Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor mye melk dere andre greier å få ut hvis babyen har spist og du pumper deg etterpå.Jeg prøvde i går kveld etter at hun hadde lagt seg,og fikk da ikke ut mer enn 30 ml tilsammen.Hun hadde da spist.Jeg tenkte at jeg kanskje hadde veldig mye melk ettersom hun hadde lagt på seg over 1 kg på 2 uker...så jeg ble litt overraska over at jeg ikke fikk ut mer..Takker på forhånd for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190865-ang%C3%A5ende-pumping/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke prøvd å pumpe rett etter amming, men svarer for å være hyggelig. :D

Men du må huske at babyen din er mye mer effektiv enn pumpa, så om hun hadde hatt behov for 50 ml til, så hadde hun klart det. Ville ikke bekymret meg for melkemengden etter amming. Trenger hun mer så har hun økedøgn.

mariaflyfly

De fleste har mindre melk om kvelden enn ellers på dagen, derfor trenger du ikke ha lite melk.

I tillegg hadde babyen din akkurat spist, og du begynner sikkert å bli litt regulert etter mengden babyen spiser.

Det er klart - 30 ml er ikke mye, så jeg vil kanskje ikke si du har MYE melk, men vil tro det er akkurat passe, siden barnet ditt har hatt fin vektøkning. :)

Har ikke prøvd å pumpe rett etter amming, men svarer for å være hyggelig. :D

Men du må huske at babyen din er mye mer effektiv enn pumpa, så om hun hadde hatt behov for 50 ml til, så hadde hun klart det. Ville ikke bekymret meg for melkemengden etter amming. Trenger hun mer så har hun økedøgn.

Men vet du om man kan etterfylle på samme koppen når den står i kjøleskapet?30 ml er jo ikke mye å fryse ned liksom....det ble til at jeg tømte det ut denne gangen.

Men vet du om man kan etterfylle på samme koppen når den står i kjøleskapet?30 ml er jo ikke mye å fryse ned liksom....det ble til at jeg tømte det ut denne gangen.

Nei, ikke hell på samme kopp i kjøleskapet, men du kan helle på samme som står i frysern, hvis det er mindre enn det som allerede er der.

Annonse

Gjest gladmor

30 ml er perfekt til start måltider med smaksprøver grøt. Jeg frøs ned noen småskvetter også. kunne bare ta opp flere slike, dersom mer melk trengtes.

• 1 måned senere...

Jeg har brukt AVent brystpumpe til mine barn, men det har fungert dårlig. Har ikke fått ut mye. Har likevel hatt nok melk til dem , og fullammet til de var hhv 4,5 mnd, 5 mnd og 5,5 mnd. Har ammet dem til de var hhv 14 mnd, 17 mnd og 17 mnd.

Pumping var ikke noe særlig for meg, men morsmelk har de altå fått masse av :-)

Ja, det kan du!

Jeg er morsmelkgiver, og vi fryser ned lagvis med melk i koppene.

Så 30 ml er en fin start, og husk at det er også greit med småskvetter da :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...