Gå til innhold

p-piller til 15-åring

Anbefalte innlegg

Gjest mor til tenåring

Hei.

Skriver her fordi jeg ikke er sikker på hvor dette passer best.

Saken er at min datter på 15½ har hatt en slags debut. Ikke direkte fullbyrdet samleie, men ikke langt fra. Kjæresten brukte kondom og de er begge veldig flinke, ansvarlige ungdommer.

Nå har vi snakket sammen og er enige om at hun skal begynne med p-piller. Jeg har lest at jenter mellom 16-19 år kan henvende seg på helsestasjonen å få resept. Hva med 15-åringer? Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191235-p-piller-til-15-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ringerikskringla

spurte selv på apoteket en dag og fikk til svar att de må være mellom 16 og 21 år..

har ei stedatter på snart 16 år og hun bruker p-plaster isteden for p-piller.hun hadde fått beskjed av lege att det ikke var så mye bivirkninger på p-plasteret.

• 2 uker senere...
Icora Panter

Får det på helsestasjonen også som femten åring..

Men du/dere må betale for dem ettersom staten ikke vil betale for jenter under den seksuelle lavalder.. (skjønner at de ikke vil oppfordre, men mange femten åringer som ikke har penger og da heller dropper prevensjonen)

• 3 uker senere...

Annonse

spurte selv på apoteket en dag og fikk til svar att de må være mellom 16 og 21 år..

har ei stedatter på snart 16 år og hun bruker p-plaster isteden for p-piller.hun hadde fått beskjed av lege att det ikke var så mye bivirkninger på p-plasteret.

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/08/25/441378.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...