Gå til innhold

180 i puls mye når man jogger?


pirko

Anbefalte innlegg

Min bror er veldig dårlig trent. 22 år gammel. Bare trent styrke siste par årene. Benk etc. Da jeg jogget med han(en av hans første joggeturer på en del år) lå han på 180 i puls over lengre tid.(pulsklokke). Har testa pulsklokka manuelt også, og den skal være nøyaktig den. Han pustet ikke så veldig heller, og så ikke spesielt sliten ut. Sa han følte seg bra. Vi jogget på kvelden da det var kjølig.(15 grader). Trodde det var en stor sammenheng mellom hjerteslag og respirasjon(pust) jeg men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest hedrum

ja,det er mye..max-pulsen hans er nok ca 200.dvs 180 er 90 % av max..men hvis han følte det var ok så er det jo greit!

problemet er når melkesyren kommer og kroppen ikke klarer å kvitte seg med det.. (som ofte skjer når man har høy intensitet/høy puls)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...