på sykehuset stadig vekk. Jeg har inngått avtale med sykehuset når jeg er der at de skriver til meg neste gang jeg kan få komme så jeg hopper rett og slett over fastlegehenvisningen.

Da jeg ikke hadde vært ordentlig på do på en mnd så ringte jeg fortvilet fastlegen og fikk til svar at det kommer nok ut en eller annen gang.

Ja de har noen glupe svar innimellom.

Jeg har all kontakt med Riksen selv, de sender bare epikrisen til fastlegen.

Urologen på riksen sa det at jeg ikke skulle bry meg om hva fastlegen sa, han var ikke den første som ikke hadde peiling ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...