Gå til innhold

Smittet??

Gjest Tenker en del på det...

Anbefalte innlegg

Gjest Tenker en del på det...

Vi har ikke fått svar på prøvene vi har tatt ang. HIV osv. Barnet vårt er et sunt, og tilsynelatende friskt barn, så det er helt sikkert ingen ting. Jeg får bare ikke bekymringen ut av hodet!! -Noen som vet om det har forekommet at barn adoptert fra Kina har hatt hiv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191315-smittet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tror du kan slappe av...

Har aldri hørt om noen barn fra Kina som har hatt hiv. Og; de fleste barna er året, eller vel så det, og da hadde en eventuelt HIV-smitte vært mulig å påvise "lenge". Den gir jo utslag på test etter ca 3 måneder. Dessuten blir små barn ofte veldig syke uten medisinering, og SÅ syke barn adopteres ikke "ut".(Nå tenker jeg ikke på de barna som "tilfeldigvis" har infeksjoner ved adopsjon, det finnes det jo mange av..) Og akkurat DETTE tror jeg Kina (sammen med de andre opprinnelseslandene) er flinke til å teste på. ikke minst fordi testene har blitt både billige og bra.. Tror ikke du trenger bekymre deg! Norge krever jo at barna ER hiv-testede på forhånd, og egentlig får vi ikke adoptere barn med denne diagnosen.. De fleste land har også en policy som sier at hiv-positive barn skal behandles i hjemlandet. Hiv er jo ikke akkurat bra for "ryktet" om et opprinnelsesland er slepphendt med testingen.. I alle fall trenger du vel ikke bekymre deg lenge, det tar jo ikke mange dagene før svaret kommer. Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/191315-smittet/#findComment-1324943
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...