Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! hørt at folk sier at en ikke skal spise jordebær når en er blitt gravid, stemmer dette? er det ellers noe en skal holde seg vekk fra når en er gravid. har du noen tips om hvor jeg kan lese mer om første gang gravid? på forhånd takk. klem Ann-C

pusia1365380645
Skrevet

Jeg vil bare foreslå at du setter dette spm inne på "graviditet" istedenfor "amming", da får du sikkert mange flere svar. :)

Jeg spiste jordbær i dag jeg..kan ikke la være i finværet. hehe. Er 35 uker på vei. Har ikke hørt at det skal være noe galt i det.

Alt av frukt og grønt bør bare vaskes/skylles.

Sider som er gøy å kikke innom er babyverden.no, barnimagen.com.. kanskje du finner noe der?

Skrevet

Jeg vil bare foreslå at du setter dette spm inne på "graviditet" istedenfor "amming", da får du sikkert mange flere svar. :)

Jeg spiste jordbær i dag jeg..kan ikke la være i finværet. hehe. Er 35 uker på vei. Har ikke hørt at det skal være noe galt i det.

Alt av frukt og grønt bør bare vaskes/skylles.

Sider som er gøy å kikke innom er babyverden.no, barnimagen.com.. kanskje du finner noe der?

jeg har spist jordbær je også, er jo så fint vær, er førstegangsgravid.tror ikke det er noe fare=)

pusia1365380645
Skrevet

Ville bare si at jeg snakket med min mor om det med jordbær og hun sa at det kunne skape allergier hvis en spiste jordbær under graviditeten, men sjansene var små.

Tror ikke du skal bekymre deg. Jeg gjør ikke det. Jordbær er jo så godt d.. hehe

Skrevet

Alt jeg vet er at jordbær ikke anbefales når en ammer pga det lett kan gjøre babyen mer urolig...

Skrevet

Som med alt annet frukt og grønt kan det inneholde toxoplasmose, noe som kan være kritisk for barnet hvis du blir smittet for første gang mens du er gravid.

Det er svært svært liten sjangs for å få det her i norge, men måten det smitter på er gjennom kattebæsj. Kattebæsj bli bæsjet i jord, og noen jordbær har jord-rester på seg. Noen kuer spiser litt jord og får det i seg, og man skal derfor alltid spise gjennomstekt/kokt kjøtt når man er gravid.

Når man ammer blir de som er sterkt disponert for allergi frarådet å spise mye jordbær, men andre kan prøve seg fram og se om babyen reagerer, som med mye annet. (kål, sjokolade, erter...)

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har spist jordbær mens jeg har vært gravid (tre ganger), men begrenset spisingen mens jeg ammet. DVS de sommerene jeg har ammet bar over ett år, har jeg ikke tatt hensyn til det, kun mens de var babyer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...