Gå til innhold

Hovent kne


Bushido

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trener tradisjonell karate-do dagligt. Har antakeligvis fått en smell under kamp eller slått kneet i gulvet for 2 uker siden, uten å merke det. Kneet har vært hovent og ømt når jeg tar på det, men jeg kjenner ingenting når jeg trener karate, styrke eller jogger? Inntil i dag! Når jeg våknet var kneet mer hovent enn tidligere, enda jeg ikke trente i går. Nå kjenner jeg litt mild smerte/ømhet når jeg går også. Jeg trodde det bare var en liten hevelse som ville gi seg siden jeg ikke hadde smerter når jeg brukte foten. Nå begynner jeg å tvile. Hva kan ha skjedd? Skal jeg ta kontakt med legen min, eller gå rett til en idrettslege??

Mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-Bushido.

Hvis selve leddet er hovent, har det skjedd en skade inne i selveleddet. Det være menisk- eller båndskade eller en skade av brusk/gliflater.

Hvis hevelsen f. eks. sitter på overflaten av kneskjellet, som kan komme etter fall mot hardt underlag, er det gjerne blødning i beinhinna eller en slimpose.

Hvis dette ikke gir seg av seg selv på noen dager, ta i første omgang kontakt med fast-legen din. Får han/hun mistanke om en skade inne i selve leddet, er det hensiktsmessig med en MR (rtg.) undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...