Bushido Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Hei Jeg trener tradisjonell karate-do dagligt. Har antakeligvis fått en smell under kamp eller slått kneet i gulvet for 2 uker siden, uten å merke det. Kneet har vært hovent og ømt når jeg tar på det, men jeg kjenner ingenting når jeg trener karate, styrke eller jogger? Inntil i dag! Når jeg våknet var kneet mer hovent enn tidligere, enda jeg ikke trente i går. Nå kjenner jeg litt mild smerte/ømhet når jeg går også. Jeg trodde det bare var en liten hevelse som ville gi seg siden jeg ikke hadde smerter når jeg brukte foten. Nå begynner jeg å tvile. Hva kan ha skjedd? Skal jeg ta kontakt med legen min, eller gå rett til en idrettslege?? Mvh Kenneth 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 -Bushido. Hvis selve leddet er hovent, har det skjedd en skade inne i selveleddet. Det være menisk- eller båndskade eller en skade av brusk/gliflater. Hvis hevelsen f. eks. sitter på overflaten av kneskjellet, som kan komme etter fall mot hardt underlag, er det gjerne blødning i beinhinna eller en slimpose. Hvis dette ikke gir seg av seg selv på noen dager, ta i første omgang kontakt med fast-legen din. Får han/hun mistanke om en skade inne i selve leddet, er det hensiktsmessig med en MR (rtg.) undersøkelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.