Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har vi venta og venta og venta...på hjemmebesøk og trodde endelig det var vår tur til å komme igang. Men så viser det seg av saksbehandler har blitt sykemeldt :(

Det er jo en ærlig sak selvfølgelig, men vi hadde satt pris på å få beskjed litt før. Har tatt fri to dager fra jobb, skrubba hele huset og satt med kaffe på kanna og venta. Til slutt ringte vi opp da de aldri kom og fikk beskjed om sjukemeldingen.

ja - ja - kanskje er det ikke meningen .... nå er jeg fryktelig skuffa og lei meg og ser få lyspunkt i tilværelsen. Håper inderlig saksbehandler kommer raskt tilbake på jobb..!

Dette som skulle bli en kjempeviktig merkedag for oss ble rett å slett grått og trist...

ja, ja - jeg får gå på jobb og kanskje gjør noe fornuftig..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191228-nedtur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååååå, det var synd!!

Krysser fingrer og tær for at de kommer snart, og at de skriver rapporten superkjapt :-)

Vennlig hilsen

Hei igjen! Takk for svar - jeg er virkelig langt nede nå, men det går vel over bare jeg kommer litt igang med resten av dagen min..

Jeg vet lite om hvor lang tid barnevernet kommer til å bruke på rapporten, men jeg vet at 3 av fem ansatte har vært langtidssjukemeldte og at de to som var på jobb, og som skulle komme til oss i dag, nå begge er blitt sjukemeldte...Så det virker som det er rimelig krise i barnevernet her i kommunen, og det går nok værre utover andre enn det gjør med oss.

Tipper de trenger litt tid på rapporten også, men de har sagt tidligere at de skulle være kjappe bare de kom igang (vi har venta siden november).

Har tenkt på forberedende kurs, enten i høst eller til våren. Er usikker på om det spiller noen rolle om kursbeviset sendes med eller om det ettersendes. Har dere spurt AF om det? Vi synes vel det er litt tidlig å gå på kurs nå snart, men AF har råda oss til å melde oss på. Har tenkt litt det samme som dere - ventetida er lang og det kan være greit å dele det opp litt - ha noe å holde på med underveis. For oss blir det å reise til Bergen - på helgekurs, da vi bor et stykke unna.

Oki - det hjelper visst å skrive litt, for det føles allerede litt lettere nå :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191228-nedtur/#findComment-1324082
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet at flere barnevern leier inn sosialarbeidere ekstra for å ta adopsjonssaker. Kan du ikke foreslå om de kan gjøre det? Syns dere har ventet urimelig lenge, jeg.

takk for forslaget ! Hvis ikke vår kurator er tilbake etter denne sykemeldingsperioden, tror jeg at jeg foreslår innleie. Vet at de gjør det når det er snakk om alvorlige barnevernssaker m/omsorgssvikt ol. ja, ja - nå har jeg nettopp ringt en annen adopsjonssøker og invitert meg selv på trøstebesøk :) Godt med andre i samme situasjon!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191228-nedtur/#findComment-1324116
Del på andre sider

Har opplevd dette vi også.. IKKE NO GØY! Håper bare ders kommune tar tak og får ordnet opp mht personalsituasjonen, det finnes jo mange kommuner som er mer effektiv enn vår er.. ;-) Og godt er det! Vi har endelig fått ferdig sosialrapporten vi nå, og det har tatt laaaang tid. Men, idag er vi bare glade, for idag gikk den til BUFetat, så får det heller være at BUFetat region Nord har noe som ligner veeeldig på fellesferie ;-)) Klem og lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191228-nedtur/#findComment-1324172
Del på andre sider

kristin691365380881

Hei igjen! Takk for svar - jeg er virkelig langt nede nå, men det går vel over bare jeg kommer litt igang med resten av dagen min..

Jeg vet lite om hvor lang tid barnevernet kommer til å bruke på rapporten, men jeg vet at 3 av fem ansatte har vært langtidssjukemeldte og at de to som var på jobb, og som skulle komme til oss i dag, nå begge er blitt sjukemeldte...Så det virker som det er rimelig krise i barnevernet her i kommunen, og det går nok værre utover andre enn det gjør med oss.

Tipper de trenger litt tid på rapporten også, men de har sagt tidligere at de skulle være kjappe bare de kom igang (vi har venta siden november).

Har tenkt på forberedende kurs, enten i høst eller til våren. Er usikker på om det spiller noen rolle om kursbeviset sendes med eller om det ettersendes. Har dere spurt AF om det? Vi synes vel det er litt tidlig å gå på kurs nå snart, men AF har råda oss til å melde oss på. Har tenkt litt det samme som dere - ventetida er lang og det kan være greit å dele det opp litt - ha noe å holde på med underveis. For oss blir det å reise til Bergen - på helgekurs, da vi bor et stykke unna.

Oki - det hjelper visst å skrive litt, for det føles allerede litt lettere nå :)

Jøss....det må man si er en krise hos barnevernet deres, ja. Håper de kan leie inn noen til adopsjonssaker, slik noen andre sier her.

Det er ikke hyggelig å vente. Vi sendte også papirene våre til bv i november og de var på første besøk 1. april.

Vi har ikke spurt AF ang ettersending av kursbevis. Kurs er et ønske fra Colombia, men ikke et krav. Vi har bare lest om dette på AF sin nettside.

I en tidligere tråd her spør jeg andre ang kurs, og det er nok å anbefale. Vi håper også på at et kurs kan holdes i "vår del" av fylket, hvis det er nok søkere her til å få dette til. Vi har snakket om det på et treff for nye søkere.

Godt å høre at dagen din er litt bedre nå. Stå på:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191228-nedtur/#findComment-1324180
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...